xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Lockdown
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


2581

84
14. februar 2020 @ 07:39
Bit kongen

https://lockdownhq.com

Using Lockdown, you can block any domain, including those from companies like Facebook, and the app comes with a pre-set list of recommended domains to block to prevent tracking. Facebook tracking and other analytics tracking options from companies like Google, Mixpanel, and more are automatically blocked upon installing the app, and you can add your own custom lists too.

Jeg har længe brugt den på iPhone og den virker rigtigt godt, nu er den også kommet til MacOS og her bliver i pludseligt meget synligt hvorgodt den virker, der er ikke skyggen af en reklame at se de sider jeg kommer mest på. 

FYI.


  34
17
  986

2252

151
14. februar 2020 @ 08:55
ASCII jonglør

Hmmm.....ser unægtelig interessant ud, tak for at dele. Altså en kombineret reklame-blokering og anti-overvågnings app?

Ved at anvende forsigtighedsprincippet opstår så her spørgsmålet, om CIA eller andre aktører mon på denne måde har lavet “en bagdør” ind i ens IT-systemer. For, ikke sandt, dette kunne være perfekt dække/lokkemad: “Undgå med denne app enhver reklame og web-overvågning - samtidigt!” - den slags hoax er jo bestemt set før. Har ikke læst detaljerne om dette program igennem, men vil nok lige checke op på det før installation.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2581

84
14. februar 2020 @ 08:59
Bit kongen

1. Lockdown er open source

2. Alt foregår på din tlf. / Mac lokalt, intet sendes ud fra maskinen. Et hav af kritiske brugere har tjekket den løsning igennem forfra og bagfra, de kan ikke finde noget. 

3. Firmaet lever af at sælge deres VPN løsning som også er integreret i appen.

Personligt er jeg ikke urolig, jeg mener selvfølgeligt kan der altid være et eller andet nogen har overset, men der er virkeligt mange der har set med kritiske øjne på den her løsning. 



2252

151
14. februar 2020 @ 09:04
ASCII jonglør

OK, lyder unægtelig overbevisende. At der tilmed er en VPN-løsning med, forstærker dog argumentet om en mulig hoax - vil jeg mene. At rigtig mange kritiske brugere samt Open Source er så naturligvis lodder i den modsatte skål. Hmmm.....

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
14. februar 2020 @ 09:13
Poseidon

Jeg bruger person Radio Silence appen, men jeg kan bedre lide Lockdown umiddelbart, da den virker til at have flere muligheder og bedre brugerflade. Havde ikke hørt om den før. 

Dog virker Radio Silence på 32 bit systemer modsat Lockdown, så det er da i det mindste en fordel.


Factory skrev:

Ved at anvende forsigtighedsprincippet opstår så her spørgsmålet, om CIA eller andre aktører mon på denne måde har lavet “en bagdør” ind i ens IT-systemer. For, ikke sandt, dette kunne være perfekt dække/lokkemad: “Undgå med denne app enhver reklame og web-overvågning - samtidigt!” - den slags hoax er jo bestemt set før. Har ikke læst detaljerne om dette program igennem, men vil nok lige checke op på det før installation.

Det er også værd at have med at den sælges på App store, og Apple tjekker jo de apps der kommer ind..


2581

84
14. februar 2020 @ 09:16
Bit kongen

Jeg har ikke selv Facebook appen på min iPhone men det er altid en fornøjelse at se hvor mange forbindelser til Facebook, der blokeres fra andre sider, eller fornøjelse er måske det forkerte ord. Det er intimiderende at se hvor dybt det firma har sine hænder i vores lommer og liv. 

Prøv at installere Lockdown og kig så i loggen efter connect.facebook.net


2252

151
14. februar 2020 @ 09:32
ASCII jonglør

OK, tak til jer begge. Prøvede netop at downloade denne app på min MBP, men fik desværre beskeden, at her kræves mindst macOS 10.15 Catalina - og Catalina har jeg ikke rigtig ville gå med på endnu, der har været for mange bugs, synes jeg.

Men måske kunne Lockdown faktisk gøre, at jeg fik opgraderet....

