Check lige det her program om Powers salgsmetoder. Fusk og svindel siger jeg bare. Så hellere Elmutanten.
Ja det er flot!
Jeg har selv oplevet det, havde bestilt Bose quietcomfort 35 og de VAR på lager til afhentning!
Kørte efter det, men nej, det var de ikke, sælger undskyldte og ville sælge nogle andre der var lige så gode. Jeg takkede nej, hvorefter de ville sende dem med posten. Det takkede jeg også nej til (skulle ud og rejse og ville have dem med) dernæst var der pludselig et sæt på lager, det havde dog været pakket ud.
Jeg takkede endnu engang nej, kørte forbi en af deres konkurrenter på vej hjem og fik dem med, som jeg husker det et par hundrede kroner dyrere. Og så udgiften Power havde pålagt mig med spild af tid og kørsel!!
Det er altså ikke kun Power, jeg oplevede lignende flere gange ved Elgiganten.
Købte en gang en vaskemaskine online, med levering til adressen, men blev ringet op af Elgiganten, og de beklagede, den var ikke til at finde på lager, det var et udgået model og de har ikke haft det flere måneder på lager. Men jeg skulle ikke frygte... jeg kunne bare få en anden "bedre" model.
Jeg var lidt utilfreds, men fik dem til at sende mig tilbuddet per mail så jeg kunne se den helt korrekte model nr, og undersøge i forhold til den bestilte. om den nu var bedre. jeg kunne ikke rigtigt finde info på den model, da det kun poppede hos Elgiganten... så den blev købt, jeg sparede vist også lidt for ulejligheden at jeg fik det leveret til døren og ikke til vejkanten.den anden gang, fik jeg købt online med afhentning i butikken, noget netværk udstyr... jeg kommer der ud 5 minutter efter jeg få "varen klar til afhentning" da jeg bor 5 minutter fra dem. Men gutten fra vareudlevering, kunne ikke finde varen. men kom med en anden en... som skulle være bedre... jeg protesterede at jeg vil altså have den, da jeg ikke synes den var bedre. og desuden manglede den en feature som jeg skulle bruge. så jeg skal ikke nøjes med den. han må ud og finde den eller bestille den hjem til min adresse, når jeg nu er kørt forgæves. han gik straks ud og kigge efter den og fandt den i butikken... jeg ventede sikkert 10-15 minutter på ham.
det er så latterligt, hvad man skal stå model for.
det gør nu at jeg når jeg møder en ægte sælger type, er fordomsfuld, og nægter at købe noget som helst fra personen. uanset om det er en god deal og en ægte god deal eller ej.
Massere af lignende eksempler på Reddit, samt en række gode indlæg fra tidligere ansatte i Power og Elgiganten, såfremt nogle vil læse det.
Flere brugere på Recordere er også sure. Artikel og diskussion
Intet nyt under solen her, det er sket siden day one. Og de er ikke de eneste der gør det.. Jeg læste det på recordere.dk og i den forbindelse faldt jeg over TV2 Play's nye priser, det er der sikkert også mange der bliver glade for, det er jo et suuuuper lækkert produkt. :p Nu stiger prisen på TV2 Play også
Desuden så går man ikke i Power/elmutanten for at købe en vaskemaskine, medmindre man er lettere retard.
RPI skrev:Desuden så går man ikke i Power/elmutanten for at købe en vaskemaskine, medmindre man er lettere retard.
Synes nu godt man kan, hvis bare man ved præcist hvad det er man skal have, og hvad det bør koste. Men det kan være lidt af en jungle med neddroslede modeller osv. :-)