xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Gendannelse
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


76

0
26. september 2020 @ 17:10
Novice

Hej

Jeg skulle nedgradere fra El Capitan til Yosemite Det drejer sig em em Mac Book Pro fra 2009, som sikker er "født" med Yosemite. Jeg har hentet Yosemite via App store og  Disk creator og ville boot up fra USB med Yosemite. Computeren begynder at installere, men på et tidspunkt genstarter computeren for derefter at gå i stå og der står nogen med at noget er muligvis beskadiget. USB stikket er helt nyt. Herefter genstartede jeg Computeren og ville bare gendanne El Capitan fra internettet. Der sker det samme. Den begynder at installere, man når den genstarter går den igen i stå og der står "OS X kunne ikke installeres på computeren. Der var ingen pakker, der kunne installeres Bed softwareproducenten om hjælp. Slut installeringsprogrammet for at genstarte computeren og prøve igen.

Jeg har prøvet adskellige gange uden resultat

Håber nogen kan hjælpe mig

Carsten 

     

  7
0
  842

4593

394
26. september 2020 @ 17:28
FPU

Prøv at starte op i Recovery Mode (Kommando-R), og hvis det kan lade sig gøre, at køre en kontrol og efterfølgende reparation af din disk. Du burde kunne åbne Diskværktøj i en af menuerne.

Du kan læse om Recovery Mode her.

Hvis der imidlertid meldes om fejl på S.M.A.R.T Status, er din harddisk rent mekanisk ved at stå af og skal skiftes.

Hvis der sidder en SSD i din Mac, er problemet dog et andet.

Men hvis din Mac virkelig er helt tilbage fra 2009, kan den køre i hvert fald 10.6 og måske endda 10.5, så du kan jo prøve med et af de gamle OS'er og så tage den derfra.

Du kan hente ældre OS'er her.

Held og lykke og feed-back.


2709

341
PallMei (Skribent)
26. september 2020 @ 17:31
Bit kongen

Prøvede noget lignende fornyeligt med High Sierra. Jeg kunne godt gendanne fra Timemachine, men frisk installation fortalte at installationsmediet var defekt. Det var længe siden jeg havde lavet den usb-stick, så jeg tror de bruger en form for certifikat som udløber. I hvert fald virkede det, da jeg hentede High Sierra ned på ny.

Du kan prøve at hente fra Apple vejledning:

https://support.apple.com/da-dk/HT210717 

Direkte link installationsbillede:

http://updates-http.cdn-apple.com/2019/cert/061-41343-20191023-02465f92-3ab5-4c92-bfe2-b725447a070d/InstallMacOSX.dmg


393

13
26. september 2020 @ 17:33
Lærling

Jeg oplevede det med Mojave og også High Sierra, i begge tilfælde lod jeg den stå og tænke en rum tid (lang tid), første gang det skete, blev jeg afbrudt, efter først at have opgivet, da den længe bare stod med sort skærm, og var ved at gøre klar til at skulle gendanne, jeg kom først tilbage til computeren efter en halv times tid eller så, da var maskinen klar med installeringen. 

Anden gang da jeg var ved at panikke, kom jeg i tanker om, at det tog længere tid sidste gang. Denne gang kom den også til sig selv efter laaaang tid. 

Jeg ved ikke hvorfor, derfor kan jeg kun dele min oplevelse, uden at kunne forklare årsagen. Jeg håber, det også er tålmodighed, der er løsningen for dig. Den stod bare med sort skærm og kom så til live igen.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

76

0
27. september 2020 @ 10:56
Novice

Tak for svar.

Jeg havde prøvet dine forslag, men uden resultat. Hvis harddisken er stået af af er det yderst tilfældigt. Computeren virkede fint inden jeg formaterede. Den er nok for gammel til at investere i en ny harddisk.

Tak for hjælpen! 


76

0
27. september 2020 @ 11:16
Novice

Tak for svar.Jeg hentede Yosemite fra App Store, så jeg forventede at certifikaterne var opdateres. Det er selvfølgelig ikke sikkert. Jeg kikker på den links.

Tak for hjælpen


76

0
27. september 2020 @ 11:23
Novice

Tak for svar og deling af din oplevelse.

Computeren står ikke med sort skærm, måske desværre! Så mit problem er nok anderledes end dit. Jeg vil prøve med time Machine

Tak for hjælpen


393

13
27. september 2020 @ 11:32
Lærling

Held og lykke. Jeg håber, du får løst problemet. Det kunne være interessant at høre, hvordan det evt. bliver løst, hvis du gider. Ha' en god søndag.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.