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

186

13
14. februar 2020 @ 09:59
Novice
Factory skrev:

OK, tak til jer begge. Prøvede netop at downloade denne app på min MBP, men fik desværre beskeden, at her kræves mindst macOS 10.15 Catalina - og Catalina har jeg ikke rigtig ville gå med på endnu, der har været for mange bugs, synes jeg.

Men måske kunne Lockdown faktisk gøre, at jeg fik opgraderet....

Du glemte at skrive 'unægtelig' :)

Pi-hole gør det nu også ret godt, hvis man forstår at bruge det. https://pi-hole.net.

Desuden er det ret nemt at "detect ad blockers" på sin hjemmeside... Det kan man ikke med pi-hole fx.

Jeg router alt mit data igennem en Kali Linux maskine, der kan jeg live følge trafik ind/ud til samtlige enheder tilkoblet mit netværk, og opsætte regler hvis der sker underlige ting. (som i pi-hole) og nemt blokke lort jeg ikke gider se på, som en ubrugelig "reklame blokker" ikke kan/gør... 



186

13
14. februar 2020 @ 10:16
Novice

En side som macnyt.dk ingen reklamer. Den første der skriver " Nå du vil ikke støtte siden bør have los i sine løg " og sætte sig ind i ting før de taler.


186

13
14. februar 2020 @ 10:29
Novice

Hint -> https://en.wikipedia.org/wiki/Dnsmasq


186

13
14. februar 2020 @ 10:36
Novice

"så her spørgsmålet, om CIA eller andre aktører mon på denne måde har lavet “en bagdør” ind i ens IT-systemer"

hahaha, den bagdør er allerede smidt i den router du er tvunget til at modtage fra din ISP :) ingen grund til at smide den slags gøgl i en ubrugelig reklame blocker :P


2252

151
14. februar 2020 @ 10:54
ASCII jonglør

Der er et abonnement på kr. 35 pr. md. for iPhone alene for VPN-delen (kaldet Secure Tunnel) - og kr. 70 pr. md. for både iPhone & macOS?

Dét er ved samtlige svindelprofeters falske skæg hammerdyrt!

Og så igen - det er faktisk hvad min nuværende VPN TorGuard koster....hmmmm...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

186

13
14. februar 2020 @ 11:03
Novice
Factory skrev:

Der er et abonnement på kr. 35 pr. md. for iPhone alene for VPN-delen /kaldet Secure Tunnel) - og kr. 70 pr. md. for både iPhone & macOS?

Dét er ved samtlige svindelprofeters falske skæg hammerdyrt!

Og så igen - det er faktisk hvad min nuværende VPN TorGuard koster....hmmmm...

Nånå, godt ord igen, ellers må der en revisor på sagen... :P


186

13
14. februar 2020 @ 11:18
Novice
Jesper Arning skrev:

Jeg har ikke selv Facebook appen på min iPhone men det er altid en fornøjelse at se hvor mange forbindelser til Facebook, der blokeres fra andre sider, eller fornøjelse er måske det forkerte ord. Det er intimiderende at se hvor dybt det firma har sine hænder i vores lommer og liv. 

Prøv at installere Lockdown og kig så i loggen efter connect.facebook.net

Det sker overalt, lad os tage TV2 Play, tilgår jeg en side som play.tv2.dk så forventer jeg at min enhed, mobil/computer indlæser kun denne side, men graver man lidt i det, så ender man få facebook hvor man er del af en graf de skal bruge til "kunde undersøgelse" ... Prøv selv :) Kæft der indlæses mange sjove analyse URL's, men vi er jo også bare et produkt, vi er ikke forbruger af den genstand vi selv har betalt penge for :P Og når man forstår det, så begynder man at tænke sig lidt om.

God weekend.


186

13
14. februar 2020 @ 11:48
Novice
RPI skrev:
Jesper Arning skrev:

Jeg har ikke selv Facebook appen på min iPhone men det er altid en fornøjelse at se hvor mange forbindelser til Facebook, der blokeres fra andre sider, eller fornøjelse er måske det forkerte ord. Det er intimiderende at se hvor dybt det firma har sine hænder i vores lommer og liv. 

