xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Krypteret sikkerhedskopi - hjælp!
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


4

0
09. januar 2020 @ 22:39
Nyt medlem

Hej


Min svigerfar har sikkerhedskopieret sin gamle tlf. til iTunes. Når vi forsøger at gendanne hans nye tlf. fra denne sikkerhedskopi, beder den om en adgangskode, som ikke er til Apple ID. Det lader til, efter hvad jeg har fundet frem til, at sikkerhedskopien således er krypteret, hvorved man skal bruge en kode. Vi har prøvet en del af hans sædvanlige koder, men ingen virker, og han kan ej heller huske at have indtastet en kode ifbm. sikkerhedskopiering. På Apples hjemmeside står, at man ikke kan gendanne fra en krypteret sikkerhedskopi, såfremt man ikke kan koden - punktum. Man kan nulstille koden, men dermed også sikkerhedskopien, hvorved den jo ikke er meget værd.

Mine spørgsmål er således:

Har nogle af jer erfaring hermed - hvad kan vi i så fald gøre, for at få sikkerhedskopien over på hans nye iPhone?

Kan man flytte en sikkerhedskopi fra iTunes til iCloud? Det er vel et forsøg værd....

Hvilken kode er typisk tilknyttet en krypteret sikkerhedskopi, når det ikke er Apple ID koden?


Tak for hjælpen!

  1
0
  541

1263

36
10. januar 2020 @ 07:28
Stormogul

Et skud i tågen:

Min gamle far skulle for et par år siden have min hjælp til sin iMac. Da jeg kom til punktet hvor jeg skulle indtaste hans kode til computeren spurgte jeg ham. Det kunne han ikke huske. Panik!

Indtil jeg prøvede IKKE at skrive noget - altså lad kodefeltet stå tomt. Det virkede.

Om de nyere systemer accepterer manglende indtastning som et validt kodeord, ved jeg ikke. Men prøv....

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989