xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Macbook Air vs Pro
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


243

1
21. marts 2020 @ 07:42
Juniormedlem

Indtil for et par dage siden var jeg ikke i tvivl: En macbook pro kostede ca. 1000 kr. mere end end Macbook Air med samme mængde ram og ssd og man fik en meget kraftigere computer, ved at smide de 1000 kr. ekstra for en pro.

Men hvordan ser det ud nu? Det virker som om, de helt nye Air's er blevet temmelig meget stærkere..

Det er klart at en 10th gen processor i Air er at foretrække fremfor 8th gen i de nuværende PRO.

Hvad kan vi have af forventninger til de nye PRO's?

Konkret er det en computer til en teenage-pige - almindeligt studiebrug, men det kunne også tænkes, at hun ville kaste sig over lidt video-redigering. Så vi tænker en maskine med 16GB tam / 512 SSD.

Og en mac med det gamle tastatur er ikke en mulighed :)


  6
0
  782

173

4
21. marts 2020 @ 09:18
Novice

Hvad mener du med det gamle tastatur? Hvis du mener Butterfly, så skal du jo glemme alt om MacBook Pro på nær 16” modellen.

Men Max Tech har “desværre” lige konstateret, at MacBook Air 2020 laver en ret heftig Thermal Throttling, så jeg har glemt alt om MacBook Air 2020 igen. Jeg skulle også bruge den til let video- og billedredigering som sekundær Mac.

https://youtu.be/hB1aP2OnUJA


4593

394
21. marts 2020 @ 10:55
FPU

Mine niece, som studerer universitetet, har en lidt ældre MBP (en af dem med DVD-drev).

Hun er rigtig glad for den, men hun synes , at den er lige tung nok at cykle rundt hver dag.

Den har lige haft mistet kontakten til disken, og mens jeg forsøgte at telefon-reparere den, nævnte hun, at hun ville købe en Air, hvis det ikke kunne betale sig at reparere MBP'en. Nu viste det sig så, at det blot var disk-kablet til bundkortet, som skulle skiftes, så MBP er oppe og køre igen, så hun "slap" for at købe en Air.

Derfor bør I overveje vægtfaktoren, hvis den unge dame skal bruge sin Mac både ude og hjemme.

16GB RAM og 512 GB SSD burde iøvrigt være fint et stykke ind i fremtiden.Jeg har ikke selv hørt om throttling-problemet i de nye Air, men jeg ved da, at man bør holde sig fra Butterfly-tastaturer, i hvert fald første generation, for selvom Apple har et udvidet raparationsprogram, må det f.eks. være grumt at skulle sende sin MBP til reparation umiddelbart før en eksamen.


243

1
21. marts 2020 @ 11:06
Juniormedlem

Tak for inputs :)

Måske har jeg udtrykt mig lidt uklart.

Hendes Macbook SKAL have det nye scissor tastatur. Derfor er den nuværende 13" pro udelukket.

Vægtfaktoren er afgørende - hun skal cykle meget med den. Derfor er en 16" pro udelukket

Så valget står mellem den Air, der lige er kommet på markedet, eller vente og se, hvad en opdateret 13" (14"?) pro indeholder.

En Air vejer 1,29 kg, og en Pro vejer 1,37 - det må siges at være en ubetydelig forskel. Så vægt/størrelse/transport er der (stort set) ingen forskel på air og 13" pro (eller 14" hvis den nye kommer til at hedde det).

Så det handler mest om, hvor meget "rå performance" man vinder ved at have en pro.

Jeg ved ikke hvad Thermal Throttling er  - checker lige dit link!


8586

198
21. marts 2020 @ 19:50
Poseidon
SE0Master skrev:

Men Max Tech har “desværre” lige konstateret, at MacBook Air 2020 laver en ret heftig Thermal Throttling, så jeg har glemt alt om MacBook Air 2020 igen. Jeg skulle også bruge den til let video- og billedredigering som sekundær Mac.

https://youtu.be/hB1aP2OnUJA

Det gør MBP jo også, så der er vel ingen forskel der.


173

4
22. marts 2020 @ 21:27
Novice

Den nye MacBook Pro 16” throttler da ikke det mindste. Det er der lavet flere tests om, at den ikke gør.


8586

198
22. marts 2020 @ 21:41
Poseidon

Interessant, der kan man bare se. Jeg vidste ikke de havde fået fikset det så godt i de nyeste modeller.