xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Opdate til Catalina
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


2

0
27. september 2020 @ 17:06
Nyt medlem

Har så lige opdateret min mac til catalina :-(

Det viser sig nu at en del apps ikke virker mere, bla min Controlcenter til min Brother printer.

Nogen forslag da min brotherprinter DCP-J4120DW tilsyneladende ikke har 64 MgBIT som catalina bruger.

Kan man evt. slette catalina og tilbage til foregående?

John Dencker

  3
0
  541

4593

394
27. september 2020 @ 18:32
FPU

Hej og velkommen på Macnyt, selvom det er under lidt kedelige omstændigheder.

Altså, der er ikke bare en knap, du kan trykke på og så være tilbage på det forige OS igen, MED MINDRE du først har lavet en TimeMachine backup af hele din disk, inden du opgraderede til Catalina.

Ellers skal du omformatere disken og lægge Mojave ind igen. Det gør du ved at hente den i AppStore, hvis altså du tidligere har opgraderet fra High Sierra til Mojave, for opgraderinger er kun synlige for den enkelte bruger, hvis de er blevet hentet, mens de var seneste version. For alle andre er de utilgængelige, selvom de ligger på Apple's servere.

Du kan dog også hente dem her.

Hvis du ikke tog en backup af de ting, som du ikke kan tåle at miste, først og fremmest indholdet af din brugermappe, inden du opgraderede til Catalina, skal du naturligvis gøre dette, inden du omformaterer disken og gen-installerer Mojave (eller ældre OS). Derefter kan du kopiere dine dokumenter tilbage og installere tredierparts-software igen.

Du bør også læse denne Macnyt-tråd om, hvordan man finder ud af, hvilken software, der er 32 bit, og hvilken der er 64 bit.

Bare spørg løs; det er bl. a. derfor, at vi hænger ud herinde.

Held og lykke og feed-back.


291

45
27. september 2020 @ 19:03
Juniormedlem

Brother selv anbefaler at du henter Brother iPrint&Scan-appen, som skulle understøtte din printer, eller bruger det indbyggede Billedoverførsel som findes i Programmer.


2709

341
PallMei (Skribent)
27. september 2020 @ 19:24
Bit kongen
Marjoe123 skrev:

Har så lige opdateret min mac til catalina :-(

Det viser sig nu at en del apps ikke virker mere, bla min Controlcenter til min Brother printer.

Nogen forslag da min brotherprinter DCP-J4120DW tilsyneladende ikke har 64 MgBIT som catalina bruger.

Kan man evt. slette catalina og tilbage til foregående?

John Dencker

Der er driver til Catalina (10.15)

https://www.brother.dk/support/dcp-j4120dw/downloads