xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvordan deler jeg en folder i iCloud?
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


927

49
20. februar 2020 @ 20:25
Veteran

Når jeg deler en iCloud folder via Messenger, så går blæserne amok på min MBP og en service der hedder IMagent tager magten over maskinen. Jeg trykker på folderen jeg vil dele, den lille firkant med pil opad og vælge personen jeg vil dele folderen med.

Når IMagent så slapper lidt af igen, kan jeg se at beskeden med den delte iCloud folder ikke blev sendt, og der er en rød cirkel med en rød udråbstegn inden i til venstre for beskeden i Messenger. 

Hvad gør jeg forkert? Deling af iCloud foldere stemmer ikke overens med forklaringen på Apples hjemmeside.

Hvis jeg deler folderen via mail, så deler den reelt ikke folderen, men kopierer den og sender den via mail. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  5
1
  633

32

5
21. februar 2020 @ 09:02
Let øvet

Er det en folder i Fotos (Fælles album), du taler om?

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

1129

127
21. februar 2020 @ 09:07
Stormogul

det er det samme der sker med beskeder. altså, når du dele en folder igennem imessages, så kopieres indholdet over til modtageren. men da er nok et eller andet begrænsning der gør sig gældende og handling fejler.

lige pt. kan man ikke dele icloud mapper. tror det kommer på et tidspunkt snart, men lige pt er det ikke muligt.



291

45
21. februar 2020 @ 09:26
Juniormedlem

Apple selv siger “Kommer til foråret” omkring mappedeling i iCloud Drive (nederst på siden om Catalina). 

Det skulle være med i næste version af iOS (13.4), så formentlig også næste opdatering til macOS Catalina.


927

49
21. februar 2020 @ 10:47
Veteran

Tak skal i have. Den info fik jeg overset. 

Jeg blev lidt forvirret over at den kopierer, når man vælger del. Det samme sker nemlig i Mail. Og her kan man se at den kopierer det hele i stedet for at dele det hele. Men som i siger, så kommer den feature til efteråret. Rart at høre. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

32

5
21. februar 2020 @ 11:57
Let øvet

Ja, vi er sikkert mange, der ser frem til, at det bliver muligt. Det har altid undret mig, at det var muligt at dele mapper i Fotos, men ikke i Arkiver.