xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Text Sniper til macOS Big Sur - men hvornår?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


2268

156
21. august 2020 @ 16:50
ASCII jonglør

Så kom den OCR-app, som jeg har savnet og simpelthen skal have, nemlig TextSniper is a great Mac utility for converting graphics to text, som her bliver anmeldt.

Desværre virker TextSniper kun til macOS Catalina & Big Sur, hvor jeg foreløbig kun har Mojave. Jeg har pga. TextSniper besluttet at opgradere til Big Sur, og Apple oplyser, at den kommer "til efteråret".

Nogen der har et godt bud på, hvornår dette bliver?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  6
1
  716

2268

156
21. august 2020 @ 18:11
ASCII jonglør

Nu kom den femte beta of macOS Big Sur to Developers i forgårs d. 19.8., og den anden macOS 11 Big Sur public update kom jo igår, d. 20.8. - men kan man sige med hvilken rytme plejer Apple at skride fremad med disse updates?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1131

15
21. august 2020 @ 22:14
Stormogul

Mit bud ville være slut septemer - oktober vi ser den færdige udgave af Big Sur rulle ud.

l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

2709

339
PallMei (Skribent)
21. august 2020 @ 23:09
Bit kongen

Der findes gratis løsninger på app Store, endog med understøttelse af flere sprog, inkl. Dansk, hvis du tør sende det over Google. Men der findes også lokal løsning, men så må du nok nøjes med engelsk ligesom den du har øje på. Køre selv Catalina, men chancen er at de også virker på ældre udgaver af macOS.


2268

156
23. august 2020 @ 08:51
ASCII jonglør

Tak for svar til jer begge. Sidst i september it is then. Mht. OCR-app så tak for hint til Googles løsninger, for dem havde jeg faktisk glemt.

Det som gør TextSniper tiltrækkende er, at den kan snuppe tekst fra alle mulige typer grafikflader (se deres video), det er jo ekstremt brugbart. Minus er at den foreløbig kun er til engelsk, så bogstaver som fx æ, ø og å bliver måske et problem - men måske kommer det senere. App’en er dog så billig, at jeg nok køber den alligevel, når Big Sur ankommer   - så må vi se, hvor godt det fungerer. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2709

339
PallMei (Skribent)
23. august 2020 @ 14:31
Bit kongen
Factory skrev:

Det som gør TextSniper tiltrækkende er, at den kan snuppe tekst fra alle mulige typer grafikflader (se deres video), det er jo ekstremt brugbart. Minus er at den foreløbig kun er til engelsk, så bogstaver som fx æ, ø og å bliver måske et problem - men måske kommer det senere. App’en er dog så billig, at jeg nok køber den alligevel, når Big Sur ankommer   - så må vi se, hvor godt det fungerer. 

Ved ikke hvilken video mener. Men de gratis kan også fra alle mulige grafikflader. Prøvede på de billeder i anmeldelsen med OwlOCR uden problemer.

https://apps.apple.com/dk/app/owlocr-pdf-image-to-text/id1499181666?l=da&mt=12 

Heller ingen problemer med itext, som også klare de danske bogstaver uden problemer i mine tjek.

https://apps.apple.com/dk/app/itext-ocr-translator/id1314980676?l=da&mt=12 

Den køre det over google og hvis du er bekymret, kan du nærlæse deres privacy erklæring.

https://en.toolinbox.net/html/privacy.html 

Dette er blot 2 eksempler jeg hurtigt fandt. Det er muligt/sandsynligt at der findes bedre apps. OwlOCR har også en pro udgave udgave til 80kr, men så vidt jeg kan se er forskellen

Features exclusively in Pro mode:
- Support for multipage PDFs and doing batch OCR on multiple documents at once
- Take up to 20 screenshots with multi-screenshot feature

Har tidligere benyttet Abbyy finereader til ocr af nogle dokumenter og rapporter, men det er helt andet bæst til en helt anden pris.


2268

156
25. august 2020 @ 07:23
ASCII jonglør

Dine forslag løste mit problem, tak for det!   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”