xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Foto kapacitet.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


251

1
08. februar 2020 @ 02:24
Suspenderet

Nogen som kan fortælle mig lidt om Foto appen i MacOS, jeg er ved at overføre alle mine 30.000 fotos og videos fra en mappe i iCloud Drive til Foto appen, men når jeg engang er færdig fylder Foto appen mere end jeg har plads på min MacBook. Ville det så ikke lade sig gøre? Jeg mener at appen kommer til at fylde lidt mere end 450GB og hvad nu hvis jeg en dag køber mig en iPad Pro på 512GB den er vel næsten fyldt med det samme. Så skal jeg have den iPad på 1 TB men den er lidt for dyr synes jeg.

  3
1
  712

227

5
09. februar 2020 @ 18:06
Juniormedlem

Hej Torben

På din Mac: Åbn Fotos og gå ind i Indstillinger. Under fanebladet iCloud markerer du Optimer Mac-lagring. Så vil jeg mene at du kan overføre alle dine billeder, forudsat du har plads nok i iCloud, selvfølgelig.

Med hensyn til iPad burde du kunne gøre det samme. Køb bare en med 64 GB, hvis det passer bedre til dine behov. I iOS kan du i Indstillinger -> Fotos slå Optimer iPad-lagring til. Jeg har uden problemer ca. 100 GB billeder/videoer på en 64 GB-iPhone, og ligeledes iPad. De bliver så bare gemt som thumbnails.


234

11
09. februar 2020 @ 19:30
Juniormedlem

Til gengæld tror jeg ikke, man kan lave en backup af ens fotobibliotek til TimeMachine, eller lignende, i fuld kvalitet. Billederne ligger ikke i høj opløsning på ens mac, hvor man typisk ville tage backup fra.


251

1
10. februar 2020 @ 00:20
Suspenderet

Ok tak for svar, så jeg med. Så håber jeg det er rigtig at de så ligger i fuld opløsning i appen foto i iCloud.com. :-)
Jeg har forøvrigt masssser af plads i iCloud, betaler for 2TB, så der skulle der ikke blive pladsmangel. :-)