xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
IOS Arkiver
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)



0
26. juni 2020 @ 11:59

Hej, 

Jeg er ret ny i mac-world, og har nu allerede problemer med plads på min mac.
Når jeg kigger efter får jeg dette syn:

Er der nogen der kan hjælpe med, hvad er det der ligger i den "umuligt-navngivne-fil". Jeg kan ikke klikke på den - alene slette den? 

Dbh MacNewbie


  2
0
  1399

4586

389
26. juni 2020 @ 13:23
FPU

IOS-arkiver er backups af dine IOS-enheder, altså din(e) iPhone(s) og/eller iPad(s).

De arkiver opstår, når du tager en backup af din iDims med iTunes (eller Finder i det aller-byeste macOS).

De arkiver KAN fjernes igen, men det er lidt omstændeligt, hvor du skal navigere ind i den usynlige biblioteksmappe i din brugermappe via Finder's Gå-menu, men så er din(e) backup(er) jo væk, og hvad gør du så, hvis en af dine iDimser brækker ned?

Det vil nok være bedre at gennemgå de andre mapper i din brugermappe og se, om ikke der skulle være nogle store filer, som kan slettes, eller i det mindste kopieres over på en ekstern disk eller USB.stick og så slettes.

Hvis din Mac er en ret ny model, især en bærbar, kan du på forhånd godt glemme at sætte en større disk i, for i vore moderne tider, er både RAM og SSD loddet direkte på bundkortet. Lidt ældre Retine-modeller kan godt få skiftet disk, men de er modelspecifikke og derfor svine-dyre, så det kan som regel ikke svare sig.

Velommen til, både som ny Mac-bruger og som ny Macnyt'er. Bare spørg løs, hvis du er i tvivl om noget; det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde.

Held og lykke og feed-back.


2185

44
26. juni 2020 @ 15:43
ASCII jonglør
MacNewbie skrev:

Hej, 

Jeg er ret ny i mac-world, og har nu allerede problemer med plads på min mac.
Når jeg kigger efter får jeg dette syn:

Er der nogen der kan hjælpe med, hvad er det der ligger i den "umuligt-navngivne-fil". Jeg kan ikke klikke på den - alene slette den? 

Dbh MacNewbie


Hvilke macOS benytter du ??

I de nyeste OS'er bliver der ikke længere taget backup at "ting" som kan downloades igen - fx iOS apps

Så hvis du benytter et af de nyere macOS'er kan du jo forsøge at først omdøbe denne '00008020-001Exxxx' mappe, og så tag en ny backup - se hvor meget denne nye backup flyder, og så derudfra beslutte om du vil fortsætte med den gamle eller køre videre på den nye.

Det kan også være at den mappe (backup) du har fundet ikke længere er aktiv, da den vedr. en gammel enhed, og derfor bare kan slettes ??