xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
recover et formateret drev hjælp
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


7

0
22. december 2019 @ 20:21
Nyt medlem

Hejsa allesammen

Jeg har slettet mit drev med alle mine billeder på .... Og ja klovn uden backup og mange grimme ord... 

Nu er det sagt så ved det godt.

Men er der nogle programmer i vil anbefale til at recover mine filer.

Det jeg kom til at lave en ny partion og væk var de.

Hvorfor spise grønt når man har apple
  4
0
  436

4593

394
23. december 2019 @ 12:41
FPU

Hej sst.

Der er nogle ting omkring det her, som gør det lidt kompliceret. Hvis det omtalte drev er dit interne drev, som du kører din Mac fra, skal du omgående holde op med at bruge Mac'en, indtil du er klar tilredningsakrionen, fordi du risikerer at overskrive dine slettede billeder ved noget så banalt som at tjekke e-mail eller surfe på web-sites. Og hvis du har valgt at overskrive disken i forbindelse med partitioneringen, er dine fotos altså helt væk. Hvis du kun har klikket "Partition", er der stadig håb.

Hvis der er tale om et eksternt drev, gør det tingene noget lettere. Under alle omstændigheder skal du have et drev klart, med mindst lige så meget plads, som det drev du vil redde. Hvis du skal redde data fra et eksternt drev, og hvis du har plads nok på din Mac's indbyggede disk, kan du godt bruge den, men alt andet lige vil jeg anbefale at redde data over på en helt tom disk, og i hvert fald IKKE over på den samme disk, for du risikerer blot, at softwaren overskriver dine fotos med det, som den genskaber..

Jeg plejer at anbefale Data Rescue, når ement dukker op her på Macnyt. Demo-versionen vil give dig en oversigt over alt, hvad der kan reddes. Derefter kan du vurdere, om det er prisen være at købe programmet.

Når man formaterer eller partitionerer en disk, slettes diskens B-Tree header. Det betyder, at diskens interne katalog over, hvad, der ligger hvor, og hvad det hedder, er forsvundet, men selve filernes data ligger der stadig. Det betyder, at du kan genskabe (de fleste af) dine fotos, men de mapper, som de lå i, og deres meta-data (fil-navne, dato og tid, GPS-data, eksponerings-data, o.s.v.) allerede er mistet.

Når filerne genskabes, lægges de derfor i nye mapper med generiske fil-navne; img00001.jpg, img00002.jpg, etc. Hvis jeg husker rigtigt, lægges der 1000 filer i hver mappe. Derefter skal du i gang med et manuelt oprydningsarbejde, hvor du kigger på alle fotos igennem og lægger dem i nye mapper, alt efter temperament.

Jeg vil lige sige, at jeg (klog af skade) ikke har haft brug for Data Rescue siden version 3, så det KAN være, at den nye 5'er kan redde din B-Tree, men du skal ikke regne med det på forhånd.

Held og lykke og feed-back-


166

3
23. december 2019 @ 15:21
Novice

Har du lavet "Ny partition" eller

har du reformateret hele HDD?

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

7

0
23. december 2019 @ 17:13
Nyt medlem

reformateret den enkelte partition

Hvorfor spise grønt når man har apple

4593

394
23. december 2019 @ 17:37
FPU
sst skrev:

reformateret den enkelte partition

Så længe du ikke har bedt Diskværktøj om at overskrive den partition under formateringen, men blot inititaliseret den, ligger data der stadigvæk.

Systemet har blot hakket af ud for "Må overskrives", men som sagt, ER Meta-data nok røget sig en tur, selvom selve billlederne nok kan genskabes.

Pøj-pøj.