Du bør overveje flg. Du skriver det er en fornøjelse at se de er blocked ? Hvordan kan de være det ? Hvis ikke det var nået FREM til din enhed, så kunne det fancy gøgler program ikke fortælle dig det var blokeret :=)

Folk skal virkelig prøve at tænke sig lidt om, kan godt ske mange syntes jeg er en "idiot" som jo selv kalder andre, men det gør fandme ondt at se folk dumme sig i sådan en grad... STOP NU JER SELV.


2581

84
14. februar 2020 @ 11:51
Bit kongen
Factory skrev:

Der er et abonnement på kr. 35 pr. md. for iPhone alene for VPN-delen (kaldet Secure Tunnel) - og kr. 70 pr. md. for både iPhone & macOS?

Dét er ved samtlige svindelprofeters falske skæg hammerdyrt!

Og så igen - det er faktisk hvad min nuværende VPN TorGuard koster....hmmmm...

Det er da dit valg at købe VPN adgang, det har ikke noget med Lockdown at gøre?

VPN er en tillægs ydelse, ikke noget krav for at benytte lockdown.



2581

84
14. februar 2020 @ 11:52
Bit kongen
RPI skrev:
 STOP NU JER SELV.

Det er sjovt nok min første tanke hver gang jeg ser et indlæg fra dig. 


186

13
14. februar 2020 @ 11:55
Novice
Jesper Arning skrev:
RPI skrev:
 STOP NU JER SELV.

Det er sjovt nok min første tanke hver gang jeg ser et indlæg fra dig. 

Ja sandhed gør ondt, ved det godt, men selv du kan få hjælp.

Der bare ikke kommet noget modsvar på de fakta jeg har lev. ? Nej hellere dale til " samme plan som ham den sure mand på internettet" ...


Kom nu med modsvar og ting der beviser jeg ikke er andet end SUR ???? KOM NU


2252

151
14. februar 2020 @ 12:01
ASCII jonglør
Jesper Arning skrev:
Factory skrev:

Der er et abonnement på kr. 35 pr. md. for iPhone alene for VPN-delen (kaldet Secure Tunnel) - og kr. 70 pr. md. for både iPhone & macOS?

Det er da dit valg at købe VPN adgang, det har ikke noget med Lockdown at gøre?

VPN er en tillægs ydelse, ikke noget krav for at benytte lockdown.

Sandt nok, og Lockdown kører da også fint nok og gratis i sin basis-udgave uden VPN på min iPhone as we speak. Overvejede blot den pris, der er for VPN-delen   


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

186

13
14. februar 2020 @ 12:29
Novice

Det er faktisk bare simpelt netværk https://www.youtube.com/watch?v=P2kiinwg00c

Kræver self man har lidt hjerne... Og det har jeg læst folk med Mac de har... :P


2581

84
14. februar 2020 @ 12:31
Bit kongen
RPI skrev:
Kom nu med modsvar og ting der beviser jeg ikke er andet end SUR ???? KOM NU

Jeg ser dig ikke som sur, mere som en sølle eksistens. Hvad er dit brugernavn er Ekstra Bladets Nationen?



927

49
14. februar 2020 @ 16:56
Veteran

Jeg tænker også det samme. Og jeg tænker også om LockDown kan blokkere ham, for det ville være den ultimative test af det program   

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

4586

390
14. februar 2020 @ 17:38
FPU
Ufomekaniker skrev:

Jeg tænker også det samme. Og jeg tænker også om LockDown kan blokkere ham, for det ville være den ultimative test af det program   

Bullseye!!!


186

13
14. februar 2020 @ 17:58
Novice
Tonny Freimanis skrev:
Ufomekaniker skrev:

Jeg tænker også det samme. Og jeg tænker også om LockDown kan blokkere ham, for det ville være den ultimative test af det program   

Bullseye!!!

ahahahaha, Jamen tonny bonde :) (kan kun være ham) palle Bo kan jo bare slette min bruger hvis han mener jeg er så stort et problem for hans forum, at i små børn ikke kan være med eller bliver kede af det....

Men, pas nu på jeg ikke tager de tunge træsko på og sparker igen... :P Det plejer at virke.... 


