xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Datoen ændre sig.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


251

1
13. januar 2020 @ 08:29
Suspenderet

Nogen der ved hvordan det kan være, at ens billeder skifter dato, når man flytter dem fra Foto appen på iPhone over i iCloud Drive.?  

  14
1
  1123

8586

198
13. januar 2020 @ 10:36
Poseidon

Tænker du på arkivdatoen, eller EXIF datoen?


251

1
13. januar 2020 @ 21:00
Suspenderet

Ved ikke hvad forskellen er men første foto er taget den 12/11-19 og ligger i Foto appen på iPhonen, det andet billede er samme billede, men er blevet flyttet til iCloud Drive der er datoen ændret til den 4/12-19. Lidt irriterende at de ikke kommer til at ligge i dato orden. Håber du forstår hvad jeg mener, lidt svært at forklare. 


227

5
13. januar 2020 @ 22:44
Juniormedlem

Er 4.12. ikke den dato du har flyttet billedet (oprettet det som fil i iCloud)?

Jeg har lige prøvet det samme - copy/pasted et foto til iCloud - og der bliver datoen i dag.



251

1
14. januar 2020 @ 00:52
Suspenderet

Jo det har jeg også lige fundet ud af, bare en skam billederne nu bliver rodet rundt i de mapper de ligger i. Billeder jeg har taget i august ligger efter november feks. :-(




1129

129
15. januar 2020 @ 04:24
Stormogul

når du bruger hammer til at skære brød, så få du håndværker brød. 

du skal bruge den rette værktøj til opgaven. 

et fil orienteret system, håndtere info om filer. et billede orienteret system, læser info gemt i billederne for at fremvise det.

dermed få du to forskellige resultater. 

du forventer heller ikke finder til at kunne tegne som om det var photoshop? eller som om det var excel/numbers? 

så hvorfor forventer du icloud drive skal gøre det med billeder som om det var photos app?


det er helt basale forståelse for hvordan en computer virker. 


186

13
15. januar 2020 @ 09:34
Novice

Det kan siges ret simpelt (Det som Nihad prøver at sige)..

Filer, ligemeget hvilke har som regl 3 elementer man kan gå udfra (udover metadata)

1. Creation Time

2. Modification Time

3. Last Access Time

Men prøv at læse her, kan ske det hjælper lidt på det. https://www.macworld.com/article/3452657/how-to-restore-correct-dates-for-images-in-photos.html


186

13
11. februar 2020 @ 00:41
Novice
Nihad skrev:

når du bruger hammer til at skære brød, så få du håndværker brød. 

du skal bruge den rette værktøj til opgaven. 

et fil orienteret system, håndtere info om filer. et billede orienteret system, læser info gemt i billederne for at fremvise det.

dermed få du to forskellige resultater. 

du forventer heller ikke finder til at kunne tegne som om det var photoshop? eller som om det var excel/numbers? 

så hvorfor forventer du icloud drive skal gøre det med billeder som om det var photos app?


det er helt basale forståelse for hvordan en computer virker. 

Kan du evt uddybe flg ? 

  1. et fil orienteret system, håndtere info om filer (ALT er filer :P)
  2. et billede orienteret system, læser info gemt i billederne for at fremvise det (Så et billede er ikke en fil :P eller)

Og så lidt fakta. 

  1. dermed få du to forskellige resultater. = Nej
  2. du forventer heller ikke finder til at kunne tegne som om det var photoshop? eller som om det var excel/numbers? = Hvorfor skulle det dog også det ? Hvad har finder at gøre med TAL
  3. så hvorfor forventer du icloud drive skal gøre det med billeder som om det var photos app? = Det gør han ikke, han stiller et simpelt spørgsmål


Sagt på en anden måde, der findes programmer bygget KUN til at tage sig af billeder, og programmer til at tage sig af andre filer (der findes mange filtyper... slå det op)

Faktum er, dem der har lavet det STYRESYSTEM, som det så fint hedder, de har valgt hvad DE mener DU magter at indlæse i din hjerne, og derfor er der en menu som KUN viser dig få data, nemlig de data der har relation til den filtype du vil have info om ? Det man normalt kigger efter er de 3 punkter jeg har nævnt længere oppe, vil man grave dybere i en fil skal man kigge metadata... Det er en helt anden sag....


