xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Konvertibelt tastatur til iMac
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


156

0
31. august 2020 @ 14:49
Novice

Min mand hældt rødvin i hans tastatur og jeg har prøvet at rengøre det, men jeg tror vi er nød til at købe et nyt. Men jeg giver ikke 9oo kr for et originalen til en gammel mac. 

Hvad er et ok køb af  et ikke originalt tastatur ?

  10
1
  582

2581

84
31. august 2020 @ 14:52
Bit kongen

Køb brugt på dba. 


1708

43
31. august 2020 @ 15:31
Stormogul

Synd for den gode rødvin.   😋

Hviklet keyboard er det, jeg har måske et du kan få ?


55

3
31. august 2020 @ 16:58
Novice

Jeg har netop købt et brugt fcpx tastatur på dba. Det så meget pænt ud. Kostede 500kr, normal pris er vist omkring 1500kr.


156

0
31. august 2020 @ 17:11
Novice

Det er et med  usb stik

Jeg har ellers haft flere gamle , men er løbet" tør "


4593

394
31. august 2020 @ 17:32
FPU
rigmor Nielsen skrev:

Det er et med  usb stik

Jeg har ellers haft flere gamle , men er løbet" tør "

Ethvert USB-tastatur burde virke.

Hvis det er et non-Mac tastatur, bliver man bedt om at trykke på en bestemt tast, når det bliver sat til, for at Mac'en kan identificere det, men som regel virker f.eks. Windows-tasten fint som Kommando-tast.

Lad i øvrigt være med at kassere rødvins-tastaturet med det samme, for når det hele er tørrer godt op, virker det måske igen. Jeg har lavet samme stunt, blot med julebryg, på det lille originale Apple-tastatur, som fulgte med min første G4. Her var tasterne Tab til R, Caps Lock til D, Shift til C og Fn, Ctrl og Alt holdt op med at virke dagen efter.

Fordi det passede ned i sit hul i flamingoen til kassen, røg det bare derned, og i foråret fandt jeg ved et tilfælde så ud af, at alle taster virkede igen, ca. 15 år senere.

Køb evt. en dåse kontaktspray i THansen, giv tastaturet en ordentlig omgang, ryst eventuelt overskud ud, og lad så tastaturet tørre i rigtig lang tid.


156

0
31. august 2020 @ 17:59
Novice

Jeg har prøvet at rende under tasterne med en bambus kun, men jeg kan se at det generelt er ret klistret snavset- min man er sem ti at komme ind fra haven/værkstedet uden at vaske hænder. Jeg gemmer det skam , men han er fortvivlet fordi han ikke kan brude sin mac som er fra 2009 men fungere ok. 

Jeg kan ikke få  den til at acceptere mit bluetooth tastatur- måske er det for nyt ???



156

0
31. august 2020 @ 18:18
Novice

Jeg har prøvet at rende under tasterne med en bambus kun, men jeg kan se at det generelt er ret klistret snavset- min man er sem ti at komme ind fra haven/værkstedet uden at vaske hænder. Jeg gemmer det skam , men han er fortvivlet fordi han ikke kan brude sin mac som er fra 2009 men fungere ok. 

Jeg kan ikke få  den til at acceptere mit bluetooth tastatur- måske er det for nyt ???



4593

394
31. august 2020 @ 23:25
FPU

Prøv at skylle klister-stadset væk med en klar alkohol som snaps, gin eller vodka. Eftersom tastaturet p.t. jo ikke virker, er jo ikke noget at miste, bortset fra en mindre kæfert.


456

8
02. september 2020 @ 11:01
Seniormedlem

Smid det gamle tastatur i varmt vand, og lad det ligge et par timer til rødvinen er opløst. 

Bagefter lader du det tørre i solen eller evt. på et opvarmet badeværelsesgulv. 

Når det er tørt, så virker det perfekt igen!


Har prøvet det mange gange, det virker hver gang. 


76

3
JanPed (Skribent)
02. september 2020 @ 11:04
Novice

Jeg vaskede engang mit tastatur i opvaskemaskinen og tørrede det på en radiator et par dage, og det var som nyt.