xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Batteri-dræn med iOS 14.0.1
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


2273

157
11. oktober 2020 @ 09:40
ASCII jonglør

Efter opdatering til iOS 14.0.1 bruger min iPhone 7 Plus strøm i hidtil usete mængder. Så meget, at jeg er nødt til konstant at have iPhone sat på energisparende funktion for ikke at løbe tør for strøm indenfor 3-4 timer - helt uacceptabelt. Har endda ikke Facebook el. lign.

Kan i Apples fora se, at dette er et generelt og stort problem for mange internationalt. Hvordan er det her i DK, oplever I strøm-dræn med iOS 14.0.1?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  14
0
  832

1139

12
11. oktober 2020 @ 09:44
Stormogul

Har ikke haft problemer med telefonen. Det var uret der drillede mig da opdateringerne kom. Men der kom Apple jo ud med en løsning. 


2709

341
PallMei (Skribent)
11. oktober 2020 @ 09:57
Bit kongen

Meget svingende og pct er blevet rundtosset eller forskubbet (bliver på 100% og dør ved 35%). Det sidste med forskubbet lader til at have bedret sig, den lader i hvert fald ikke til at blive hængende på 100%. Der er ikke rigtig en rød tråd i hvad der ifølge batteri-statistikken har brugt strøm. Det forskellige apps, der lige har brugt en stor del.

Ifølge Apple er bedste løsning p.t. en nulstilling og gendannelse. Det hjalp også på min Apple Watch. Er dog lidt doven, for frygter det er en snebold effekt af ting der skal gøres og at der nok snart kommer ny IOS i forbindelse med iPhone 12. Vil dog sige at det er en næsten 5år gammel 6s, jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst har haft nulstillet, hvis nogen sinde, hvilket er imponerende. 

Bort set fra humørsyg batteriforbrug, så har ios 14 været hurtig og stabil. Min 6s har aldrig været bedre og bortset fra at min syn uden briller kunne bruge en større skærm, har jeg svært ved at argumentere for at den ikke dækker mit behov og jeg skal opgradere 💸😄


2273

157
11. oktober 2020 @ 10:04
ASCII jonglør

Minder lidt om min egen iPhone, der dog er fra juni 2016. Har heller aldrig nulstillet af samme årsager, som du nævner: hvilke optimale indstillinger er det nu lige, man har lavet undervejs?

Så vil også gribe halmstrået iPhone 12 Opdatering   

Kan dog se, at Indstillinger/Batteri/Batteritilstand oplyser, at “Batteriet er væsentlig forringet” etc. (nok lidt upålideligt pga. Apple-business, desuden kan det ikke passe efter blot 2 år), og at maksimumkapacitet er på 76%.

Men igen, er energibesparelsen slået til, holder batteriet fint strøm. Så regner ikke med, at batteriet fejler noget, men at det derimod er iOS 14.0.1, der på en eller anden uhensigtsmæssig måde bruger kontakt til netværk. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
11. oktober 2020 @ 10:50
FPU

@Factory:

Da jeg havde min 5s'er (iOS 10), kunne den af og til finde på at bruge op mod 10% batteri på standby hen oven natten, hvor den normalt maks. brugte 1-2%, hvis signalet var dårligt (jeg bor på landet), men oftest under 1%, så der stadig stod 100& i displayet.

Løsningen dengang var at nulstille Netværksindstillinger, for så holdt den op med at sluge strøm igen et pænt stykke tid. Jeg ved ikke, om det vil hjælpe i dit tilfælde, men det skader jo ikke at prøve.

Eftersom telefonen genstarter ved nulstilling af Netværksindstillinger, skal du have din PIN-kode ved hånden, hvis ikke du kan huske den.

Du skal også huske at gen-døbe navnet på din iPhone's netværk (Generelt -> Om), hvis det f.eks. hedder "Factory's iPhone 7Plus", for navnet bliver automatisk ændret til "iPhone" ved nulstillingen.

Efter at jeg havde været den procedure igennem nogle gange, fandt jeg ud af, at der faktisk var forskel på den måde, som telefonen genstartede på ved nulstilling af Netværksindstillinger og ved en manuel sluk/tænd, for batteri-problemet blev ikke altid løst blot ved en hurtig genstart efter nulstillingen.

Jeg vænnede mig derfor til at slukke telefonen helt og tænde den igen umiddelbart efter genstarten efter nulstillingen, og fra da af virkede det hver gang.


