xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Flere Apple IDér på samme tlf.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


163

3
29. november 2019 @ 22:07
Novice

Jeg har en iPhone 11 pro med et alm. SIM kort fra arbejde og et privat eSIM.

Jeg vil så høre om der er nogen der ved om man kan opsætte to Apple  IDér på samme tlf. eks. så jeg gennem iCloud kan sikkerhedskopiere sms, mail, kontakter m.m. henholdsvis arbejds mæssigt ID. og en privat på hver sin konto.

Jeg har prøvet at Google, men ikke fundet svar.

🤔

  8
1
  1374

8586

198
30. november 2019 @ 12:31
Poseidon

Det er ikke muligt.


163

3
30. november 2019 @ 19:45
Novice

Tak for svaret. Det virker bare underligt når man tænker på der er 500000 i Danmark alene der har en arbejdstelefon. Det er irriterende at have 2 telefoner på sig hele tiden...


4593

394
30. november 2019 @ 23:30
FPU
denstoredansker skrev:

Tak for svaret. Det virker bare underligt når man tænker på der er 500000 i Danmark alene der har en arbejdstelefon. Det er irriterende at have 2 telefoner på sig hele tiden...

Du kan indstille f.eks din privattelefon til at viderestille et opkald til din arbejdstelefon, inden du tager på arbejde og så slå viderestilling fra, når du er kommet hjem igen. Du skal kun indtaste telefonnummeret første gang (og efter nulstilling af indstillinger); derefter husker telefonen det nummer, der skal viderestilles til.

Jeg benyttede mig selv af det en overgang, når jeg cykeltrænede. Jeg fandt dog aldrig ud af, om viderestillingen kun gælder telefonsamtaler, eller om tekstbeskeder også bliver sendt videre.

Det tror jeg dog, at de desværre ikke gør. Det ville ellers være rart.


163

3
01. december 2019 @ 00:21
Novice

Ja der er helt klar grobund for udvikling på den side... det virker tosset at man ikke kan bruge flere kontorer på en iphone eller iPad.


1139

12
01. december 2019 @ 07:44
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:
denstoredansker skrev:

Tak for svaret. Det virker bare underligt når man tænker på der er 500000 i Danmark alene der har en arbejdstelefon. Det er irriterende at have 2 telefoner på sig hele tiden...

Du kan indstille f.eks din privattelefon til at viderestille et opkald til din arbejdstelefon, inden du tager på arbejde og så slå viderestilling fra, når du er kommet hjem igen. Du skal kun indtaste telefonnummeret første gang (og efter nulstilling af indstillinger); derefter husker telefonen det nummer, der skal viderestilles til.

Jeg benyttede mig selv af det en overgang, når jeg cykeltrænede. Jeg fandt dog aldrig ud af, om viderestillingen kun gælder telefonsamtaler, eller om tekstbeskeder også bliver sendt videre.

Det tror jeg dog, at de desværre ikke gør. Det ville ellers være rart


det er kun opkald der bliver sendt videre. Beskeder bliver ikke sendt til telefonen du videre stiller til. 


2185

44
01. december 2019 @ 12:24
ASCII jonglør

Hvorfor viderestille arbejdstelefon til privat telefon når nu begge SIM er på telefonen ??

Eneste måde at have to (eller flere) Apple ID konti på en iPhone, er ved manuelt at logge ud af en konto (fx. privat), og så logge ind på en anden (fx. arbejde) - og så tilbage igen når det er fyraften.

Jeg ville nok bare "blande" de to konti sammen i én backup - du kan jo oprette grupper under Kontakter, så private/arbejde derved ikke bliver blandet sammen, og du kan sætte op hvilke SIM de forskellige kontakter benytter.

Jeg går udfra af du også har to mail konti (private og arbejde), så du også dér kan sætte op hvilke IMAP/SMTP servere der benyttes.  


4593

394
01. december 2019 @ 13:29
FPU

@Rene:

Jeg foreslog viderestilling, fordi trådstarter overvejede en løsning med to telefoner og ville prøve at komme uden om problemet med at skulle have to telefoner på sig hele tiden.

Men selvom det måske er lidt bøvlet at skulle logge ind og ud på to forskellige AppleID nogle gange om dagen, er det jo ikke meget mere besværligt end at skulle gå i indstillinger og slå viderestilling til og fra, og fordelen ved dit forslag er jo, at man hele tiden er "i nærheden" af tekstbekeder (ved f.eks. at logge ind på privaten i frokostpausen), mens de først er tilgængelige eftef fyraften, når man kommer hjem til privattelefonen, hvis man bruger viderestilling.

Jeg vil dog stadigvæk mene, at det burde gøres muligt også at kunne viderestille tekstbeskeder, ligesom et opkald kan viderestilles, og det er da kun logik for badedyr, at det vil være en fordel på især telefoner med to SIM-kort.


163

3
01. december 2019 @ 16:36
Novice

Tak for jeres input. Jeg må prøve begge forslag og se hvad der er nemmest i fremtiden. Om det bliver at oprette mapper i Icloud eller skifte konto i løbet af dagen.