xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Hjemmeovervågning, anbefaling?
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


52

3
05. oktober 2020 @ 19:19
Novice

Hej

Nogen der har anbefalinger til hjemmeovervågning?

- Til at starte med 1 eller 2 kameraer, men må gerne kunne udvides med flere.

- Bevægelsessensor, der giver besked på min iphone (i tilfælde ubudne "gæster").

- Mulighed for at se realtime video på iphone og mac når jeg er væk fra hjemmet.

  11
1
  640

458

3
05. oktober 2020 @ 19:57
Seniormedlem

SecuritySpy har jeg kørt i noget der ligner 14 år. 

Det fantastisk hvis man har en Mac (Mini?) derhjemme der kan køre serveren. Min kører på en 2010 Mini der rigeligt kan trække mine 5 kameraer med Motion Detection.

http://www.bensoftware.com/securityspy/




458

3
05. oktober 2020 @ 20:34
Seniormedlem

Årh, lyvelse. Det kører på en (Mid) 2011 Mac Mini. Som via port-forward i firewallen, eksponerer en password-beskyttet kamera-side til iPhone-app'en og et website der kan tilgås fra vilkårlige enheder (ligeledes med passende password).

Jeg kører i øvrigt billige kineser-kameraer fra IP Cam Shop, som er spærret i firewallen fra at sende data ud af huset (ikke at de forsøger, meeeeen du ved). PT har jeg 3 Foscam og 2 HikVision.

Hvis du har en NAS af marginalt nyere dato kan du sikkert også køre dem via den. Jeg har en Synology DS411+ der via Surveillance Station kan køre kameraerne med individuelt købte licenser. Jeg har dog mere fidus til SecuritySpy...


179

42
05. oktober 2020 @ 20:49
Novice

Hejsa

Kører det hele over wifi inkl kameraer?

Selv er jeg ikke meget for at trække ledninger gennem hele huset, så bruger wifi Google Nest kameraer herhjemme.


458

3
05. oktober 2020 @ 21:34
Seniormedlem


Nej, det er kun to af kameraerne der kører over WiFi. Det er ikke skide driftsstabilt, og har man mange kameraer bliver det hurtigt svært at administrere... men igen: det kommer an på hvor meget tillid man har til softwaren i kameraerne (og der er dine Nest’er nok bedre end mine HikVision).

Temperament og lyst til at rode med det har også en indflydelse. Du køber en vis sjælefred ved at trække kabler alle steder hen og *vide* der er forbindelse. Jeg havde et på terrassen som kom og gik som vinden blæste - det var en velsignelse at tage sig sammen til at trække de 25-30 meter kabel der skulle til!


4593

394
05. oktober 2020 @ 21:35
FPU

Jeg vil mene, at en standard Rottweiler kan omtrent det samme. Virker desuden under strømafbrydelser.

:0)


927

49
06. oktober 2020 @ 05:56
Veteran

Findes der ikke en løsning, hvor man bare kobler dem på nettet uden dedikeret server, og så kan man se det på iPhone, iMac eller Apple TV i PIP? Altså en cam der har alt indbygget i sig?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

458

3
06. oktober 2020 @ 09:02
Seniormedlem

Jeg kender ikke nogen der har *det hele* indbygget, men de fleste har basal motion detection og mulighed for at optage på SD-kort. Men så skal du rundt og hente optagelserne enkeltvis hvis der sker noget. Du skal også lave en hel del konfiguration i din firewall da der sikkert er mere end en port per kamera der skal forwardes for at få iPhones til at se dem alle sammen udefra (og kender ikke lige det software der kan se mere end et kamera). Men alt er sikkert muligt med en passende arbejdsindsats.

Men jeg kender ikke nogen der kan erstatte en dedikeret server eller DVR - med mindre du vil have dine kameraer koblet på en cloud-tjeneste. Og det er nok det sidste jeg ville anbefale pga. risikoen for hackning, prisen - eller forældelses-aspektet.

Jeg har valgt en lokal server da jeg ikke stoler på Cloud-tjenesterne - eller for den sags skyld på at de kinesiske kameraer ikke også sender alt muligt data om login og passwords ukrypteret pga. sloppy software. 

Men primært og vigtigst, ved jeg at min overvågning ikke koster noget i abonnement - og mine kameraer bliver ikke end-of-life't og skal skrottes fordi en eller anden hardware producent har brug for penge i kassen (se fx Sonos)...


217

11
06. oktober 2020 @ 10:54
Juniormedlem

Jeg har to stykker af den gamle, hvide model af dem her: Logi Circle. Fungerer udmærket i Homekit og Homekit Secure Video. Det har indtil videre ikke været muligt, at se feed på AppleTV, men med IOS/TVOS 14 er det nu blevet muligt.

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

1129

129
06. oktober 2020 @ 21:24
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Jeg vil mene, at en standard Rottweiler kan omtrent det samme. Virker desuden under strømafbrydelser.

:0)

tja... men lidt dyrt i dyrelæge regninger og forsikringer og mad og allergier? :D

tilbage til emnet, jeg har valgt at køre det hele med Ubiquitis produkter. det er ikke helt billig løsning, men det fungere ret godt og stabilt. Ubiquiti Protect kameraer og en NVR der gemmer optagelser og samtidig også bruges som server når man gerne vil se kamera eller optagelser. den har også indbygget notifikationer så man kan få info om der er bevægelser.  har slået dette fra, da jeg har G3 kameraer der ikke har AI indbygget så de reagere på al slags bevægler og ikke mere specifikke (f.eks. mennesker, dyr osv.) Det er lidt irriterende at få info hver gang edderkop kommer i billedet. :D eller et eller andet insekt. Det skulle gerne være bedre på G4 kameraer, men det har jeg ingen erfaring med, endnu. 


4593

394
07. oktober 2020 @ 10:37
FPU

@Nihad:

Til gengæld får man selv frisk luft og motion, når man gør den klar til dagens overvågninsopgaver i stedet for at sidde på sin flade og fedte med firewalls og IP-adresser.

Nå, tilbage til virkeligheden. Jeg håber, at trådstarter får fundet en brugbar løsning.


86

5
07. oktober 2020 @ 11:57
Novice

Jeg har også gode erfaringer med SecuritySpy over mange år.

De yder en god support.
også på macMini og D-link Camera

Kan anbefales