xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
USB-3 problemer - ingen forbindelse?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


0

0
12. februar 2020 @ 18:15
Nyt medlem

Jeg har en iMac 21,5 inch - 2019 - Retina 4K. 3 GHz 6-core Intel i5  - hvor jeg dog mildt sagt ikke var imponeret over hastigheden - og har netop investeret i en Samsung T5 - SSD - USB 3.1 Gen 2. type som ekstern harddisk/startdisk.  

Så skal jeg da love for at  blev sparket røv i hastighed da jeg fik den indkørt som startdisk. 

Alt var godt - indtil et par dage senere hvor systemet startede op som før Samsung'en. Jeg flyttede usb-3 stikket over i den anden port på iMac og alt var godt igen. Indtil næste dag igen. Samme problem….

Kigger jeg i Om denne Mac i systemrapporten under Thunderbolt, er der ingen enhed tilsluttet, selv om Samsung er tilsluttet og føles lun (hvis det har noget at sige?)

Hvad ….filan er gået galt? 

Jeg har nu brugt nogen tid på at nosse rundt på nettet og lede efter løsningsforslag - men uden at blive klogere… 

Skulle mon en her have et godt råd så jeg jeg kan Samsung til at være startdisk??! (Og dermed få blodtrykket ned igen)

  6
0
  478

1263

36
12. februar 2020 @ 18:32
Stormogul

Hejsa

Jeg har haft lidt det samme på min MBP. Prøv at resette SMC

Her er vejledning

og hi-hi, vidste ikke kvinder kunne det:

Jeg har nu brugt nogen tid på at nosse rundt

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

186

13
12. februar 2020 @ 19:08
Novice
Martin Ammentorp skrev:

og hi-hi, vidste ikke kvinder kunne det:

Jeg har nu brugt nogen tid på at nosse rundt

Ha det har de kunne gøre LÆNGE, du har set det bliver kaldt MODERJORD ik ? De ejer det hele min ven, hvorfor tror du mænd står og pisser i rosenbusken til en julefrokost (HÆVN).

Ej det var underligt :) På den anden side folk er også sure over den seneste SAS reklame, det er ikke nemt at blive klog på hvad der sker i dag. hvis man nu gad vende det hele lidt 180 grader kunne det ske det gav mening. :P Desværre er vi besat at elektronik der fucker med vores hjerne.

btw kvinder er fucking mmmm  mmmm 


0

0
12. februar 2020 @ 19:28
Nyt medlem

Hej Martin

Tak for svar. Har nu prøvet et par gange: 

Stationære computere

  1. Sluk din Mac, og fjern derefter strømkablet.
  2. Vent 15 sekunder, og sæt derefter strømkablet i igen.
  3. Vent 5 sekunder, og tryk derefter på afbryderknappen for at tænde din Mac.

men uden held. 

Jowjow - Kvinder kan også "nosse rundt" - når teknik ikke vil som de vil.... :D



1263

36
12. februar 2020 @ 19:40
Stormogul
BirtheB skrev:

Hej Martin

Tak for svar. Har nu prøvet et par gange: 

men uden held. 

Jowjow - Kvinder kan også "nosse rundt" - når teknik ikke vil som de vil.... :D


Øv, håber du finder en løsning - og herligt vi mænd ikke skal nosse rundt alene ;-)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

4593

394
13. februar 2020 @ 00:20
FPU
Martin Ammentorp skrev:

Hejsa

Jeg har haft lidt det samme på min MBP. Prøv at resette SMC

Her er vejledning

og hi-hi, vidste ikke kvinder kunne det:

Jeg har nu brugt nogen tid på at nosse rundt

Tjah, principielt kan kvinder heller ikke lave et testamente, som kommer af latin: testes (testikler), hvor man(den) jo sværger ved sine to små sædbanker, at han skriver sandheden, når han fordeler sit jordiske arvegods.

Det samme med "testimony" på engelsk; man(den) sværger ved sit vedhængs velbefindende på, at han taler sandt over for dommeren og juryen. Derfor kan kvinder pr. definition egentlig ikke afgive vidnesbyrd i engelsk-sprogede retssale, fordi de jo ikke mister (funktionaliteten af) en legemsdel, som de jo ikke har, hvis ikke de taler sandt..

Måske man skulle indføre begreberne "ovariemente" og "ovariemony". :-)

P.S. FireWire og Thunderbolt har altid opført sig lidt underligt m.h.t. hvilken port de nu lige gad gøre disken synlig på; det har jeg selv haft en del spræl med, uden at kunne finde selve årsagen til det. Det samme kan sagtens gøre sig  gældende med USB3.

Mit bedste råd lige nu er at prøve med et andet kabel, for det KAN være noget så banelt som en enkelt knækket tråd i stikket eller i selve kablet, som kun skaber kontakt af og til.


0

0
13. februar 2020 @ 20:17
Nyt medlem

Hej Tonny - har lige læst dine kommentarer for gemalen som er ved dø af grin. Trods ellers gode kvaliteter er han en windåse-bruger... Det lever jeg så med 😁

Jeg køber et kabel i morgen og prøver det af....