186

13
14. februar 2020 @ 18:00
Novice
Ufomekaniker skrev:

Jeg tænker også det samme. Og jeg tænker også om LockDown kan blokkere ham, for det ville være den ultimative test af det program   

Jamen det viser jo bare hvor dum du rent faktisk er? Hvordan skulle dette være teknisk muligt ? Du kan self have en direkt linje til datastyrelsen, som er den eneste måde du (Hvis der er anmeldt ting) ville have en mulighed for at f¨tilgang til den IP jeg benytter mig af :) Eller Palle Bo vælger at give dig den? og det tror jeg ikke er den bedste løsning :P

Igen, tænk før du taler lille ven.... I er jo helt ristet


2252

151
14. februar 2020 @ 18:23
ASCII jonglør
Jesper Arning skrev:

Jeg har ikke selv Facebook appen på min iPhone men det er altid en fornøjelse at se hvor mange forbindelser til Facebook, der blokeres fra andre sider, eller fornøjelse er måske det forkerte ord. Det er intimiderende at se hvor dybt det firma har sine hænder i vores lommer og liv. 

Prøv at installere Lockdown og kig så i loggen efter connect.facebook.net

Er heller ikke selv på Facebook, men kan i loggen se de mange "tilnærmelser" fra Facebook. Interessant.

Nu giver VPN-delen i app'en mulighed for selv at tilføje diverse net-adresser at beskytte sig imod; der er blot otte allerede indsat fra app-udbyderen. Men hvilke bør man derudover have? - og hvor finder man mon frem til disse? For det er vel også noget, der "udvikler" sig over tid....

Så er der også en Whitelist med en hel del webadresser - apple.com og netflix.com for eksempel, fint nok. Hvilke danske web-adresser burde/kunne man mon indsætte her?

Hvilken region har I andre iøvrigt sat app'en op til? Germany her.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

927

49
14. februar 2020 @ 19:34
Veteran
RPI skrev:
Ufomekaniker skrev:

Jeg tænker også det samme. Og jeg tænker også om LockDown kan blokkere ham, for det ville være den ultimative test af det program   

Jamen det viser jo bare hvor dum du rent faktisk er? Hvordan skulle dette være teknisk muligt ? Du kan self have en direkt linje til datastyrelsen, som er den eneste måde du (Hvis der er anmeldt ting) ville have en mulighed for at f¨tilgang til den IP jeg benytter mig af :) Eller Palle Bo vælger at give dig den? og det tror jeg ikke er den bedste løsning :P

Igen, tænk før du taler lille ven.... I er jo helt ristet

Det var noget der skulle læses mellem linjerne, og det forstod du ikke. Det er også ok   


The farm saw the farm (Går'n så går'n)

186

13
15. februar 2020 @ 01:07
Novice

Er heller ikke selv på Facebook, men kan i loggen se de mange "tilnærmelser" fra Facebook. Interessant.Jo det er du, 

Jo det er du, du er bare for dum til at forstå HVORFOR du er der :)

Så hvis ikke man har en facebook user/bruger, SÅ er man ikke på facebook.... Hvis man tror det så ER man fandme en kæmpe idiot :)


4586

390
15. februar 2020 @ 09:42
FPU
RPI skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Ufomekaniker skrev:

Jeg tænker også det samme. Og jeg tænker også om LockDown kan blokkere ham, for det ville være den ultimative test af det program   

Bullseye!!!

ahahahaha, Jamen tonny bonde :) (kan kun være ham) palle Bo kan jo bare slette min bruger hvis han mener jeg er så stort et problem for hans forum, at i små børn ikke kan være med eller bliver kede af det....

Men, pas nu på jeg ikke tager de tunge træsko på og sparker igen... :P Det plejer at virke.... 

Hehe. Du er da godt nok ynkelig at høre på, faktisk så meget, at jeg fik medlidenhed med dine træsko.

Du er også en kujon, siden du ikke deltager under eget navn, men gemmer dig bag et nick.


186

13
15. februar 2020 @ 11:12
Novice
Tonny Freimanis skrev:
RPI skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Ufomekaniker skrev:

Jeg tænker også det samme. Og jeg tænker også om LockDown kan blokkere ham, for det ville være den ultimative test af det program   

Bullseye!!!

ahahahaha, Jamen tonny bonde :) (kan kun være ham) palle Bo kan jo bare slette min bruger hvis han mener jeg er så stort et problem for hans forum, at i små børn ikke kan være med eller bliver kede af det....

Men, pas nu på jeg ikke tager de tunge træsko på og sparker igen... :P Det plejer at virke.... 

