xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Catalina og vlc
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


32

0
21. maj 2020 @ 11:56
Let øvet

jeg har siden Catalina kom på banen haft en softwareopdatering liggende på min mac mini fra 2014, som simpelthen ikke ville gå igennem. Så snart jeg åbnede den, stod den til at have downloadet ca 350 mb og kom ikke videre. Efter 3-4 minutter kom besked på, at download ikke kunne gennemføres. Jeg har Mojave, og regnede med, at det var Catalina, som skulle installeres.

I dag har jeg så forsøgt at finde Catalina manuelt, og det lykkedes - troede jeg - en opdatering gik igennem, og derefter kom der en sikkerhedsopdatering, som jeg også installerede.

Men - efter godt en times download af de to ting har jeg stadig Mojave på mac mini ... og pludselig virker min vlc afspiller ikke. Jeg har afinstalleret den og har hentet den nyeste version, men jeg kan ikke få lov til at åbne dmg-en. Jeg har lige forsøgt at lægge den nyeste version af vlc på min macbook air fra 2013 - ingen problemer - og den har fint installeret Catalina sidste år.

Når jeg søger efter softwareopdatering nu på mac mini - i håb om at finde Catalina, står der, at jeg er opdateret i Mojave. Vil jeg hente Catalina i apple store, vil den ikke hente filen heller.

For en måneds tid siden blev mac mini-en pludseligt mærkbart langsommere til alting.

Hvad pokker er det sket? Og hvordan kan jeg få vlc tilbage?

Nogen, der har godt ideer/erfaringer?

  2
0
  568

8581

198
21. maj 2020 @ 21:55
Poseidon

Hvad giver den af fejl når du vil åbne DMG'en?

Og angående langsomhed, så tjek aktivitetsmonitor - Både CPU og disk.


32

0
01. juni 2020 @ 17:20
Let øvet

VLC løste sig med tålmodighed - 5. gang jeg forsøgte, blev det installeret.

Men jeg kan stadig ikke hente Catalina - selv når jeg går via apple store, får jeg besked om at det ikke findes.
Det er ikke livet om at få det installeret, men det er da et problem, at den slet ikke vil finde opdateringen ...