xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvilket batteri til MacBook Air 2012?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


173

4
23. januar 2020 @ 10:21
Novice

Hej

Hvilket batteri kan I anbefale man køber til en MacBook Air fra 2012/2013? 

Jeg synes der er mange muligheder, og jeg har svært ved at tyde hvilke der er "gode".

Da det ikke er min primære maskine, men mere en sofa-surfer, så behøver batteriet heller ikke at være high-end.

Kan man også købe fler Ram til den? Den har i dag 4GB Ram, men kan jeg smide flere i, og hvilke?

  5
0
  514

173

4
23. januar 2020 @ 20:05
Novice

Hold da op.

Er der virkelig ikke nogen her, der kan hjælpe med at svare? 😆


32

5
26. januar 2020 @ 18:44
Let øvet

Har selv skiftet disk på min MacBook Air (mid 2011 - model A1369) med succes.

1) Find først modelnummeret. Det står vist på bagsiden ellers slå det op her: https://support.apple.com/da-dk/HT201862

Her kan du også læse, hvor meget ram, der maksimalt kan installeres på din MacBook Air.

2) Find et par butikker på nettet, som tilbyder opgraderinger/udskiftninger og som er nogenlunde tæt på din bopæl.

Tjek dem på nettet og mail og spørg, hvad de tager for skift af batteri og ram.

Jeg brugte denne: https://www.irepair.dk/macbook-air/macbook-air-13/

Skiftede selv til originalt batteri, hvilket jeg gav 1.000 kr. for inkl. moms og montering. Afleverede morgen, hentede eftermiddag.

Skiftede ikke ram, da min model havde installeret de maximale 4 GB ;)

Held og lykke med øvelsen!




4593

394
26. januar 2020 @ 21:45
FPU

Hvis du bor i nærheden af København, kan jeg anbefale MacMO på Orion Allé. De skiftede batteri på min MBP for halvandet år siden, og der var super-service.

Ellers kan jeg anbefale MacMeny i Kolding. Her fik de lov til at skifte et defekt DVD-drev på MBP'en. Lige så meget super-service.

Og nej, du kan desværre ikke sætte mere RAM i din Air, fordi Air-modellerne er så flade, at RAM'en er loddet direkte på bundkortet, fordi der ikke er plads til RAM-sokler.

Det samme gælde alle MacBook Pro Retina (alle MBP'er uden DVD-drev), MacBook (som ikke længere laves).

De allernyeste MBP'er har desuden også SSD'en loddet direkte på bundkortet, så man skal beslutte sig for, hvor meget SSD og RAM, man får brug for fremover, den dag man bestiller den, for ingen af delene kan længere skiftes.


456

8
27. januar 2020 @ 14:13
Seniormedlem

Anbefaler ogsså MacMO!!!

Vildt at høre at man ikke længere kan skifte SSD. Selvom der ikke er bevægelige dele, må en ssd da kunne stå af på et tidspunkt. 


4593

394
27. januar 2020 @ 14:32
FPU
Jegersolen skrev:

Anbefaler ogsså MacMO!!!

Vildt at høre at man ikke længere kan skifte SSD. Selvom der ikke er bevægelige dele, må en ssd da kunne stå af på et tidspunkt. 

Det kan de også, og det er værre, end når en harddisk langsomt står af (men mindre den decideret crasher), fordi hele SSD'en "klapper sammen" på een gang uden varsel, og så er data forsvundet for stedse.

Med en harddisk, der er ved at fejle, har man som regel muligheden for at redde (de fleste) data, mens det er umuligt med en død SSD. Det lykkedes f.eks. for mig, da harddisken i min MBP begyndte at melde om fejl på S.M.A.R.T.-status. Det lykkedes mig lige akkurat at lave en komplet TM-backup af den, før den døde helt. Jeg prøvede for skægs skyld frysertricket på den bagefter, men der var ikke mere at gøre.

Det skal dog siges, at en SSD alligevel er meget mere driftssikker end en harddisk, netop fordi den ikke har bevægelige dele, men sker der først noget med den, skal man ikke regne med at kunne redde noget fra den.