xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
3000 fotos/videoer kan ikke uploades til iCloud
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


234

11
27. november 2019 @ 15:35
Juniormedlem

Hej.

Jeg har været ved at uploade mit komplette fotos bibliotek fra min iMac til iCloud for at få alle fotos ned på alle enheder. Men da computeren er færdig, for jeg en meddelse om at ca 3000 fotos og videoer ikke kan uploades til iCloud.

Så resultatet er at jeg har omkring 17.000 filer på min iMac men kun 14.000 filer på min Macbook Pro, iPhone og iPad. Jeg aner ikke hvilke filer det drejer sig om eller hvad årsagen til problemet er. Det eneste lille punkt jeg kan komme på er, at jeg har lagt min datters og kones fotobiblioteker sammen med mit fotobibliotek ved hjælp af programmet "PowerPhotos". Jeg kan bare ikke finde ud af, hvorfor det skulle give problemer.

Jeg har prøvet at følge guiden her Klik og scrollet ned til punktet "Problemer med at uploade fotos fra din Mac" Men når jeg opretter et smart album, efter retningslinjerne, kommer der ingen fotos frem i mappen.

Den anden guide kaldet "Emner, der kun findes på denne Mac" kan jeg ikke bruge, da feltet "reference" ikke findes under mulighederne.

Der er rigeligt med lagerplads tilbage i iCloud.

Hjælp please...

Jeg bruger MacOS 10.14.5 og Fotos 4.0

  5
0
  860

150

2
27. november 2019 @ 23:14
Novice
Hansa skrev:

Hej.

Jeg har været ved at uploade mit komplette fotos bibliotek fra min iMac til iCloud for at få alle fotos ned på alle enheder. Men da computeren er færdig, for jeg en meddelse om at ca 3000 fotos og videoer ikke kan uploades til iCloud.

Så resultatet er at jeg har omkring 17.000 filer på min iMac men kun 14.000 filer på min Macbook Pro, iPhone og iPad. Jeg aner ikke hvilke filer det drejer sig om eller hvad årsagen til problemet er. Det eneste lille punkt jeg kan komme på er, at jeg har lagt min datters og kones fotobiblioteker sammen med mit fotobibliotek ved hjælp af programmet "PowerPhotos". Jeg kan bare ikke finde ud af, hvorfor det skulle give problemer.

Jeg har prøvet at følge guiden her Klik og scrollet ned til punktet "Problemer med at uploade fotos fra din Mac" Men når jeg opretter et smart album, efter retningslinjerne, kommer der ingen fotos frem i mappen.

Den anden guide kaldet "Emner, der kun findes på denne Mac" kan jeg ikke bruge, da feltet "reference" ikke findes under mulighederne.

Der er rigeligt med lagerplads tilbage i iCloud.

Hjælp please...

Jeg bruger MacOS 10.14.5 og Fotos 4.0

 Jeg har samme problem, men ikke i dit antal.
Jeg har kontaktet Apple Suport om problemet,
men de kunne ikke hjælpe mig.




234

11
27. november 2019 @ 23:48
Juniormedlem

 Jeg har samme problem, men ikke i dit antal.
Jeg har kontaktet Apple Suport om problemet,
men de kunne ikke hjælpe mig

Det lover ikke alt for godt. Mit næste træk var nemlig også at kontakte Apple Support. 

Jeg har lokaliseret nogle af billederne manuelt, men jeg kan ikke finde noget system i problemet ej heller få billederne til at oploade til iCloud. Måske skal alle godt 3000 billeder findes, eksporteres og så importeres igen. Derefter sorteres ud i mapper. Mand det bliver et hestearbejde, jeg næsten ikke kan overskue. 


8586

198
28. november 2019 @ 09:36
Poseidon

Du kan jo prøve at finde ét billede der ikke er uploadet, og så se hvad dens karakteristika er for er det ikke er uploadet. Det kan være der er et specifikt format som iCloud ikke vil arbejde med.


Alternativt, backup dit Foto bibliotek, slet alt på iCloud Photo Library, og re-upload det.


234

11
28. november 2019 @ 11:45
Juniormedlem

Hej David og tak for dine gode forslag.

Jeg har prøvet at tjekke nogle af de billeder, der ikke er uploadet, men jeg kan ikke finde nogen sammenhæng mellem dem eller i forhold til dem som fint uploader.

Grunden til at jeg ikke brugte iCloud til billeder, før nu, er at jeg for nogle år siden stod med same problem (manglede ca 100 billeder) og valgte at slette hele biblioteket, med det resultat at jeg ikke kunne uploade det igen "da der ikke er plads nok" som iCloud gav meddelse om. Apple supporteren kunne ikke hjælpe mig dengang. Jeg tænkte at det var blevet bedre nu og ville derfor prøve igen.

Det helt mærkelige er dog, at jeg får forskellige tal angående filer, alt efter hvor jeg logger på,

iMac med originalt bibliotek: 16.305 fotografier, 663 videoer

iPad, iPhone og Macbook Pro: 13.477 fotografier, 663 videoer

iCloud via browser: 13.474 fotografier, 663 videoer


234

11
30. november 2019 @ 00:29
Juniormedlem
Bunch skrev:
 Jeg har samme problem, men ikke i dit antal.
Jeg har kontaktet Apple Suport om problemet,
men de kunne ikke hjælpe mig.



Fik du nogensinde løst problemet og hvad gjorde du?