xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Anbefaling af brugt iMac
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


79

1
12. februar 2020 @ 15:50
Novice

Hej forum...

Jeg har en ældre iMac 27" late 2012, som jeg har været rigtig glad for, den er opgraderet med flere ram, og en SSD disk. Jeg redigere af og til i FCPx, og der begynder den at komme til kort når det drejer sig om 4k60fps materiale, og også HEVC formatet generelt. Derfor er jeg begyndt at kigge efter en ny iMac 27". Jeg havde egentlig bare tænkt mig at købe den nyeste (2019) iMac 27", i billigste config, dog med tilføjelse af en 512gb SSD. Prisen lander så ca. på 17500kr, hvilket jeg synes er ret mange penge, men hvad jeg har læst mig til er netop de nye 2019 modeller nogen der har fået en god opgradering.

Men jeg er så også begyndt at kigge på brugt markedet. Jeg har lagt mærke til at særligt imac 27 fra 2015 er der en del til salg af, og mange af dem er ret dyre set ifht. hvad jeg kan få en helt ny 2019 maskine til. Er der nogen speciel grund til at der er så mange 2015 modeller til salg ?? Jeg har også kigge på nogen 2017 modeller. Som f.eks denne her, da den netop har SSD og ikke kun fusion drive. Men er prisen fair nok ?? : https://www.dba.dk/imac-apple-imac-27-retina/id-1061371143/

Nå men det jeg egentlig spørger om er, at hvis ikke det skal være den nye model, er der så nogen brugte modeller/årgange der kan anbefales ??

På forhånd tak

  3
0
  546

79

1
15. februar 2020 @ 09:34
Novice

Virkelig ikke nogen der kan dele ud af deres viden her ?


2270

157
15. februar 2020 @ 10:13
ASCII jonglør

Måske ikke af den grund, at din situation er så afgrænset, at erfaringsmaterialet er yderst begrænset - måske reelt ikke eksisterende i et mindre forum som dette. Tror derfor, at du vil få et bedre udbytte ved at bringe spørgsmålet ind i et internationalt forum som fx Apple Discussions

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

79

1
15. februar 2020 @ 10:44
Novice
Factory skrev:

Måske ikke af den grund, at din situation er så afgrænset, at erfaringsmaterialet er yderst begrænset - måske reelt ikke eksisterende i et mindre forum som dette. Tror derfor, at du vil få et bedre udbytte ved at bringe spørgsmålet ind i et internationalt forum som fx Apple Dis



Så folk herinde, ved ikke hvilken brugte modeller der kan anbefales, og hvilke man skal holde sig fra ? F.eks. min 2012 model har problemer med brun in, og kunne forestille mig andre modeller også kan have haft nogen børnesygdomme.