xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple Watch fremkalder allergy (rødmen på armen)
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)


1905

185
PowerPalle (Administrator)
24. februar 2020 @ 18:45
Stormogul

Min søn fik et Apple Watch Series 3 i julegave og er nu begyndt at gå udslet på armen (det sted hvor uret bagside rammer huden). Udslettet er en rødmen.

Er der andre har har oplevet noget tilsvarende?

Jeg bemærker denne side hos Apple som omtaler allergi for Nikkel

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  8
3
  2739

8586

198
24. februar 2020 @ 19:33
Poseidon

Ingen problemer her, og jeg bruger det regelmæssigt til sport også, så massere af salte på huden samtidigt.


Han skal nok stoppe med at bruge det. Hans læge kan lave en priktest, eller ligefrem en plastertest, så han kan finde ud af om han er blevet allergisk over for nikkel.


4593

394
24. februar 2020 @ 20:07
FPU

Det lyder også som nikkel-allergi i mine ører, og derfor er priktesten jo nok en god idé.

Jeg vil dog tilføje, at nikkelallergi ikke er lokalt, men over hele kroppen, så derfor burde junior egentlig også slå ud på kroppen ud for f.eks. en bukseknap på et par jeans (hvis der ellers er nikkel i knappen).

Hvis det ER nikkelallergi, er han jo lidt på den, for uret kræver jo kontakt til huden for at kunne måle puls o.lign. Ellers kunne I jo sætte et klistermærke på bagsiden af uret og undgå eksemen.

Jeg vil dog sige, at det undrer mig lidt, at der skulle være nikkel i Apples ure, når man tænker på, hvor meget Apple ellers går op i produktkvalitet, og hvorfor på forhånd afskrive 8-10 procent potentielle kunder, blot fordi man vil spare lidt penge på en billigere bagside? 

Principielt ville I kunne fjerne kontakten med nikkelen og stadig have elektrisk kontakt mellem ur og hud ved at gnubbe et lag ægte bladguld ud over bagsiden af uret. Tjek f.eks. hos kunstkompagniet.dk. Der er dog andre firmaer, som sælger f.eks. 25 ark i andre dimensioner for "kun" 750,- Kr. Kig markedet godt igennem. Bemærk at man også kan købe uægte bladguld ("slagmetal" eller "bladmetal") til en helt anden pris, men der er muligvis nikkel i det. Bemærk også, at der sikkert skal bruges en speciel børste til påføring. Spørg forretningen.

God bedring til junior.


32

5
24. februar 2020 @ 20:38
Let øvet

Har selv oplevet noget tilsvarende. For mig sker det primært, når det er varmt (sommer) og jeg sveder meget. Ikke når jeg løber, men ved havearbejde, støvsugning o.lign. Tror det er kombination af meget sved og urenheder/bakterier. Desuden sker det, hvis jeg spænder uret for hårdt fast om håndledet.

Har elimineret problemet ved mindst en gang dagligt at tørre uret på bagsiden (en vane når jeg sætter det til opladning for natten) eller efter jeg lige har slået græs, gravet have mv. Prøv også at være opmærksom på, at uret ikke er spændt for hårdt om håndledet.

Har nu kun problemet, hvis jeg glemmer at tørre uret på bagsiden efter havearbejde. Resultatet er så et rødt og irriteret håndled om aftenen.


1708

43
25. februar 2020 @ 07:23
Stormogul

Jeg er overbevist om at Apple ikke bruger nikkel i nogle af deres produker, og AppleWatch 3 har jo en plastik og alubund.


1905

185
PowerPalle (Administrator)
25. februar 2020 @ 07:53
Stormogul

Prøv at læs det link jeg i satte i første indlæg. Det lader til at Nikkel kan forekomme. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

43

1
25. februar 2020 @ 07:58
Let øvet

Jeg oplevede det også og fandt ud af, at det var, fordi der kom vand ind under sportsremmen, når jeg fx vaskede hænder. Jeg købte en billig stålrem på Wish, og har ikke haft problemer siden. 


927

49
25. februar 2020 @ 09:21
Veteran

Jeg har en kløen der er nok til, at jeg tager uret af, fordi jeg ikke kan holde det ud. Det forekommer meget sporadisk, og jeg kan ikke se nogen sammenhæng med, at jeg sveder. Men det er under selve uret det klør. Ikke under gummiremmen. Jeg bliver ikke rød eller hævet. Det klør bare nogle gange. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1708

43
25. februar 2020 @ 12:45
Stormogul
PowerPalle skrev:

Prøv at læs det link jeg i satte i første indlæg. Det lader til at Nikkel kan forekomme. 

Er gjort. Det var jeg ikke klar over, så blev jeg det klogere.