xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Catalina og analyse
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


1708

43
09. oktober 2019 @ 14:58
Stormogul

Nu har min iMac kørt i over 24 timer hvor Photo app analyserer og gøre ved, og den arbejder og arbejder. Mit foto bibliotek er på 67 Gb. 

Hvordan er det hos jer ?


  20
0
  1059

166

3
09. oktober 2019 @ 15:36
Novice

Alt er indtil nu foregået fuldstændigt gnidningsløst:

Opdatering tog max 1 time

Enkelte programmer virker ikke længere, men der kommer sikkert opdateringer i nær fremtid. Har 248 programmer installeret, de fleste bruges andre er dog kun til test/forsøg.

Photo var max 5 min om analyse af mit bibliotek på 80 GB.

Det tog lidt tid, at finde ud af hvordan iTunes/Music fungerede, ved opdatering/sync af iPhones og iPads

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

1708

43
09. oktober 2019 @ 16:06
Stormogul

Det gik også hurtigt med at konvertere, men det der tager tid nu er at Foto skal lave alle disse Day View's m.m.



3580

34
09. oktober 2019 @ 16:26
Virtual Machine

Min laptop bliver helt varm når jeg er gået fra den i et stykke tid. Så et eller andet rumler ii den. Men når jeg kommer tilbage til den, og åbner for aktivitetsovervågning. så er der intet at se.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

349

3
09. oktober 2019 @ 17:15
Lærling
Gorm Jørgensen skrev:

Det gik også hurtigt med at konvertere, men det der tager tid nu er at Foto skal lave alle disse Day View's m.m.


Jeg har samme oplevelse. Har 4 brugere på vores maskine, med hvert vores fotobibliotek. De fylder alt fra få hundrede MB til 50GB. Kun 1 af de 4 er gået gnidningsfrit igennem. Selv et af de små biblioteker virker det til at være gået død i. Så jeg overvejer lidt om næste step er at indlæse hele systemet fra bunden af, og hente bibliotekerne fra iCloud påny, for at se om det hjælper noget. :-/


1708

43
09. oktober 2019 @ 19:45
Stormogul

Hmmmm... lyder drastisk. Jeg giver det lige 24 timer igen. Hvis ikke den så er færdig vil jeg slukke min iMac når jeg går i seng, den trænger jo også til hvile.  🙂


349

3
09. oktober 2019 @ 19:54
Lærling
Gorm Jørgensen skrev:

Hmmmm... lyder drastisk. Jeg giver det lige 24 timer igen. Hvis ikke den så er færdig vil jeg slukke min iMac når jeg går i seng, den trænger jo også til hvile.  🙂

Ja, det synes jeg så også. Men hvor er det dog utroligt irriterende, at det ikke bare virker. Og hvorfor skal det tage så lang tid for nogen, men ikke for andre. Hmm.. 


1708

43
09. oktober 2019 @ 20:33
Stormogul

Ja. Har også 2 andre foto biblioteker på 30Gb og 18Gb. Det gik ret hurtigt med at få dem ordnet.

Underligt.

Har nu valgt at Verify mit hovedbibliotek (Hold cmd+option nede og klik på foto), og så er det hele startet forfra. Nu må vi se om det så går hurtigere.


349

3
09. oktober 2019 @ 21:27
Lærling
Gorm Jørgensen skrev:

Ja. Har også 2 andre foto biblioteker på 30Gb og 18Gb. Det gik ret hurtigt med at få dem ordnet.

Underligt.

Har nu valgt at Verify mit hovedbibliotek (Hold cmd+option nede og klik på foto), og så er det hele startet forfra. Nu må vi se om det så går hurtigere.

Prøvede lige samme trick med det ene bibliotek på 500mb. Men umiddelbart samme resultat. Den går i stå, og står bare og knurrer løs. Har endda prøvet at slette biblioteket, og hente det på ny. Samme resultat. ☹️
jeg gad godt vide hvad det er der driller. 


