xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple iMac 27" Dark Side Screen Failure
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


456

8
08. oktober 2019 @ 16:36
Seniormedlem

Har en iMac 27" stående på pulterkammeret. Den har ovennævnte problem, altså at skærmen er mørkere på venstre end højre side. Det kunne jeg ikke leve med, så den havnede i skammekrogen.

Men på youtube kan jeg se det er det connector-problem, som skulle kunne ordnes "nemt" ved at lave 6 små lodninger. 

Er lidt nervøs ved at gå igang, så vil gerne høre om nogen har prøvet denne operation. Både gode og dårlige erfaringer er meget velkomne. 

  10
2
  386

2709

341
PallMei (Skribent)
08. oktober 2019 @ 17:35
Bit kongen

Ved 2x grafikkort skift og utal åbninger havde mit stik fra grafikkort til skærm fået for meget gymnastik. Det fiksede mactekniker herindefra (https://www.macmo.dk). Nu har den nogle flere forbindelser end de 6 du nævner, så det er nok ikke samme stik, men hvis du ikke er tryg ved selv at gøre det og kan overskue at få maskinen til Kastrup ville jeg kontakte ham.


456

8
08. oktober 2019 @ 17:40
Seniormedlem

Nok ikke samme stik. For der ER kun 6 forbindelser. Det er en fejl Apple ikke vil anerkende, men som gør at stikket ikke får korrekt forbindelse. 

Overvejer dit forslag med mactekniker. Han har flere gange repareret maccer for mig til en yderst rimelig pris. :-)



2709

341
PallMei (Skribent)
08. oktober 2019 @ 18:04
Bit kongen
Jegersolen skrev:

Nok ikke samme stik. For der ER kun 6 forbindelser. Det er en fejl Apple ikke vil anerkende, men som gør at stikket ikke får korrekt forbindelse. 

Det ville nok hjælpe folk med at forstå hvad du snakker om, hvis du linkede til den youtube video. Men jeg tror ikke der er så mange der selv har loddet herinde.


8586

198
08. oktober 2019 @ 18:49
Poseidon

Jeg har skilt 2011 iMac'en ad mange gange, og lodning har jeg også prøvet før.

Mit 8 år gamle plasma TV begyndte for et halvt år siden at slukke af sig selv efter kort tids kørsel, og LG fortalte mig at det nok var en specifik dims som skulle skiftes, så den bestilte jeg hjem via eBay. Jeg har aldrig loddet før, men jeg kastede mig da fint i gang med det, fik skilt TV ad, fjernet den gamle del og loddet den nye på uden problemer, og da samlet TV'et igen. :)



...Derefter tændte TV'et slet ikke, så det er røget på renovationspladsen. Så det skal nok ikke være mig der skal lodde på din iMac. 8)


931

67
08. oktober 2019 @ 19:05
Veteran

Jeg kan godt lave den. Har lavet masser af disse med denne fejl. Men har også en snesevis af hele fungerende skærme liggende til den model så vi lynhurtigt kan lave en ombytter til en god pris ;-)

Bare kom forbi så ser vi på det :-)


og nej Pallmei. Det er ikke samme stik. Dit var selve LCD connector stikket på logic boardet hvorimod det her er et af stikkene til LED backlight-strip’en i selve skærmen.

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

456

8
09. oktober 2019 @ 14:16
Seniormedlem

Jeg har lavet en aftale med Mactekniker. 

Men for en god ordens skyld vil jeg alligevel linke til een af youtube-videoerne:

https://www.youtube.com/watch?v=gSzmyqQFZ2M


456

8
09. oktober 2019 @ 14:17
Seniormedlem

David Munch, jeg tror vi alle har været der. :-))


2709

341
PallMei (Skribent)
09. oktober 2019 @ 14:30
Bit kongen
Jegersolen skrev:

Jeg har lavet en aftale med Mactekniker. 

Men for en god ordens skyld vil jeg alligevel linke til een af youtube-videoerne:

https://www.youtube.com/watch?v=gSzmyqQFZ2M

Tak for link. Selv om det ikke er på motherboardet, hvor man hurtigt kan lave ulykker med en loddekolbe, så er det stadig noget bøvl at kommet til og håber ikke jeg får det problem. 


456

8
09. oktober 2019 @ 15:46
Seniormedlem

PallMei

Som mactekniker skriver, har han masser af skærme til min model. Så han sætter bare en anden skærm på. 

Så maccen kan måske få lov at komme ind i varmen igen. 

Og så sk... være med Catalina, for mine programmer kan ikke køre 64 bit. Og min hjerne er for gammel til hele tiden at skulle sætte sig ind i nye systemer.


2709

341
PallMei (Skribent)
09. oktober 2019 @ 16:01
Bit kongen
Jegersolen skrev:

PallMei

Som mactekniker skriver, har han masser af skærme til min model. Så han sætter bare en anden skærm på. 

Så maccen kan måske få lov at komme ind i varmen igen. 

Og så sk... være med Catalina, for mine programmer kan ikke køre 64 bit. Og min hjerne er for gammel til hele tiden at skulle sætte sig ind i nye systemer.

Er i samme båd. Min er late 2009 og kan heller ikke køre Catalina. Det er sådan fint nok for maskine og High Sierra køre godt, bortset fra at min Macbook air kan køre Catalina og så begynder der at være forskelle og min iMac bliver isoleret (selv om det er den jeg oftest benytter og skriver dette på). F.eks. kan jeg ikke længere åbne itunes biblioteket på mit netdrev, fordi den har været åbnet af nyere version. Kan ikke længere lege med nyeste xcode på den store skærm og flere apps fra App store kræver nyere macOS. Så den kan ikke længere fungere som samlingspunkt for alle mine data og maskiner, som tidligere..