xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Rådgivning ifbm. færdselsloven ifht. en konkret sag?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1900

183
PowerPalle (Administrator)
10. januar 2020 @ 11:51
Stormogul

Jeg har været ude for et uheld i bil, hvor jeg ikke er enig med mit forsikringsselskab. Jeg har behov for at få en uvildig til at rådgive mig, og gerne en, der har indsigt i færdselsreglementet og som kan rådgive mig...

Er der nogen, der kender et online site eller andet, hvor jeg kan stille mit spørgsmål og forvente tilbagemelding som jeg kan bruge overfor mit forsikringsselskab?

PS. jeg havde et Apple-produkt med i bilen på daværende tidspunkt, hvorfor jeg tænker, at jeg godt tør skrive indlægget i dette forum   

All the best

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  14
1
  1675

1129

129
10. januar 2020 @ 12:05
Stormogul

FDM er vel et sted at starte hvis man er medlem, ellers kan man vel blive for at få lov at stille disse spørgsmål og få rådgivning. 

måske også forskellige bil fora, med aktiv medlemsbase, der kan lidt af hvert.

håber du evt andre, har det godt. 



1103

6
10. januar 2020 @ 13:31
Stormogul

Hej

I forbindelse med en uheld jeg havde i efteråret, blev jeg at mit eget forsikringsselskab rådet til at kontakte Forsikring & Pension.
Det var nemlig modpartens forsikringsselskab jeg var uenig med.

Jeg fik dog aldrig kontaktet dem og har derfor ingen erfaring med dem.


8581

198
10. januar 2020 @ 14:15
Poseidon

De har uvildig og gratis juridisk hjælp på flere større biblioteker. 


4593

394
10. januar 2020 @ 15:59
FPU

Hvad med Ankenævnet for forsikring?

P.S. Måske vil Ankenævnet kun behandle (af forsikringsselskabet) "afsluttede" sager, ikke verserende sager, men jeg ved det ikke.

Men jeg føler i hvert fald med dig, for at vinde over ens eget forsikringsselskab er noget af det sværeste i den her galakse, meget sværere end at vinde over en modparts ditto.

Held og lykke. Og gerne med en tilbagemelding om, hvordan den holmgang falder ud.


2268

156
10. januar 2020 @ 16:50
ASCII jonglør

Opret dig på www.vagcars.dk og forklar din sag i et indlæg. Vagcars.dk er Danmarks mest kompetente og alsidige bil-forum - og her klares hvadsomhelst. Som i hvadsomhelst. Faktisk lidt scary indimellem...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
12. januar 2020 @ 00:44
Stormogul

det har han vist også fjort. :D



2268

156
12. januar 2020 @ 10:24
ASCII jonglør

Jeps - og i øvrigt godt gået af alle parter. Lærte her selv om forskellen mellem vognbaneskift og fletning samt opdagede eksistensen af retshjælpsforsikring og dennes “skjulte” placering inde i ens (bil)forsikring - og ikke mindst hvordan man kan bruge samme retshjælpsforsikring ifm. forhandlinger over for ens eget forsikringsselskab. Ikke ilde. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2185

44
12. januar 2020 @ 11:21
ASCII jonglør
Factory skrev:

Jeps - og i øvrigt godt gået af alle parter. Lærte her selv om forskellen mellem vognbaneskift og fletning samt opdagede eksistensen af retshjælpsforsikring og dennes “skjulte” placering inde i ens (bil)forsikring - og ikke mindst hvordan man kan bruge samme retshjælpsforsikring ifm. forhandlinger over for ens eget forsikringsselskab. Ikke ilde. 

Ja, det ville være dejligt hvis alle kendte til forskellen mellen vognbaneskifte og fletning - og specielt hvordan man fletter ved fx vejarbejde når to vognbaner bliver til én.


1129

129
12. januar 2020 @ 18:44
Stormogul
Rene Larsen skrev:
Ja, det ville være dejligt hvis alle kendte til forskellen mellen vognbaneskifte og fletning - og specielt hvordan man fletter ved fx vejarbejde når to vognbaner bliver til én.

er det ikke bare med at tage fejl (køre efter regler/love) første dag, dagen efter kører man hele tiden i venstre spor? :D


4593

394
12. januar 2020 @ 21:55
FPU
Nihad skrev:
Rene Larsen skrev:
Ja, det ville være dejligt hvis alle kendte til forskellen mellen vognbaneskifte og fletning - og specielt hvordan man fletter ved fx vejarbejde når to vognbaner bliver til én.

er det ikke bare med at tage fejl (køre efter regler/love) første dag, dagen efter kører man hele tiden i venstre spor? :D

Det kommer vel an på, om man er mest til blinklys eller overhalingsblink. :0)


189

12
12. januar 2020 @ 22:32
Novice
Tonny Freimanis skrev:
Nihad skrev:
Rene Larsen skrev:
Ja, det ville være dejligt hvis alle kendte til forskellen mellen vognbaneskifte og fletning - og specielt hvordan man fletter ved fx vejarbejde når to vognbaner bliver til én.

er det ikke bare med at tage fejl (køre efter regler/love) første dag, dagen efter kører man hele tiden i venstre spor? :D

Det kommer vel an på, om man er mest til blinklys eller overhalingsblink. :0)

Ja, alle kører i venstre side fordi ude i horisonten anes en lasbil


2185

44
13. januar 2020 @ 11:21
ASCII jonglør

Hvad har det at køre i venstre vognbane at gøre med hvordan man foretager et vognbaneskift og/eller en fletning mellem to vognbaner ??


2268

156
13. januar 2020 @ 12:54
ASCII jonglør

Well - det diskuteres også ivrigt ovre på Vagcars   - men essensen er, at færdselsloven helt tydeligt skelner mellem vognbaneskift og fletning. Dette er åbenbart ikke det samme og kræver derfor en noget forskellig kørsel.

Denne skelnen i færdselsloven kommer så juridisk i spil, når der sker færdselsuheld under vognbaneskift hhv. fletning, hvor forsikringsselskab og forsikringstager er uenige om uheldets forløb og de nærmere trafikale omstændigheder. Den præcise trafikale situationsbeskrivelse har nemlig en ikke ringe indflydelse på, hvem der skal betale hvad for omkostningerne omkring uheldet - og om fx kasko skal bringes i spil eller ej.

Og den slags er en meget meget meget alvorlig sag. Faktisk kan man i disse diskussioner trække tråde helt tilbage til Sokrates - hvis man vil.... Det sker imidlertid ret sjældent, da det vil gøre udgifterne til advokater og historikere astronomiske.

DYYYYYT!! DYT! DYT!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
13. januar 2020 @ 19:21
Stormogul
Rene Larsen skrev:

Hvad har det at køre i venstre vognbane at gøre med hvordan man foretager et vognbaneskift og/eller en fletning mellem to vognbaner ??

fællesnævner er, mange kan ikke finde ud af simple regler.

flette, vognbaneskift, kørsel i rundkørsler osv. 

så det ender oftest med at de er placeret forkert.

nogle gør det, fordi de forventer at ingen vil vige pladsen for dem, mens andre gør det fordi de ikke ved bedre.

f.eks. hvis du kører mod lufthavn/sverige på køgemotorvejen, så vil du opleve at folk kører til venstre, fordi de om 20km skal videre til lufthavn/sverige... de kunne ligeså godt holde sig til højre i 19km, og lave vognbaneskift den sidste km. men nej nej ... det er svært at forholde sig til det.