3580

34
10. oktober 2019 @ 13:31
Virtual Machine
Torben Aagaard skrev:
Gorm Jørgensen skrev:

Ja. Har også 2 andre foto biblioteker på 30Gb og 18Gb. Det gik ret hurtigt med at få dem ordnet.

Underligt.

Har nu valgt at Verify mit hovedbibliotek (Hold cmd+option nede og klik på foto), og så er det hele startet forfra. Nu må vi se om det så går hurtigere.

Prøvede lige samme trick med det ene bibliotek på 500mb. Men umiddelbart samme resultat. Den går i stå, og står bare og knurrer løs. Har endda prøvet at slette biblioteket, og hente det på ny. Samme resultat. ☹️
jeg gad godt vide hvad det er der driller.

Konen har samme problem som jer med hendes fotobibliotek. Her har computeren stået og knurret siden den dag Catalina blev udgivet og downloaded. Jeg har dog ingen problemer. Måske har det noget at gøre med antallet af enmer? Altså hvis man har et abnormt stort antal emner, så går det galt for Catalina? Og jeg har ikke ret mange emner i forhold til hende. Det er den eneste forskel jeg kan spotte på vores fotobiblioteker.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

349

3
10. oktober 2019 @ 14:19
Lærling
Lars Sejerup skrev:
Torben Aagaard skrev:
Gorm Jørgensen skrev:

Ja. Har også 2 andre foto biblioteker på 30Gb og 18Gb. Det gik ret hurtigt med at få dem ordnet.

Underligt.

Har nu valgt at Verify mit hovedbibliotek (Hold cmd+option nede og klik på foto), og så er det hele startet forfra. Nu må vi se om det så går hurtigere.

Prøvede lige samme trick med det ene bibliotek på 500mb. Men umiddelbart samme resultat. Den går i stå, og står bare og knurrer løs. Har endda prøvet at slette biblioteket, og hente det på ny. Samme resultat. ☹️
jeg gad godt vide hvad det er der driller.

Konen har samme problem som jer med hendes fotobibliotek. Her har computeren stået og knurret siden den dag Catalina blev udgivet og downloaded. Jeg har dog ingen problemer. Måske har det noget at gøre med antallet af enmer? Altså hvis man har et abnormt stort antal emner, så går det galt for Catalina? Og jeg har ikke ret mange emner i forhold til hende. Det er den eneste forskel jeg kan spotte på vores fotobiblioteker.

Jeg er nu kommet i mål med endnu et bibliotek. Så 2 klar, og 2 tilbage.. 

Mht om det er størrelsen, så er det da muligt. Men det ene af de biblioteker jeg havde problemer med (men som i mellemtiden er blevet færdigt), indeholder kun 120 billeder. Så det er i sandhed ikke ret stort. Så jeg vil ikke sige at det ene og alene forklarer problematikken. 


1708

43
10. oktober 2019 @ 15:10
Stormogul

Konen har samme problem som jer med hendes fotobibliotek. Her har computeren stået og knurret siden den dag Catalina blev udgivet og downloaded. Jeg har dog ingen problemer. Måske har det noget at gøre med antallet af enmer? Altså hvis man har et abnormt stort antal emner, så går det galt for Catalina? Og jeg har ikke ret mange emner i forhold til hende. Det er den eneste forskel jeg kan spotte på vores fotobiblioteker.

Emner ???   Hvad hedder det på engelsk ?


2696

335
PallMei (Skribent)
10. oktober 2019 @ 15:13
Bit kongen
Torben Aagaard skrev:.

Jeg er nu kommet i mål med endnu et bibliotek. Så 2 klar, og 2 tilbage.. 

Mht om det er størrelsen, så er det da muligt. Men det ene af de biblioteker jeg havde problemer med (men som i mellemtiden er blevet færdigt), indeholder kun 120 billeder. Så det er i sandhed ikke ret stort. Så jeg vil ikke sige at det ene og alene forklarer problematikken. 

Skal ikke kloge mig, for bruger ikke photos. Men er du sikker på at der ikke er video imellem. Ved Hevc komprimering er tung uden hardware acceleration, hvis den laver konvertering.


