xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple AirPort Time Capsule 2TB & Time machine
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


23

1
29. august 2020 @ 11:58
Let øvet

Hej,

Jeg har i en rum tid haft følgende udfordring. 

Time mashine kommer med den følgende besked om at min backup er beskadiget, og at der skal oprettes en ny sikkerhedskopi. Jeg opretter så en ny, blot med det resultat at jeg dagen efter får den samme besked? 

Under backup vises følgende besked "Timemachine sikkerhedskopirer en krypteret disk til en ukrypteret disk"

Hardware og setup:

  1. MacBook Pro 2016. 15".
  2. System: Catalina 10.15.6
  3. Harddisk: APPLE SSD SM0512L Media, PCI-Express intern fysisk disk • GUID-partitionsoversigt. - Beholder disk1 APFS-beholder. - Macintosh HD APFS-enhed • APFS (krypteret) macOS 10.15.6. - Macintosh HD – data APFS-enhed • APFS (krypteret) macOS 10.15.6
  4. Server: afp://Leroy TC._afpovertcp._tcp.local/Jan Bach
  5. Airport: Diske: 1. partition - Slå arkivdeling til. - Gør fælles diske sikre Med konti. 

Min kone har ikke problemet med sin backup (2011 macbook Air. System 10.13.6 High Sierra).

Mvh. Jan Bach

Jan Bach. Macbook Pro 2016. Macbook Air. iPad. Time Capsule. iPhone 4s, 5s, 6s, X. Apple Watch 1. generation
  3
1
  709
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2709

341
PallMei (Skribent)
29. august 2020 @ 16:30
Bit kongen

Har også prøvet den besked, men så er der også gået tid inden den kom igen.

- Er der tilstrækkelig ledig plads på timecapsule eller har din kones backup overtaget hele :-D

- Måske er den en diskfejl. Du kan se S.M.A.R.T status (fejlflag), men reparation kræver så vidt jeg ved at du piller disken ud og tilslutter til computer på anden vis.

 Personligt har jeg pillet 2TB 3,5" disken ud og erstattet med 4TB 2,5" disk i min. Ikke at den gamle var i stykker, men ad hensyn til støj og varme + den ekstra plads.


2709

341
PallMei (Skribent)
30. august 2020 @ 09:28
Bit kongen

Har lige fået min iMac op og køre igen fra time machine efter flere måneders pause. Tog sin tid, men lader til at være perfekt inklusiv åbne apps og dokumenter. Havde overvejet en frisk start, men mit installations medie fortalte at det ikke var muligt fordi det var beskadiget  (selv om diskværktøj ikke kunne finde nogen fejl).


23

1
05. september 2020 @ 09:17
Let øvet

Efter lidt oprydning, virker det igen.

Så mon ikke det var den ledige plads der var problemet.

Tak for hjælpen..

Jan Bach. Macbook Pro 2016. Macbook Air. iPad. Time Capsule. iPhone 4s, 5s, 6s, X. Apple Watch 1. generation