xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Jeg er bange for, at vi må skilles (keyboard & bluetooth)
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


386

8
10. oktober 2019 @ 15:29
Lærling

Hej

Jeg har haft SÅ mange udfordringer med min computer, at jeg næsten ikke kan bære mere! Har fået skiftet HD, så var der vrøvl med MSOffice (ikke Apples skyld, dog), derefter en eller anden formateringsting med det nye operativsystem (plejer bare at opdatere uden af sætte mig synderligt ind i tingene :-/) og NU - mit bluetooth keyboard vil ikke connecte, mere end 5-7 sekunder ad gangen. Har prøvet vha vejledninger på nettet at bruge fejlfindingen til bluetooth, desværre uden den store succes. Så nu vil jeg tilbage til et usb-forbundet tastatur. Jeg har simpelthen ikke tid til at bruge t-i-m-e-r på ting, der ikke virker, og som jeg ikke kan finde ud af at få til at virke :-(

Så vidt jeg kan se, kan man så bare ikke købe et usb-forbundet apple tastatur længere?! Der er selvfølgelig dba, men er det virkelig rigtigt? Findes der alternativer, som er mac-kompatible, fra andre fabrikanter?

  11
1
  743

3580

34
10. oktober 2019 @ 15:52
Virtual Machine

Hvordan har batterierne i dit BT keyboard?

Man kan godt købe et tastatur med ledning til macOS. 

Kan både kære BT og via lightning-USB kabel

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

386

8
10. oktober 2019 @ 18:15
Lærling

Batterierne er glade - tastaturet fungerer fint med min anden, endnu ældre mac mini (og jo, jeg afkobler selvfølgelig tastaturet, før jeg prøver at tilkoble det til den første maskine). 

Men fint - det tastatur, du linker til, ser jo dejligt ud, og hvem vil ikke gerne have 'en usædvanlig behagelig og præcis skriveoplevelse'?! Men det kræver en lightning port ... er det i tastatur-enden af ledningen, som så skal i en usb-port i computeren? Som garanteret også skal have en form for overgangsstykke .... nå, men jeg vil se, om jeg kan finde et sted at prøve tastaturet i virkeligheden. Om det er bedre end den ældre model, jeg kan købe brugt.



2696

335
PallMei (Skribent)
10. oktober 2019 @ 20:46
Bit kongen
mjanneh skrev:

Batterierne er glade - tastaturet fungerer fint med min anden, endnu ældre mac mini (og jo, jeg afkobler selvfølgelig tastaturet, før jeg prøver at tilkoble det til den første maskine). 

Med afkobling, mener du fjerner parringen? Ellers er jeg ikke sikker på det er nok.

Et par andre relevante kommentare, fra min personlige erfaring. Apple må have strammet BT-sikkerheden i seneste high-sierra update installeret på min iMac, for pludselig bliver jeg spurgt om jeg vil tillade min bt-mus, bt-tastatur etc. tilslutte med en usikker bluetooth forbindelse. Ved ikke om man kan omgøre, hvis man kommer til at svare nej. Med tiden er forbindelsen til batterierne blevet ustabil og jeg har måtte komme sølvpapir ind i enden af batterierne for at sikre at de sidder tilpas stram og bevare kontakten. En bedre løsning er en lodde klat, men jeg har været for doven.

Men fint - det tastatur, du linker til, ser jo dejligt ud, og hvem vil ikke gerne have 'en usædvanlig behagelig og præcis skriveoplevelse'?! Men det kræver en lightning port ... er det i tastatur-enden af ledningen, som så skal i en usb-port i computeren? Som garanteret også skal have en form for overgangsstykke .... nå, men jeg vil se, om jeg kan finde et sted at prøve tastaturet i virkeligheden. Om det er bedre end den ældre model, jeg kan købe brugt.

Jeg har ikke pågældende tastatur, men lightning porten er i tastatur-enden. Du kan 250kr ved at vælge den i sølvgrå og så skal du lige huske at vælge dansk sprog, hvis du benytter Larss link.


386

8
10. oktober 2019 @ 23:07
Lærling

Jow - jeg fjerner parringen. Sølvpapir, hmmm ...? Tastaturet virker jo fint ifm en anden computer. Jeg må tænke. Er bare træt af ting, der skulle du', men ikke gør det.




250

32
11. oktober 2019 @ 08:44
Juniormedlem

His du ikke allerede har gjort det, så prøv evt. at slette Bluetooth plist filen på den Mac der er problemer på, du kan finde en vejledning ca. midt på siden her. Efter plist'en er slettet skal du genstarte Mac'en og tilføje dine Bluetooth enheder igen.

vh Carsten


8581

198
11. oktober 2019 @ 11:20
Poseidon

Der er nogle maskiner som oplever forstyrrelser hvis de har slået både wifi og Bluetooth til, så du kan prøve at slå førstenævnte fra, og se om det forbedrer tingene. 


2696

335
PallMei (Skribent)
11. oktober 2019 @ 12:13
Bit kongen
David Munch skrev:

Der er nogle maskiner som oplever forstyrrelser hvis de har slået både wifi og Bluetooth til, så du kan prøve at slå førstenævnte fra, og se om det forbedrer tingene. 

Eller skifte til ren 5GHz WiFi*. Jeg har oplevet problemer med BT lyd samtidigt med at være forbundet til 2.4GHz WiFi, da BT også benytter 2.4GHz

*Indstil din ruter til at lave henholdsvis et 2.4GHz og 5GHz netværk. I netværk indstillinger på computeren skal du enten sikre at den ikke ikke kender, ikke automatisk forbinder eller prioritere 2,4GHz netværket lavere. 


456

8
11. oktober 2019 @ 13:12
Seniormedlem

Hvis du overvejer et nyt tastatur, så vil jeg kraftigt anbefale Logitech Wireless Solar DK Keyboard til Mac - Sølv.

Har selv brugt det i årevis, og elsker at der hverken skal tråd til eller batteri. Det virker bare. Jeg har også brugt det med Mojave uden problemer. Og selvfølgelig er det med danske karakterer. 

Mobu.dk har det lige nu på tilbud til 499,-


456

8
11. oktober 2019 @ 13:12
Seniormedlem

Hvis du overvejer et nyt tastatur, så vil jeg kraftigt anbefale Logitech Wireless Solar DK Keyboard til Mac - Sølv.

Har selv brugt det i årevis, og elsker at der hverken skal tråd til eller batteri. Det virker bare. Jeg har også brugt det med Mojave uden problemer. Og selvfølgelig er det med danske karakterer. 

Mobu.dk har det lige nu på tilbud til 499,-


87

0
11. oktober 2019 @ 14:43
Novice

Har Logitech løst deres problemer med at tastaturet ikke kan benyttes under boot ?

// Dammark // Macbook Pro // Nikon D3s // Nikon D4s // Nikon D750 // Flickr

456

8
11. oktober 2019 @ 17:19
Seniormedlem

Nej, desværre. Har et gammelt trådet tastatur på pulterkammeret. Kommer frem 2-3 gange om året. 

Kan apples eget trådløse det? Har nemlig også et lille, ældre appletastatur som heller ikke kan bruges under opstart. Muy irriterende, hvis man vil bruge tastaturgenveje under opstarten.