xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)
macnyt  /  forum  /  emne
Er pulsuret på Apple Watch til at stole på ?
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)


210

0
20. november 2019 @ 12:00
Juniormedlem

Hej til alle 

Jeg er tæt på at blive fristet til at købe et Apple Watch

Da jeg har problemer med hjertet, vil det vigtigste for mig være om der er et pålideligt pulsur på Apple Watch

Er der nogen der har erfaringer om det.  F.eks om pulsuret viser det samme sem en blodtryksmåler eller en manuel måling med fingeren på pulsen   :-) 

Har et Garmin ur nu, der en gang i mellem går helt amok og viser het forkerte tal

På forhånd tak

  5
2
  1016

2709

341
PallMei (Skribent)
20. november 2019 @ 12:46
Bit kongen

Sensoren på AW 4 er anerkendt som den bedste optiske håndleds pulsmåler i fitnesskredse. AW 5 lider mærkligvis af nogle udfald som både dcrainmaker og desfit har oplevet. Det er muligvis rettet siden de testede, men jeg har ikke set nogen ny test der bekræfter det.

Så Ja, sensoren i Apple Watch er til at regne med. Den matcher 100% den brystmåler jeg har til min crosstrainer. Har et 40mm Nike AW4

Mht. Garmin, så har jeg også blandede oplevelser med min Vivosmart 4, men jeg er netop begyndt at tørre sensoren af med brille vådservietter og syntes det gør en forskel uden rigtig at have presset den endnu. Men pludselig kan den måle puls over 120 og mit body battery kan lade op igen (hvilket er dens primære funktion for mig).


8581

198
20. november 2019 @ 13:21
Poseidon

Generelt ligger et Apple Watch med omkring 10% afvigelse fra professionelt udstyr. Bedst i klassen dog.


8581

198
20. november 2019 @ 13:21
Poseidon

Generelt ligger et Apple Watch med omkring 10% afvigelse fra professionelt udstyr. Bedst i klassen dog.


210

0
20. november 2019 @ 14:23
Juniormedlem

Tak for jeres svar

Prøvede at ringe til en Apple-butik og spurgte om AW 4 pulsuret er det bedste.

De svarede mig, at på pulsuret AW 5 var forbedret og bedre end på AW4 nu.  

Men jeg føler nu at jeg i det mindste ikke kan gå helt galt i byen med et Apple Watch pulsur.

Vil nævne at mit Garmin Forerunner 35 pludselig stiger til ml 140-180 mens jeg sidder stille i en stol, mens min blodtryksmåler  ( den samme som de bruger på hospitalerne) viser ca 50.  Nogle pulsmåler-apps på min iPhone 10 viser kun lille forskel fra blodtryksmåleren.  

Det kan jeg ikke leve med og nogle læger har direkte tolket det som hjerteflimmer, derfor ville det være en kæmpefiasko hvis et Apple-watch havde de samme problemer.

Med et Apple Watch føler jeg min nu sikker på at jeg ikke får den forskrækkelse 

Endnu engang tak





292

2
20. november 2019 @ 19:48
Juniormedlem

Apple Watch kan I visse tilfælde opdage og advare dig om hjerteflimmer