"det er helt basale forståelse for hvordan en computer virker." 


927

49
11. februar 2020 @ 07:49
Veteran

Hvis ikke Finder kan sortere efter metadata/Exif-data, kan man downloade en extension til Finder som tillader det?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1129

129
11. februar 2020 @ 08:20
Stormogul
RPI skrev:

Kan du evt uddybe flg ? 

  1. et fil orienteret system, håndtere info om filer (ALT er filer :P)
  2. et billede orienteret system, læser info gemt i billederne for at fremvise det (Så et billede er ikke en fil :P eller)

det han kigger på er fil dato. ikke datoen for hvornår billedet er taget. hans antagelse var at hvis han den 20 januar 1995 har taget et billede og denne er gemt på en disk i samme øjeblik, så vil denne information overføres over flere forskellige diske og medier. ikke nødvendigvis. specielt når man overfører noget på nettet. da man så flytter filen ikke information om hvornår filen er oprettet på den "oprindelig diske" ... 

så, der blandes æbler og pærer uanset hvad du synes om det. og hvor meget du forsøger at fremstå som en der ved bedre end alle andre.

Og så lidt fakta. 

  1. dermed få du to forskellige resultater. = Nej
  2. du forventer heller ikke finder til at kunne tegne som om det var photoshop? eller som om det var excel/numbers? = Hvorfor skulle det dog også det ? Hvad har finder at gøre med TAL
  3. så hvorfor forventer du icloud drive skal gøre det med billeder som om det var photos app? = Det gør han ikke, han stiller et simpelt spørgsmål

hvad har finder med billeder at gøre? den viser billeder som filer. den er ligeglad hvad filen indeholder. den kan dog godt sættes til at vise af exif data, som er egentlig det der efterspørges her.

Sagt på en anden måde, der findes programmer bygget KUN til at tage sig af billeder, og programmer til at tage sig af andre filer (der findes mange filtyper... slå det op)

Faktum er, dem der har lavet det STYRESYSTEM, som det så fint hedder, de har valgt hvad DE mener DU magter at indlæse i din hjerne, og derfor er der en menu som KUN viser dig få data, nemlig de data der har relation til den filtype du vil have info om ? Det man normalt kigger efter er de 3 punkter jeg har nævnt længere oppe, vil man grave dybere i en fil skal man kigge metadata... Det er en helt anden sag....


"det er helt basale forståelse for hvordan en computer virker." 

wow... findes der flere programmer og filtyper?  må heller slå det op... hvor kan jeg gøre det?

ja, men der fine styresystem kan indstilles til at gøre andre ting end fabriksindstillinger. det er her langt de fleste brugere ikke magter at komme videre fra. og så er vi igen ved det helt basale forståelse for hvordan en computer fungere.

(ironi kan forekomme i noget af de jeg har skrevet)


186

13
12. februar 2020 @ 09:50
Novice

Du burde skifte navn til NiHAT


1129

129
13. februar 2020 @ 13:07
Stormogul

det vil jeg forsøge mig med på borger.dk. jeg ringer til dig, hvis jeg få brug for hjælp.



186

13
13. februar 2020 @ 14:33
Novice
Nihad skrev:

det vil jeg forsøge mig med på borger.dk. jeg ringer til dig, hvis jeg få brug for hjælp.

Husk at start med stort bogstav... Suk, desuden er det ikke min/vores afd, medmindre vi bliver bedt om det... Har intet med boger.dk at gøre, jeg/vi tester huller i store vigtige systemer (Og til tider små hjemmelavede forums.)


Palle Bo. Man kan ikke logge ind hvis man er under en tråd ?? Gider du se på den, og så det her. er det ikke nok med een ? Ikke brok, men hvorfor er der 2 med næsten samme info, den kan jeg ikke helt se ide I. Og er du sikker på 2500 chars i input i din WYSIWG er nok ? Tænker folk der vil paste en log, kom du forresten videre på den front.


1129

129
13. februar 2020 @ 19:59
Stormogul

noteret. :D


186

13
13. februar 2020 @ 20:39
Novice
Nihad skrev:

noteret. :D

hahaha, åha da... Og igen, har du fået styr på de spamservers du har ??? Eller fikser du også det på Borger.DKÅÅÅÅ

Den stavning er en svær ting