xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Irriterende problem med "Nøgleringen"?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


173

4
13. oktober 2020 @ 09:44
Novice

Hej

Jeg har en veninde, som har spurgt mig om noget, som jeg ikke kan finde ud af.

Hver gang hun prøver på, at logge ind på sin Homebanking, så får hun den her besked (se billede).

Hvordan får man den lige til at lade være med det?



  4
0
  322

75

10
13. oktober 2020 @ 10:43
Novice

Jeg ville skrive adgangskoden og klikke på "tillad altid" , så er der gode chancer for at den ikke spørger igen.

vh


4593

394
13. oktober 2020 @ 11:39
FPU
Michael Olaf Samson Jørgensen skrev:

Jeg ville skrive adgangskoden og klikke på "tillad altid" , så er der gode chancer for at den ikke spørger igen.

vh

Og hvis den alligevel gør, kan det være, at Nøglerings preference-fil er korrupt.

Det kan I læse om i denne tråd fra 2016.

Der var lidt forvirring omkring problemet dengang, fordi jeg ikke var klar over, at brugermappens Bibliotek (Library) siden SnowLeo, som jeg stadig bruger, er blevet gjort usynligt i Finder og derfor skal åbnes via Gå-menuen, men da det først lykkedes trådstarter at komme ind og slette Nøglerings preference-fil, virkede alt igen, som det skulle.

Jørgensens forslag bør dog prøves først, og hvis det ikke virker, kan I altid prøve mit trick. Der er en komplet opskrift på fremgangsmåden fra 2016.

Held og lykke og feed-back.

P.S. Husk ALTID at tage en backup af de ting, som I ikke kan tåle at miste, inden I begynder at dimse med systemet.

En komplet TimeMachine backup over på en ekstern disk er at foretrække, men ellers ligger de vigtigste ting i Brugermappen, altså den mappe, som man oprettede, da man satte Mac'en op første gang, og som indeholder undermapperne Billeder, Musik, Dokumenter, o.s.v. Den brugermappe kan man så for en sikkerheds skyld kopiere over på en USB-stick, indtil man er sikker på, at der ikke er noget, som er gået i ulave under fejlfindingen.


173

4
13. oktober 2020 @ 12:59
Novice

Det er prøvet med at skrive "log ind koden" ind, altså den kode hun bruger for at logge på maskinen, men hver gang man siger tillad, så beder den bare om koden igen.

Vi må prøve det du skriver Tonny, og se om jeg kan finde noget i den tråd, som du linker til.

Takker og skal nok vende tilbage, med hvad det ender med 😃

Og super med Backup. Vi gemmer de vigtigste ting, som hun har på maskinen inden vi gi'r os til at rode med det.


2709

341
PallMei (Skribent)
13. oktober 2020 @ 14:50
Bit kongen

Som du også vil se i tråden Tonny linker, så har Apple en guide:

https://support.apple.com/da-dk/HT201609 

I mit tilfælde kørte jeg timemachine tilbage og så gentog jeg opdateringen som havde udløst det (måske jeg hentede combo update 🤔) og denne gang uden problemet.