xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
DR og streaming til udlandet
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


76

3
JanPed (Skribent)
14. januar 2020 @ 10:14
Novice

Jeg har indtil dato set DR TV via DR’s hjemmeside, men findes der en App eller anden måde at streame DR TV (eller andre danske TV stioner). Jeg bor i England og er klar over at visse programmer ikke kan ses uden for Danmark.

Jeg spørger fordi jeg har set en anden tråd med spørgsmål vedr. ATV3. Jeg har selv en ATV4.

På forhånd tak.

  3
0
  571

2273

157
14. januar 2020 @ 10:46
ASCII jonglør

En mulighed for at se DR TV i udlandet er altid at have et abonnement på VPN - Virtual Private Network. Med VPN sløres din digitale tilstedeværelse på nettet, og du kan fx altid og hvorsomhelst se DR TV - eller BBC for den sags skyld.

Jeg selv bruger TorGuard, men der findes et utal af udbydere med fokus på forskellige vinkler på VPN-mulighederne. Prøv at søge på fx best vpn 2020 eller best free vpn 2020 og find det, du ønsker. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2581

84
14. januar 2020 @ 11:28
Bit kongen

Du skal som Factory skriver bruge en VPN udbyder. Hvis det skal være teknisk nemt at håndtere i forhold til et Apple TV skal den VPN udbyder tilbyde noget der fungerer via DNS da ATV ikke direkte har mulighed for at benytte en VPN opsætning. 

En mulighed er her https://surfshark.com

Det du dog skal være OBS på at at nogle streaming udbydere er flittige til at blokere VPN udbydernes IP adresser. Benytter du en DNS tjeneste burde det problem være mindre, men du kan stadigt opleve at blive blokeret.

Derfor test en VPN udbyder før du køber adgang. De fleste har mulighed for at teste i en uge eller lignende. VPN forbindelser er typisk m e g e t billigere hvis du køber for 1 eller 2 år. Prisen på den jeg foreslår går fra ca. 12 USD pr. måned til ca. 2 USD pr. måned ved 2 år.

Et godt sted at lede efter tilbud på VPN er hos https://www.cultofmac.com



76

3
JanPed (Skribent)
14. januar 2020 @ 12:37
Novice

Tak for svarene. Jeg er klar over fordelen ved VPN, men da DR tillader at man kikker med i udlandet når det er danske programmer (når der tales dansk begrænser det jo sig selv), så er det mere måden I ‘der hjemme’ ser tidligere programmer på.

Her i UK har vi iPlayer.

Jeg er kun interesseret i danske programmer, så jeg behøver ikke en VPN løsning (tror jeg).

Når jeg streamer fra DR’s hjemmeside er det meget pixeleret, altså langsom forbindelse.