Hehe. Du er da godt nok ynkelig at høre på, faktisk så meget, at jeg fik medlidenhed med dine træsko.

Du er også en kujon, siden du ikke deltager under eget navn, men gemmer dig bag et nick.

Du fatter jo kegle dig :) Et "nick" det benytter man i/på en chat, fx IRC, da dette er et forum, så har jeg et BRUGERNAVN..

Og hold så din kæft mongolos.

Og som du kan se her, så å macnyt.dk, der skal man have afvide at der kan være store og små bogstaver i ens kodeord (LUK røven, du skal ikke blande dig i mit kodeord ?????) Man har ikke engang gidet at rette "submit" til "login" :) Nej nej vi starter bare med at gøre brugeren DUM. ) 


4586

390
15. februar 2020 @ 12:30
FPU

@RPI. Jamen så siger vi, at du her et brugernavn i stedet for et nick. Det gør dig ikke mindre ynkelig.

Men det er jo stadigvæk ikke dit borgerlige navn.

Tør du offentligegøre det her på Macnyt, eller er du stadigvæk for meget af en kujon til at turde gøre det?


186

13
15. februar 2020 @ 12:40
Novice
Tonny Freimanis skrev:

@RPI. Jamen så siger vi, at du her et brugernavn i stedet for et nick. Det gør dig ikke mindre ynkelig.

Men det er jo stadigvæk ikke dit borgerlige navn.

Tør du offentligegøre det her på Macnyt, eller er du stadigvæk for meget af en kujon til at turde gøre det?

ahahahaha :) nu med @ 

"Jamen så siger vi, at du her et brugernavn i stedet for et nick." <- igen IDIOT.. Du den danmarks flot skrivning gør, lidt som dem fra Jydeland :P


Ja det tør jeg godt, men det tror jeg slet ikke i små nisser kan tåle :)


186

13
15. februar 2020 @ 12:40
Novice
Tonny Freimanis skrev:

@RPI. Jamen så siger vi, at du her et brugernavn i stedet for et nick. Det gør dig ikke mindre ynkelig.

Men det er jo stadigvæk ikke dit borgerlige navn.

Tør du offentligegøre det her på Macnyt, eller er du stadigvæk for meget af en kujon til at turde gøre det?

ahahahaha :) nu med @ 

"Jamen så siger vi, at du her et brugernavn i stedet for et nick." <- igen IDIOT.. Du den danmarks flot skrivning gør, lidt som dem fra Jydeland :P


Ja det tør jeg godt, men det tror jeg slet ikke i små nisser kan tåle :)


4586

390
15. februar 2020 @ 15:06
FPU
RPI skrev:
Tonny Freimanis skrev:

@RPI. Jamen så siger vi, at du her et brugernavn i stedet for et nick. Det gør dig ikke mindre ynkelig.

Men det er jo stadigvæk ikke dit borgerlige navn.

Tør du offentligegøre det her på Macnyt, eller er du stadigvæk for meget af en kujon til at turde gøre det?

ahahahaha :) nu med @ 

"Jamen så siger vi, at du her et brugernavn i stedet for et nick." <- igen IDIOT.. Du den danmarks flot skrivning gør, lidt som dem fra Jydeland :P


Ja det tør jeg godt, men det tror jeg slet ikke i små nisser kan tåle :)

Tillykke. Du fandt typo, hvilket ellers sker ret sjældent for mig. Rettelse: her -> har

Nu, hvor jeg har din opmærksomhed, vil du så ikke lige være sød at oversætte følgende:

"Du den danmarks flot skrivning gør,…",

for det er da sludder af højeste valens, selv for dig.

Og jo, jeg kan godt tåle at se dit fulde navn. Hvis du er bange for, at andre Macnyt'ere ikke kan, kan du jo sende det i en privat meddelelse til mig. Men det tør du vel ikke engang, så indtil videre er du derfor stadig en kujon.


1891

183
PowerPalle (Administrator)
15. februar 2020 @ 15:39
Stormogul

Uanset hvem der startede og hvem der ikke kan finde ud af at kommunuikere ordenligt med hinanden - STOP!

Vær venlig at holde en ordenlig tone i dette forum. Tak!

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger