xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Musik i hjemmet (HomePod)
macnyt  /  forum  /  emne
Er HomePod et nedlagt produkt i Danmark?
Kategori: Musik i hjemmet (HomePod)


132

1
16. august 2020 @ 15:10
Novice

Læste en anmeldelse fra 2018 om HomePod og troede enlig højtaleren var tilgængelig i DK nu, samt at der udvikledes (ny version?)

Må have misset nyheder om den, men da jeg først nu er interesseret opdager jeg at den ikke kan købes i DK (jo, i EU-version fra forskellige forhandlere).

Men er det en “død” produkt, altså ikke noget der udvikles på eller er fremtidssikret?
Søger enlig nye højtalere til TV/Apple TV men vil helst ikke blande ind andre producenter i hjemmets Apple-miljø.

glad hilsen

  22
0
  1311

253

35
16. august 2020 @ 16:49
Juniormedlem

HomePod har aldrig været markedsført af Apple i Danmark. De EU versioner der kan købes er parallelimporterede.

Jeg tror ikke at HomePod er et dødt produkt, men jeg tror heller ikke det har en specielt høj prioritet hos Apple for tiden.

vh
Carsten


132

1
16. august 2020 @ 19:18
Novice
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:

HomePod har aldrig været markedsført af Apple i Danmark. De EU versioner der kan købes er parallelimporterede.

Jeg tror ikke at HomePod er et dødt produkt, men jeg tror heller ikke det har en specielt høj prioritet hos Apple for tiden.

vh
Carsten

Tak for at give besyv med. Er HomePod simpelhen en flop?


678

26
16. august 2020 @ 20:49
Veteran

Salgsmæssigt måske... men jeg er utrolig glad for min, selvom hun taler engelsk og har nogle begrænsninger. 


678

26
16. august 2020 @ 20:49
Veteran

Salgsmæssigt måske... men jeg er utrolig glad for min, selvom hun taler engelsk og har nogle begrænsninger. 


8586

198
16. august 2020 @ 21:30
Poseidon

Den blev introduceret til 349$ i USA, og sidenhen sænket til 299$. Den sælges nu på tilbud regelmæssigt derovre til 199$, hvilket kan indikere at der snart sker noget med den...


Om den ryger ud af markedet, eller om den bliver erstattet af en billigere, og dårligere, model, det må tiden vise.

Jeg ville dog også meget gerne have en.


163

3
16. august 2020 @ 22:08
Novice

Jeg har to stk. som bruges som stereo. Jeg er glad for dem. Lyden er god når to er sat sammen. Jeg er glad for at tale i telefon over dem, da lyden er super begge veje. Og hvis man ikke har surround sound, er de fede at have når Jeg ser film via ATV Da de fleste fladskærme har en flad lyd. Lyden i min stue på ca. 25m2 fylder de fint ud. Det er ikke at sammenligne med store højtalere, men fint når man bare i en hurtig vending skal høre noget musik. Jeg bruger dem også som alarm om morgenen og til madlavning via Siri og de spiller automatisk musik når jeg kommer hjem via Home.


927

49
16. august 2020 @ 22:29
Veteran

HomePod nedlagt? Nej, det tror jeg bestemt ikke. Jeg har selv gjort mig nogle tanker om den højtaler, fordi jeg gerne selv vil have et par stykker på et senere tidspunkt. Jeg tænker bare at HomePod først får vind i sejlene når Siri for alvor er kommet op i omdrejninger. Og lige nu halter Siri selvom der hele tiden sker fremskridt med hende, og det går ikke med et produkt der direkte er styret af Siri. Så når Siri er oppe at køre, så kommer HomePod også op at køre helt automatisk. Det bliver mit gæt herfra.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

132

1
16. august 2020 @ 23:37
Novice

Er enlig ganske lige glad med Siri. Min bekymring går mere på lydkvalitet og om der stadigvæk findes en HomePod om fem år med opdateringer.

Ligesom AirPort Extreme/Express, der ikke udvikledes mere på, virker det som om satsningen på højtalere også er gået i stå?
Seneste anmeldelser er fra 2018, og kan ikke finde noget der peger på en udvikling?

Tak til alle for input


132

1
16. august 2020 @ 23:52
Novice
denstoredansker skrev:

Jeg har to stk. som bruges som stereo. Jeg er glad for dem. Lyden er god når to er sat sammen. Jeg er glad for at tale i telefon over dem, da lyden er super begge veje. Og hvis man ikke har surround sound, er de fede at have når Jeg ser film via ATV Da de fleste fladskærme har en flad lyd. Lyden i min stue på ca. 25m2 fylder de fint ud. Det er ikke at sammenligne med store højtalere, men fint når man bare i en hurtig vending skal høre noget musik. Jeg bruger dem også som alarm om morgenen og til madlavning via Siri og de spiller automatisk musik når jeg kommer hjem via Home.

Ville også købe to,, men er i tvivl da mit behov hverken er Siri, alarm eller automatisk musik. Tak for at dele din oplevelse vedr. lyd. 


927

49
17. august 2020 @ 00:32
Veteran
Bamse skrev:

Er enlig ganske lige glad med Siri. Min bekymring går mere på lydkvalitet og om der stadigvæk findes en HomePod om fem år med opdateringer.

Ligesom AirPort Extreme/Express, der ikke udvikledes mere på, virker det som om satsningen på højtalere også er gået i stå?
Seneste anmeldelser er fra 2018, og kan ikke finde noget der peger på en udvikling?

Tak til alle for input

Den opdateres da stadig, kan jeg se: HomePodOS 14 Beta 4

Så jeg ved ikke om den er død.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1425

21
17. august 2020 @ 07:59
Stormogul
Bamse skrev:


Seneste anmeldelser er fra 2018, og kan ikke finde noget der peger på en udvikling?

Der ligger altså nyere anmeldelser, men du skal vælge tidsinterval på Google når du søger, så kommer der anmeldelser der er 4-5-6 dage gamle. 


132

1
17. august 2020 @ 23:32
Novice
David Munch skrev:

Den blev introduceret til 349$ i USA, og sidenhen sænket til 299$. Den sælges nu på tilbud regelmæssigt derovre til 199$, hvilket kan indikere at der snart sker noget med den...

det indikerer vel også et mislykket produkt?

Samtidig med, at højtaleren ikke er lanceret i yderligere lande efter flere år.  Hm, tror nok jeg ikke vil købe på nuværende tidspunkt.

tak igen til alle for nuancerede inputs.



8586

198
18. august 2020 @ 08:06
Poseidon
Bamse skrev:
David Munch skrev:

Den blev introduceret til 349$ i USA, og sidenhen sænket til 299$. Den sælges nu på tilbud regelmæssigt derovre til 199$, hvilket kan indikere at der snart sker noget med den...

det indikerer vel også et mislykket produkt?

Ikke det mindste. Apple produkter går næsten altid på udsalg i USA, til priser vi kun kan drømme om i Danmark, inden der kommer opdaterede produkter på markedet.

Samtidig med, at højtaleren ikke er lanceret i yderligere lande efter flere år.  Hm, tror nok jeg ikke vil købe på nuværende tidspunkt.

Homepod blev lanceret for 12 måneder siden i Japan og Taiwan, og Indien for 6 måneder siden, så det er jo heller ikke korrekt. Den er tilgængelig i 12 forskellige lande nu, hvilket er en pæn del flere end de 3 lande den originalt var tilgængelig i.


132

1
18. august 2020 @ 12:29
Novice

Ja, 12 lande er flere end tre😀, men er det ikke en usedvanlig langsom lancering?

nå, men så havde jeg glemt alt om DRTV der ikke fungerer med AirPlay 2, så må nok finde en anden løsning alligevel.

eller er det heller ikke korrekt - det er måske fikset nu?

denne tråd fra flatpanels er fra februar-marts 2020

HomePods i stereo på Apple TV


927

49
18. august 2020 @ 14:29
Veteran
Bamse skrev:

Ja, 12 lande er flere end tre😀, men er det ikke en usedvanlig langsom lancering?

nå, men så havde jeg glemt alt om DRTV der ikke fungerer med AirPlay 2, så må nok finde en anden løsning alligevel.

eller er det heller ikke korrekt - det er måske fikset nu?

denne tråd fra flatpanels er fra februar-marts 2020

HomePods i stereo på Apple TV

Det har jo ikke noget at gøre med Apple TV men derimod DRTV appen som er virklige ringe skruet sammen - altså VIRKELIG ringe. Jeg har enda problemer med den app selvom jeg ikke bruger HomePod. Men det ændre så ikke ved, at det ikke virker for dig, hvilket er noget skrammel. Det har du ret i. Men jeg mener at banditten ligger begravet et andet sted end det sted du søger.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
18. august 2020 @ 14:31
Veteran
Bamse skrev:
David Munch skrev:

Den blev introduceret til 349$ i USA, og sidenhen sænket til 299$. Den sælges nu på tilbud regelmæssigt derovre til 199$, hvilket kan indikere at der snart sker noget med den...

det indikerer vel også et mislykket produkt?