349

3
10. oktober 2019 @ 17:18
Lærling
PallMei skrev:
Torben Aagaard skrev:.

Jeg er nu kommet i mål med endnu et bibliotek. Så 2 klar, og 2 tilbage.. 

Mht om det er størrelsen, så er det da muligt. Men det ene af de biblioteker jeg havde problemer med (men som i mellemtiden er blevet færdigt), indeholder kun 120 billeder. Så det er i sandhed ikke ret stort. Så jeg vil ikke sige at det ene og alene forklarer problematikken. 

Skal ikke kloge mig, for bruger ikke photos. Men er du sikker på at der ikke er video imellem. Ved Hevc komprimering er tung uden hardware acceleration, hvis den laver konvertering.

Nej, jeg skal heller ikke gøre mig helt klog på det. Men nu har jeg lige undersøgt de 2 biblioteker som er kørt igennem. Det første som strøg igennem indeholder 1 klip på ca 25 sekunder. Det andet bibliotek, som tog ca. 1,5 døgn indeholder 120 billeder og 0 videoklip. Så det er heller ikke det der gør det lige i den her situation. :-/ 


1708

43
12. oktober 2019 @ 13:20
Stormogul

Min kører stadig, og det samme for min nabo. Foto skal åbenbart tænke meget .... 

Har også et foto bibliotek på en anden mac som er på 30Gb, og det tog kun 45 min. så var alt scannet igennem.



90

0
12. oktober 2019 @ 23:56
Novice

Jeg er ikke så nørdet, men tør derfor ikke rigtigt gå igang med Catallina, for jeg har både Word,Excel, og Powerpoint, og kan forstå de ikke vil virke mere, så jeg skal købe helt nyt sæt til kr.1200,-?

Jeg har også WMwareFusion (Widows til Mac) og VueScan til min Nikon fotoscanner, samt FileZilla til opdatering af web, ved nogen om alt det her vil være ubrugeligt hvis jeg opdaterer Catalina?

Jeg har en 2 år gammel Imac 27 med opdateret processer - 32 GB ram m.v.

På forhånd tak!




1129

127
13. oktober 2019 @ 06:56
Stormogul

du bliver nød til at være mere specifik omkring version af software.

microsoft office programmer virker fint på catalina, men jeg har også det nyeste. så er spørgsmål... hvad har du? 2004 udgaven? eller?

det samme med resten af dine programmer. der kan sagtens være der er nyere versioner af software som du kan benytte. men det er noget du bliver nød til at undersøge hvad du har og hvad der findes. og evt. komme med version her inde. eller finde det selv online eller på producentens side.




90

0
13. oktober 2019 @ 12:22
Novice

Tak for dit svar -jeg har version 14,7,2 fra 2011

VMware Fusion er fra 2015

VueScan fra 2017


File Zilla er fra 2018





1129

127
13. oktober 2019 @ 12:44
Stormogul

Office er helt sikkert ikke kompatibel. da den er 32bit så vidt jeg husker.

VMware Fusion er jeg usikker. tænker det kan godt være det virker da det nok er 64bit men om den vil være stabil pga andre ting er noget du bliver nød til at afprøve. :)

vuescan er vist 64bit men om den vil virke er altid en gambling. da scanner/printere er altid sjove i macos.

filezilla er jeg ret sikker på kommer til at virke, hvis ikke andet, så har du sikkert ny version der vil virke. 



90

0
13. oktober 2019 @ 15:43
Novice

Tusind tak for dine gode svar!


463

0
13. oktober 2019 @ 16:27
Seniormedlem

Hvis det er en nyere office virker den; jeg kører v 16 uden problemer, men 2011 kan ikke køre.

Mht. hvilke progarmer der ikke kan køre  så prøv at åbne systemrapport (Æble menu-> Om denne Mac -> Systemrapport) og scrol ned til punktet programmer; her er alle de programmer der ligger på din Mac listet, og der står om de er 32 bit der ikke kan køre eller 64.