xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
NFC-tags?
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


227

5
25. januar 2020 @ 10:17
Juniormedlem

Hej

Jeg har set denne video, og fik lyst til at prøve at lege lidt med NFC-tags:

https://macmost.com/how-to-use-nfc-tags-with-your-iphone.html

Jeg anede faktisk ikke at NFC i iPhones kunne bruges til andet end Apple Pay.

Jeg kan bare ikke finde en dansk forhandler (Mackabler.dk får dem først på lager om 3-4 uger), så hvilken udenlandsk forhandler kunne man bruge?

Og hvilken NFC-type skal man gå efter?

Har I gode/dårlige erfaringer med NFC-tags?

  4
0
  723

67

0
26. januar 2020 @ 09:23
Novice

Hej zemo1

jeg har disse ,de funger udemærket.

jeg har leget ganske kort med det indtil videre.

opsat et tag ved ladepladen ,som starter wifi - logger på HomePod - starter en radio app og streamer radio.

det er ganske simpelt at lave små rutiner ,men man kan godt lave mere avancerede.



Træt af at få stjålet dit udstyr ,se mere på [link=www.bv-group.dk]BV-Group[/link]

2185

44
26. januar 2020 @ 13:07
ASCII jonglør

Der er også kun lige blevet åbnet for NFC tags - det skete med iOS 13


458

3
27. januar 2020 @ 21:33
Seniormedlem

Der er faktisk NFC tags i mangt og meget hvis man bare vil prøve at lege lidt med det før man går ud og køber tags i vildskab. 

Jeg har med held brugt ungernes Skylanders figurer til Nintendo Wii, et adgangs-armbånd fra Lego-House og andre af den slags passivt scannede dimser. Nogle mærker nøglebrikker (hvis de ikke er RFID eller MiFare) virker også. Det samme gør dit kontaktløse betalingskort (VISA/Dankort).

Skylanders-figurerne får endda strøm fra scanningen så arme og øjne blinker på dem når jeg holder dem hen til min Xr :-)

Jeg købte efter lidt eksperimenter noget a lá de her fra nfc-tags.dk (det er lidt håndholdt webshop med bankbetaling og den slags, men de sendte rimelig hurtigt). Dem jeg købte var blanke hvide klistermærker, men samme NTAG213 chip. De virker fint nok, omend man måske skal være lidt nøjagtig med hvor man holder telefonen - men det tror jeg er nogenlunde universelt. Skylanderne og armbåndet fra LEGO skal også holdes tæt på toppen af telefonen...


227

5
09. februar 2020 @ 20:11
Juniormedlem

Hej og tak for svar, alle.

Jeg købte nogle af de NFC-tags som Brian linkede til, og har prøvet at lege lidt med dem.

Men det er mildest talt med svingende resultat. Jeg bruger appen NFC Tools og kun nogle få af dem (jeg er interesserede i) virker. F.eks. virker wi-fi-tagget ikke (Jeg kunne godt tænke mig at lave et tag med wifi-koden til mit arbejde, da jeg kun skal bruge det enkelte gange, og derefter glemme det). Når jeg så får lavet noget der virker, f.eks. et simpelt link til en URL, og mine kolleger skal prøve det, virker det ikke for dem. De har alle nyere iPhones, alle fra og med iPhone 7 burde virke. Hvorfor det ikke virker aner jeg ikke, men er der mon forskel på forskellige iPhone-modeller hvad de kan/ikke kan?

Jeg har prøvet med Genveje, og det er måske denne vej jeg skal gå? Jeg har lavet en simpel genvej til at tænde mit lys i stuen (Philips Hue), og overført til et tag, og det virker. Men mine evner til at lave genveje lader desværre meget tilbage at ønske, men jeg er begyndt at læse "håndbogen".

Jeg vil gerne have et bestemt regneark i Numbers til at åbne v.h.a. et tag, men jeg kan kun få Numbers til at åbne ... ikke selve filen. Nogen foreslag?