Samtidig med, at højtaleren ikke er lanceret i yderligere lande efter flere år.  Hm, tror nok jeg ikke vil købe på nuværende tidspunkt.

tak igen til alle for nuancerede inputs.


Ikke nødvendigvis. Apple kan også finde på at sælge ud af deres hardware, hvis der kommer en opdatering til produktet meget snart. Man kan da håbe at der kommer et par KeyNotes her til efteråret som man kan hygge sig med.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

132

1
18. august 2020 @ 20:43
Novice
Ufomekaniker skrev:
Bamse skrev:

Ja, 12 lande er flere end tre😀, men er det ikke en usedvanlig langsom lancering?

nå, men så havde jeg glemt alt om DRTV der ikke fungerer med AirPlay 2, så må nok finde en anden løsning alligevel.

eller er det heller ikke korrekt - det er måske fikset nu?

denne tråd fra flatpanels er fra februar-marts 2020

HomePods i stereo på Apple TV

Det har jo ikke noget at gøre med Apple TV men derimod DRTV appen som er virklige ringe skruet sammen - altså VIRKELIG ringe. Jeg har enda problemer med den app selvom jeg ikke bruger HomePod. Men det ændre så ikke ved, at det ikke virker for dig, hvilket er noget skrammel. Det har du ret i. Men jeg mener at banditten ligger begravet et andet sted end det sted du søger.

Jeg mener bestemt heller ikke at Apple er “banditten”.

DRTV app er blevet meget dårligere på alle parametre, efter min mening. Lige nu kan jeg ikke benytte nogen som helst Airplay2-højtalere, uanset mærke, da jeg kun bruger Apple TV. 

Så kan jeg selvfølgelig bare acceptere at DRTV (og TV2 Play?) kører via TV-højtalere, og benytte AirPlay til de andre streamingtjenester. 


927

49
18. august 2020 @ 20:47
Veteran
Bamse skrev:
Ufomekaniker skrev:
Bamse skrev:

Ja, 12 lande er flere end tre😀, men er det ikke en usedvanlig langsom lancering?

nå, men så havde jeg glemt alt om DRTV der ikke fungerer med AirPlay 2, så må nok finde en anden løsning alligevel.

eller er det heller ikke korrekt - det er måske fikset nu?

denne tråd fra flatpanels er fra februar-marts 2020

HomePods i stereo på Apple TV

Det har jo ikke noget at gøre med Apple TV men derimod DRTV appen som er virklige ringe skruet sammen - altså VIRKELIG ringe. Jeg har enda problemer med den app selvom jeg ikke bruger HomePod. Men det ændre så ikke ved, at det ikke virker for dig, hvilket er noget skrammel. Det har du ret i. Men jeg mener at banditten ligger begravet et andet sted end det sted du søger.

Jeg mener bestemt heller ikke at Apple er “banditten”.

DRTV app er blevet meget dårligere på alle parametre, efter min mening. Lige nu kan jeg ikke benytte nogen som helst Airplay2-højtalere, uanset mærke, da jeg kun bruger Apple TV. 

Så kan jeg selvfølgelig bare acceptere at DRTV (og TV2 Play?) kører via TV-højtalere, og benytte AirPlay til de andre streamingtjenester. 

Har nogen opdateret til tvOS eller iOS 14 beta uden du ved det? 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

132

1
18. august 2020 @ 23:24
Novice

dp


132

1
18. august 2020 @ 23:27
Novice
Ufomekaniker skrev

Har nogen opdateret til tvOS eller iOS 14 beta uden du ved det? 

Forstår ikke helt dit spørgsmål eller hvordan jeg skal forholde mig til det. Er du ironisk?


160

1
19. august 2020 @ 17:54
Novice

Jeg solgte den jeg købte på Proshops side ret hurtig. Synes lyden var alt for basset og er normalt rimelig large ang. lyd fra højtalere.  

Jeg har i stedet købt en Sonos One, som også har AirPlay 2 hvis man ikke gider Sonos app’en og i øvrig ganske glimrende lyd og så er den lidt billigere. 

Grafisk designer og freelancer - iMac

132

1
20. august 2020 @ 14:54
Novice
Lars Christensen skrev:

Jeg solgte den jeg købte på Proshops side ret hurtig. Synes lyden var alt for basset og er normalt rimelig large ang. lyd fra højtalere.  

Jeg har i stedet købt en Sonos One, som også har AirPlay 2 hvis man ikke gider Sonos app’en og i øvrig ganske glimrende lyd og så er den lidt billigere. 

Har også kigget lidt på Sonos men mere på deres soundbar til TV.

Tak for at dele din oplevelse med HomePod.