xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
345
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny harddisk til Mac Book Pro 13" Retina 2015
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


1

0
05. maj 2020 @ 13:37
Nyt medlem

Hej, jeg er lidt i tvivl om, hvilken harddisk eller hedder det i virkeligheden bare SSD? - som jeg skal købe til min Mac Book Pro Retina 13" (tidlig 2015) 2,7 GHz Dual-Core Intel Core i5, hvis jeg vil opgradere den fra 128 gb til 500gb. 

SKAL den købes fra MAC store, eller kan man finde en lige så god løsning, men billigere?

Jeg håber I kan hjælpe :)

  5
0
  702
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

4605

394
05. maj 2020 @ 14:57
FPU

Prøv at kontakte MacMO. De har styr på det og har gode priser. Jeg har selv fået skiftet batteri i min MacBook Pro hos dem, og er absolut tilfreds.

Hvis Kastrup er for langt væk, er der MacMenu i Kolding. De har skiftet DVD-drevet i min MBP, og her er der også kun stor ros til dem for pris og service.

Held og lykke og feed-back.

P.S. Harddisk (HDD; hard disk drive) er en disk med roterende metalplader, mens SSD står for Solid State Drive og ikke har nogen bevægelige dele. Glem alt om HDD; du skal bruge en SSD.


8586

198
05. maj 2020 @ 15:54
Poseidon

Den bruger en speciel adapter, så en SSD kan være lidt speciel at få fat på nu maskinen er næsten 5 år gammel. Computersalg.dk var den eneste danske forhandler jeg kunne finde, som havde den, og de ville have 4000,- for den, hvilket du absolut ikke skal give for den.   Så din umiddelbare eneste mulighed er at bestille den direkte hos OWC og derved få den hjem fra USA inklusiv den told og gebyr som hører med: https://eshop.macsales.com/shop/ssd/owc/macbook-pro-retina-display/2013-2014-2015

Du kan også selv sætte den i, hvis du har prøvet at bruge en skruetrækker før: https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+13-Inch+Retina+Display+Early+2015+SSD+Replacement/38520


1

0
06. maj 2020 @ 08:14
Nyt medlem

Hej Tonny og David

tak for info. Hvordan ser det ud, hvis jeg lægger den her I, tænker I: Samsung 970 EVO SSD M.2 2280 500GB?

Ellers lyder Kolding lyder god Tonyt. :) Jeg prøver og kontakte dem, hvis jeg ikke synes jeg selv kan skifte den.

Og tak for info mht. HDD etc. :)



8586

198
06. maj 2020 @ 09:00
Poseidon

Det kan du godt, du skal bare have fat i en adapter for den kan sidde i maskinen, fx. https://www.amazon.com/Cablecc-16pin-Macbook-M-Key-Convert/dp/B073GVNPR2/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1530136610&sr=8-2&keywords=12+16+pin+ssd+adapter&tag=ifixitam-20


4605

394
06. maj 2020 @ 10:02
FPU

@HCL:

Selv tak. Hvis Aalborg er tættere på, er den en forholdsvis ny trå herinde, hvor trådstarter anbefaler en bestemt reparatør, hvor han fik vildt god service.

Du kan læse tråden her.