2709

341
PallMei (Skribent)
11. oktober 2020 @ 13:02
Bit kongen
Factory skrev:

Minder lidt om min egen iPhone, der dog er fra juni 2016. Har heller aldrig nulstillet af samme årsager, som du nævner: hvilke optimale indstillinger er det nu lige, man har lavet undervejs?

Vil nu gendanne fra backup, men musik skal synkroniseres igen og videre til uret. Uret skal nok også parres på ny og dermed nulstilles igen + synkronisere musikken og da jeg loggede icloud ud/ind, medførte det at jeg skulle logge ind og godkende stort set alle steder på mine forskellige enheder, samt til tilføje apple pay på ny.

Så vil også gribe halmstrået iPhone 12 Opdatering   

👍 har faktisk planer om at købe en 12'er og lade 6s gå videre, med mindre noget er helt tosset.

Kan dog se, at Indstillinger/Batteri/Batteritilstand oplyser, at “Batteriet er væsentlig forringet” etc. (nok lidt upålideligt pga. Apple-business, desuden kan det ikke passe efter blot 2 år), og at maksimumkapacitet er på 76%.

Det er godt nok ringe. Mit batteri blev også skiftet for ca. 2år siden har 95% af sin maksimumkapacitet endnu.

Men igen, er energibesparelsen slået til, holder batteriet fint strøm. Så regner ikke med, at batteriet fejler noget, men at det derimod er iOS 14.0.1, der på en eller anden uhensigtsmæssig måde bruger kontakt til netværk. 

Ved ikke om der kan være problemer med korrekt aflæsning af batteriets tilstand, men står 76% til troende er den ikke helt frisk og et nyt batteri vil/burde kunne hjælpe.


123

11
11. oktober 2020 @ 14:33
Novice

Jeg køre beta 14,2 og har ingen udfordringer med batteriet, den er sjældent under 40% efter ca. 12 timer med blandet brug. Det dog også en 11 Pro. 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

2581

84
11. oktober 2020 @ 16:03
Bit kongen

Hos mig er det ret entydigt smittestop appen og dens bagved liggende tjeneste der er synderen.


2709

341
PallMei (Skribent)
11. oktober 2020 @ 16:26
Bit kongen
Jesper Arning skrev:

Hos mig er det ret entydigt smittestop appen og dens bagved liggende tjeneste der er synderen.

Godt du nævner det, for den havde jeg sat på pause og glemt alt om. Måske derfor jeg har oplevet knap så rundtosset batteri pct på det seneste, 😂


927

49
11. oktober 2020 @ 17:56
Veteran

Jeg havde også samme problem og mærkede en klar forbedring ved at slette Smitte|stop

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

227

5
11. oktober 2020 @ 18:31
Juniormedlem

Jeg ser samme tendens, men til gengæld holder min XS Max fint strøm. Efter ca. 32 timer er den på 50 %


2709

341
PallMei (Skribent)
11. oktober 2020 @ 18:32
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Jeg havde også samme problem og mærkede en klar forbedring ved at slette Smitte|stop

Jeg har aktiveret den igen. Så må jeg se. Håber de får styr på det, da 6s i forvejen har et af de mindste batterier i en iPhone, hvert fald siden 6.


2273

157
21. oktober 2020 @ 08:16
ASCII jonglør

Så kom iOS 14.1 i aftes - og det hjalp. Nu er strømforbruget igen normalt på min iPhone 7 Plus   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2709

341
PallMei (Skribent)
21. oktober 2020 @ 09:26
Bit kongen
Factory skrev:

Så kom iOS 14.1 i aftes - og det hjalp. Nu er strømforbruget igen normalt på min iPhone 7 Plus   

Kan faktisk ikke komme i tanke om humørsyg batteri siden watchOS7.0.2 🤔. Opdaterede også til 14.1, så snart den var frigivet, men syntes det er for tidlig er notere en forskel. Men hvis watchOS7.0.2 løste det for mig (selv om en nulstilling af uret allerede havde løst problemet på uret i watchOS7.0.0), så er der nok heller ikke en forskel at notere 😆


2273

157
21. oktober 2020 @ 10:20
ASCII jonglør

Opdaterede til iOS 14.1 i aftes. Ved iOS 14.01 ville batteriet være langt ned her til morgen (ikke tilsluttet oplader, naturligvis), men var heldigvis oppe på 95%. Så det tegner rigtig godt.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”