xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Mulige WWDC 2020 emner?
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


927

49
20. juni 2020 @ 11:16
Veteran

Det ser vist ud til at det ikke kun er en Developer Conference denne gang, eller overfortolker jeg noget her?

WWDC 2020

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  17
1
  1050

8586

198
20. juni 2020 @ 12:21
Poseidon

Det er vidst bare dig som overfortolker helt vildt, for det er ikke anderledes end alle andre år.


1425

21
20. juni 2020 @ 12:29
Stormogul

Jeg kan heller ikke se det skulle være anderledes end det plejer. 

Var det noget specifikt du bed mærke i?


927

49
20. juni 2020 @ 12:56
Veteran

Jeg troede bare at Keynotes kun holdes til september hvor de blærer sig med nyt hardware der kan købes senere på året. Nu står der Keynote direkte i teksten til billedet. Altså præsentation af nyt hardware september-style allerede nu her. Jeg håber inderligt på en redesignet iMac.

Og det med nye platforme vil jeg meget gerne fortolke som værende et skifte til ARM a’la samme surprise-stil som det de gjorde da de skiftede til Intel i sin tid 😃

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8586

198
20. juni 2020 @ 16:33
Poseidon

Keynote holder de hvert år på WWDC. De holder faktisk flere hundreder af dem.. Og de har ikke nødvendigvis noget med hardwareannonceringer at gøre, det sker bare ofte, men har ikke altid gjort, ved WWDC.


Og nye platforme kan betyde alt fra en x.x.x opdatering, til snak om hvordan de vil sælge produkter i deres butikker. Platform betyder ikke automatisk hardware.


253

35
20. juni 2020 @ 16:50
Juniormedlem

Keynoten er hovedtalen, sådan en afholdes hvert år til WWDC.

Mht. skifte til ARM, så frygter jeg at det bliver PowerPC om igen, det går fint i starten og så sakker de støt bagud ift. det der bruges af 90% af alle computere (Intel/AMD).

/Carsten


927

49
20. juni 2020 @ 17:06
Veteran

Ja. I har helt sikker ret.

Men med henhold til ARM så er Intel da også zakket bagud. Så burde Apple da bruge AMD i stedet for ARM hvis de skal blive på x86 arkitekturen. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

253

35
20. juni 2020 @ 19:10
Juniormedlem

Men Intel og AMD processorer er kompatible, de kan uden problemer udskiftes med hinanden uden softwaren skal ændres, ARM derimod er en helt anden arkitektur hvilket betyder at software i princippet skal programmeres om, man kan ikke bare recompilere kildekoden.

/Carsten 


1045

26
21. juni 2020 @ 12:13
Stormogul

”Selvom WWDC-keynote nogle år har været software alene, så er der rygtet hardware på vej i år.”
Citat fra Recordere.dk, dog uden at de angiver kilde til rygtet.

Apple WWDC keynote: Sådan ser du med

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

1905

187
PowerPalle (Administrator)
21. juni 2020 @ 18:28
Stormogul

Tankevækkende

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

927

49
21. juni 2020 @ 18:46
Veteran
PowerPalle skrev:

Tankevækkende

Ja. Apple vs Intel. Hvad er bedst eller værst? Jeg kan godt se den fanboy-agtige problematik her. Men jeg vælger så Apples lejer lidt endnu. Selvom de har fucket meget op på det sidste, har de ikke fucket nok og for at jeg vil smutte over til Windows   

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8586

198
22. juni 2020 @ 09:00
Poseidon
Beman skrev:

”Selvom WWDC-keynote nogle år har været software alene, så er der rygtet hardware på vej i år.”
Citat fra Recordere.dk, dog uden at de angiver kilde til rygtet.

Apple WWDC keynote: Sådan ser du med

De fleste rygter går nu på at der ikke er noget hardware der annonceres - altså udover ARM skiftet.


2273

157
22. juni 2020 @ 09:35
ASCII jonglør

Der er dog lige Kuo med flg. statement om nye MacBoks og iMacs:

Kuo confirms ARM at WWDC: 13.3-inch MacBook Pro and new 24-inch iMac will be the first ARM Macs, released as soon as Q4

Citat (lidt selvmodsigende omkring at hardware bliver annonceret i morgen eller ej, læs selv):

Apple is not expected to announce any concrete hardware at WWDC tomorrow, just the fact that is beginning the chip transition.

Kuo says that Apple will discontinue the Intel 13.3-inch MacBook Pro when the new ARM-based model is introduced. The fate of the Intel iMac is not specified. According to previous rumors, Apple will announce a new iMac at WWDC featuring a new industrial design with thin bezels reminiscent of the Pro Display XDR, the Apple T2 chip and AMD Navi GPUs.

Kuo says the new Intel iMac is set to be released in Q3 (i.e. July, August, September) and the ARM version will follow around Q1 2021. Kuo does not address the future of the MacBook Air, Mac mini, iMac Pro or Mac Pro in this report.

Vi får se... 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

927

49
22. juni 2020 @ 21:51
Veteran

En flot presentation af et iPadOS like macOS UI syntes jeg. Kan det mon være begyndelsen på sammensmeltningen af de to OS'er? Ikonerne er også begynd at se 3D-agtig ud igen. Fedest. Vi bevæger os væk fra de flade look, hvilket jeg alligevel aldrig har været tilhænger af. Så de skal bare give den fuld gas herfra.

Det er også dejligt at høre, at ARM kommer til alle Macs. Der er bare en overgangsperiode på to år. Hvad pokker der sker med iMac'en i den tid bliver spændende at se. Får vi mon en hybrid iMac med nyt design og en gamme CPU til overgangsperioden, eller skal vil traves med det gamle design i måske op til to år mere? De må meget gerne starte med iMac'en fordi jeg mangler en julegave, og jeg har ingen iMac længere.

Alt i alt, så var det en super Keynote efter min mening. 

Hvad syntes i?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

396

2
22. juni 2020 @ 22:13
Lærling

Fin Keynote. Modernisering af iPhone UI ser lovende ud.
Hvis der kommer en MacBook Pro 13", en iMac 24" og en Mac mini (til udviklere) med A14 processorer, så kommer der vel ikke flere Intel-macs, udover måske en opdatering af Mac Pro?
Overgangen ser ud til at være meget lig overgangen fra PowerPC til Intel med binary kode og Rosetta.
Jeg mener at man dengang også sagde at det ville tage to år, men man fik alle Macs opdateret på omkring ét år.

  MB Air M1, iPad 8. Generation, iPhone 12 mini, Apple TV 3, iPod Classic

2273

157
22. juni 2020 @ 22:47
ASCII jonglør

Det var en rigtig fin og velkomponeret keynote, ingen tvivl om det - og meget amerikansk (af en eller anden grund  ).

Glad for det nye macOS Big Sur, specielt Safaris nye mulige for anonymitetsindstillinger - Apple er vel det eneste IT-firma, der tager vores allesammens krav på et digitalt privatliv seriøst helt ind i deres eget styresystems DNA. Bravo!

Der kom så ingen ny hardware, men til gengæld som ventet udsigt til ARM eller Apple Silicon snarest. Glad for, at jeg har ventet med at udskifte min aldrende MBP fra 2013 - nu vil jeg vente på en Apple Silicon-MBP med den flotte hastighed. Kan forstå, at det reelt kan blive inden for et års tid - herligt!   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1014

0
22. juni 2020 @ 23:11
Stormogul

Hvis bare man kan få den hvide/lyse menulinje med sorte bogstaver tilbage på det der nye iPadOS Pro, der skal køre på Mac fremover - for nostalgiens skyld ;-) 


955

9
26. juni 2020 @ 10:15
Veteran

For mig er det komplet uforståeligt at de stadig kun har proapps til video og lyd, men ikke til billeder....:-(

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside