xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Det intelligente køretøj (CarPlay)
macnyt  /  forum  /  emne
Trådløs dongle?
Kategori: Det intelligente køretøj (CarPlay)


40

0
03. oktober 2019 @ 06:13
Let øvet

Er der nogle som ved om dette produkt virker eller om der måske er en bedre løsning hvis man gerne vil ha trådløst Apple CarPlay i bilen?

https://www.banggood.com/Wireless-bluetooth-Car-Link-Display-Dongle-USB-Smart-Link-iOS-Carplay-for-Apple-for-Android-Navigation-Player-p-1508300.html?rmmds=buy&cur_warehouse=CN

/Martin

  54
4
  6024

678

26
03. oktober 2019 @ 07:26
Veteran

Jeg er ikke klar over om den præcise model duer, men jeg mindes at have hørt, at kvaliteten er meget svingende på de produkter. 

Men hvis du ender med at bestille det, så må du endelig dele din erfaring. Det er da klart en forbedring ikke at skulle bruge ledning - især når jeg har trådløst opladning i bilen, så er det ret træls. 


40

0
03. oktober 2019 @ 08:59
Let øvet

Det samme her, og det ville være super smart ikke at skulle sætte stikket i hele tiden. Men regner ikke med at jeg gider ofre de penge før jeg ved om produktet virker 🙃


321

4
05. oktober 2019 @ 03:34
Lærling
CoolMartin skrev:

Det samme her, og det ville være super smart ikke at skulle sætte stikket i hele tiden. Men regner ikke med at jeg gider ofre de penge før jeg ved om produktet virker 🙃

Er du kommet videre i projektet?

Umiddelbart lyder det rigtigt spændende, men er lidt betænkelig ved jeg ikke kan finde et produktnavn.


40

0
05. oktober 2019 @ 10:38
Let øvet

Som jeg også skrev tidligere, gider jeg ikke bruge en masse penge på noget som jeg ikke ved virker ordentligt. Så nej, er ikke kommet videre. Men jeg har tænkt mig at Google videre for at finde et produkt som forhåbentligt virker, og ikke er al for dyrt

/M


40

0
08. oktober 2019 @ 06:14
Let øvet

Update..

Har måske fundet noget som virker trådløst. Venter på svar fra dem. Og så må vi se om det virker eller ej 🤞


678

26
08. oktober 2019 @ 07:23
Veteran

Spændende - jeg håber det virker :-) 


321

4
12. oktober 2019 @ 06:06
Lærling
CoolMartin skrev:

Update..

Har måske fundet noget som virker trådløst. Venter på svar fra dem. Og så må vi se om det virker eller ej 🤞


Nu må de meget gerne snart få fingeren ud og komme med et svar... Vi skulle jo gerne have det prøvet inden klimaforandringerne gør det overflødigt :-) 


678

26
12. oktober 2019 @ 11:26
Veteran
Popsi skrev:
CoolMartin skrev:

Update..

Har måske fundet noget som virker trådløst. Venter på svar fra dem. Og så må vi se om det virker eller ej 🤞


Nu må de meget gerne snart få fingeren ud og komme med et svar... Vi skulle jo gerne have det prøvet inden klimaforandringerne gør det overflødigt :-) 

Præcis, det ender jo med at de må lave “Apple bikeplay” i stedet 😃


362

18
13. oktober 2019 @ 13:00
Lærling

1663

45
13. oktober 2019 @ 14:44
Stormogul

Ikke at jeg ville have noget at bruge det til, da jeg godt kan lide at min mobil lader mens jeg køre, så virker det sku smart for dem der efterspørge det. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

321

4
13. oktober 2019 @ 16:21
Lærling

Desværre ser jeg ingen Mazda understøttelse på listen 🤔 En gebrokken svensk mail må skrives...


40

0
13. oktober 2019 @ 19:29
Let øvet

Jeg kører pt i en Volvo. Og der står heller ikke om det virker, men jeg har skrevet til dem, og hvad jeg kunne forstå, så er det vigtigst at bilen er fabriksmonteret med Apple CarPlay. Men efter som jeg snart skal ha’ en bil uden fabriksmonteret Apple CarPlay, gider jeg ikke at bruge penge på sådan en dongle.
Men de siger at den kommer i handle i slut oktober. 


321

4
17. oktober 2019 @ 16:15
Lærling
Samson skrev:

Video
Den kan dog ikke lægges i kurv endnu.

Samson

Nu kan man bestille dyret. Til 1995,- svenske kroner (1375,- danske).

Hvem tør?


362

18
17. oktober 2019 @ 21:20
Lærling
Popsi skrev:
Samson skrev:

Video
Den kan dog ikke lægges i kurv endnu.

Samson

Nu kan man bestille dyret. Til 1995,- svenske kroner (1375,- danske).

Hvem tør?

Ouch 

Samson


1641

24
18. oktober 2019 @ 10:07
Stormogul

Har kontaktet firmaet bag den, og de skriver at de håber at kunne lancere den medio noveber i år....

Once you go Mac - You'll never go back..!

931

67
15. november 2019 @ 18:20
Veteran

Jeg turde!

Har modtaget den og kan oplyse om den umiddelbart virker efter hensigten. Har dog kun tilsluttet den og lavet en hurtig test men ser lovende ud...

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

678

26
15. november 2019 @ 21:44
Veteran
mactekniker skrev:

Jeg turde!

Har modtaget den og kan oplyse om den umiddelbart virker efter hensigten. Har dog kun tilsluttet den og lavet en hurtig test men ser lovende ud...

Det lyder godt. Du må lige give en melding, når du har fået testet det af 😄


321

4
16. november 2019 @ 03:59
Lærling
mactekniker skrev:

Jeg turde!

Har modtaget den og kan oplyse om den umiddelbart virker efter hensigten. Har dog kun tilsluttet den og lavet en hurtig test men ser lovende ud...

Smukt!

Hvilken bil køre du i? Kan nemlig se de har renset ud i rullemenuen hvilken biler der er understøttet.


1641

24
16. november 2019 @ 10:38
Stormogul

Har nu modtaget beske fra dem, om at der skal være fabriksmonteret AppleCarPlay og at der i Audi/Skoda/Seat skal være fabriksmonteret  Discover Pro/Columbus navigationssystem for at det virker...

Og det er der ikke vores nye Karoq.... ØV....

Once you go Mac - You'll never go back..!

931

67
16. november 2019 @ 13:51
Veteran
Vandermoses skrev:

Det lyder godt. Du må lige give en melding, når du har fået testet det af 😄

Har lige testet lidt mere. Den tilslutter automatisk når jeg starter bilen og ingen hak i musikken eller noget. Kortvisning osv. virker perfekt.

Men min bil har et WiFi accesspoint (som bl.a. laver internetdeling fra bilens SIM-kort) og dette kan jeg ikke benytte samtidig med Wireless CarPlay er tilsluttet. Børnene kan dog stadig bruge bilens WiFi på deres iPads, det er kun fordi denne dims bruger både WiFi og Bluetooth til tilslutning. Jeg tænker det er for at få en optimal forbindelse. 

Når den tilslutter skriver den dog at det er en "Demo version" og der er en counter der tæller ned for hver gang jeg tilslutter. I skrivende stund står der "249" så jeg er spændt på hvad der sker når jeg har tilsluttet 249 gange mere. Har skrevet til firmaet for at få en afklaring på dette.

Og så til sidst. Bilen tror min telefon stadig er tilsluttet når jeg slukker bilen og åbner døren siger den fine damestemme "Your mobile phone is still in the vehicle" som den plejer at gøre hvis telefonen er tilsluttet via USB-ledning og jeg forlader den.

Popsi skrev:

Smukt!

Hvilken bil køre du i? Kan nemlig se de har renset ud i rullemenuen hvilken biler der er understøttet.

Det er en Audi Q7

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

43

0
16. november 2019 @ 23:39
Let øvet

Hvis det er en nyere Q7, så kan det være du allerede har wireless Apple CarPlay. I min Q8 skulle det bare aktiveres via VCDS eller OBDeleven.


43

0
16. november 2019 @ 23:41
Let øvet

Jeg fik eftermonteret ACP i Audi Q8 og aktiverede wireless ACP via VCDS/OBDeleven. Fungerer fint.


931

67
17. november 2019 @ 12:54
Veteran

Haha. Det må jeg da lige tjekke. Det er en 2016-model. Jeg har VCDS. Ved du lige på stående fod hvor jeg skal sætte flueben for at aktivere det med VCDS? Eller er det en længere kodning?

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

1663

45
26. november 2019 @ 01:17
Stormogul

Endnu en spiller på markedet for trådløs carplay.

Wireless carplay

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

678

26
26. november 2019 @ 07:35
Veteran

Jeg bliver mere og mere hook på det. Dem af jer der har købt, er i stadig glade for jeres?


321

4
26. november 2019 @ 08:56
Lærling
Vandermoses skrev:

Jeg bliver mere og mere hook på det. Dem af jer der har købt, er i stadig glade for jeres?

Har her til morgen købt den Pjock linker til. Tager chancen selvom min bil ikke er på deres godkendte liste. Virker det ikke, har jeg en dongle til salg :-) 



1641

24
26. november 2019 @ 09:42
Stormogul

Hvad bliver den endelige pris...??

Once you go Mac - You'll never go back..!

321

4
26. november 2019 @ 10:07
Lærling
Giffi skrev:

Hvad bliver den endelige pris...??

Ved ikke om det er mig du spøger, men med almindelig forsendelse lander den på 1089,-


1641

24
26. november 2019 @ 10:39
Stormogul
Popsi skrev:
Giffi skrev:

Hvad bliver den endelige pris...??

Ved ikke om det er mig du spøger, men med almindelig forsendelse lander den på 1089,-

Tak for info...   Men måske toldvæsenet blander sig...?


Once you go Mac - You'll never go back..!

321

4
26. november 2019 @ 10:49
Lærling
Giffi skrev:
Popsi skrev:
Giffi skrev:

Hvad bliver den endelige pris...??

Ved ikke om det er mig du spøger, men med almindelig forsendelse lander den på 1089,-

Tak for info...   Men måske toldvæsenet blander sig...?

Jeg valgte almindelig forsendelse, så jeg kunne holde mig under 1150,- , som er grænsen hvor der skal betales told. Men momsen på 270,- slipper jeg nok ikke for.


1663

45
26. november 2019 @ 11:18
Stormogul
Popsi skrev:
Vandermoses skrev:

Jeg bliver mere og mere hook på det. Dem af jer der har købt, er i stadig glade for jeres?

Har her til morgen købt den Pjock linker til. Tager chancen selvom min bil ikke er på deres godkendte liste. Virker det ikke, har jeg en dongle til salg :-) 


Glæder mig til at høre dommen, overvejer det seriøst også, eneste anke er at jeg godt kan lide st have min mobil i en holder så man kan se når der er en melding fra Saphen om kø, ulykke og fartkontrol og kan man ikke når mobilen ligger i lommen. Men er spændt på din vurdering, men kan du ikke det, så skriv til mig og jeg er nok aftager. 😋😋

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

321

4
26. november 2019 @ 16:24
Lærling
Pjock skrev:
Popsi skrev:
Vandermoses skrev:

Jeg bliver mere og mere hook på det. Dem af jer der har købt, er i stadig glade for jeres?

Har her til morgen købt den Pjock linker til. Tager chancen selvom min bil ikke er på deres godkendte liste. Virker det ikke, har jeg en dongle til salg :-) 


Glæder mig til at høre dommen, overvejer det seriøst også, eneste anke er at jeg godt kan lide st have min mobil i en holder så man kan se når der er en melding fra Saphen om kø, ulykke og fartkontrol og kan man ikke når mobilen ligger i lommen. Men er spændt på din vurdering, men kan du ikke det, så skriv til mig og jeg er nok aftager. 😋😋

Det vil jeg gøre. Men eftersom jeg har valgt standard levering, vil det være lidt usikkert med hvornår det bliver.


362

18
07. december 2019 @ 22:55
Lærling

1663

45
11. december 2019 @ 20:24
Stormogul

Hvordan går det med folks dongels, hvis de er kommet. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

321

4
12. december 2019 @ 03:29
Lærling
Pjock skrev:

Hvordan går det med folks dongels, hvis de er kommet. 

End ikke modtaget min endnu, men den skulle angivligt være et sted i Brøndby på nuværende tidspunkt. Har måtte støve en gammel Win-computer af, så jeg kunne få en USB-stick formateret i FAT32 til opdateringen. Efter hvad jeg læser, så skulle det nok være tvivlsomt om det overhovedet virker til min bil...


1663

45
12. december 2019 @ 05:10
Stormogul
Popsi skrev:
Pjock skrev:

Hvordan går det med folks dongels, hvis de er kommet. 

End ikke modtaget min endnu, men den skulle angivligt være et sted i Brøndby på nuværende tidspunkt. Har måtte støve en gammel Win-computer af, så jeg kunne få en USB-stick formateret i FAT32 til opdateringen. Efter hvad jeg læser, så skulle det nok være tvivlsomt om det overhovedet virker til min bil...

Ok træls hvis den ik virker. Må vi da krydse fingere for den gør. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1641

24
13. december 2019 @ 11:22
Stormogul

Har en helt ny Skoda Karoq, men skidtet virker ikke....    Kan ikke installere den nye software i den, da den blot lyser rødt....  Har skrevet til firmaet, men intet svar, så spar pengene.....

Once you go Mac - You'll never go back..!

1663

45
13. december 2019 @ 11:54
Stormogul

Ok træls. Hvor er du fra i landet, måske jeg kunne afprøve den i min polo. 😊😊

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1641

24
13. december 2019 @ 13:00
Stormogul

Bor i Sønderjylland, men den vil slet ikke connecte til bilen...??

Once you go Mac - You'll never go back..!

1663

45
13. december 2019 @ 14:22
Stormogul

Ok er fra Kolding. Har du prøvet på andre biler?

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

362

18
13. december 2019 @ 14:53
Lærling
Giffi skrev:

Bor i Sønderjylland, men den vil slet ikke connecte til bilen...??

Du var vel egentligt også advaret i forvejen

"Har nu modtaget beske fra dem, om at der skal være fabriksmonteret AppleCarPlay og at der i Audi/Skoda/Seat skal være fabriksmonteret  Discover Pro/Columbus navigationssystem for at det virker...

Og det er der ikke vores nye Karoq.... ØV...."


321

4
13. december 2019 @ 15:37
Lærling

Nope! - virkede heller ikke her, men det havde jeg næsten også forventet.

Kunne ikke opdatere den via iPhonens USB lader, men det gik fint med opdateringen i bilen. Bilen registrere CarPlay tilbehør tilsluttet, men derfra kommer den ikke videre.

Så Pjock... ?


1663

45
13. december 2019 @ 15:48
Stormogul

Lyder som om en del har problemer men gad nu godt prøve en der virkede om det var noget jeg ville købe. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

321

4
14. december 2019 @ 10:03
Lærling

Vidste mine mange lange frustrende timer med obskure Windows konfigurationer gennem årene, ikke ville komme skidt tilbage senere i livet. 

Minsandten om ikke jeg fik det til at virke med lidt god jysk tålmodighed, - og det endda i en IKKE kompatibelt bil (Mazda med eftermonteret CarPlay).

Ikke testet det helt igennem, men oplever et halvt sekund nøl ved skift i musik. Lyden er fin.

Ved stemme navigering I Google Maps, hvor navigering “overtager” bilens højtalere, bliver det første talte ord nærmest cuttet af. Køre ellers flydende.

Ud over de par småting, er jeg pænt tilfreds.


1663

45
14. december 2019 @ 11:45
Stormogul

Fedt nok. Så er pengene da ikke helt spildt. Hehe

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1641

24
14. december 2019 @ 11:55
Stormogul

Den købte, er et andet fabrikat der ikke kræver navigation fabriksmonteret....

Once you go Mac - You'll never go back..!

1663

45
29. januar 2020 @ 00:16
Stormogul

Hvordan går det for folket der fik købt en trådløs carplay adapter, er i glade for dem og fungere de i længden?

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1641

24
30. januar 2020 @ 13:34
Stormogul
Pjock skrev:

Hvordan går det for folket der fik købt en trådløs carplay adapter, er i glade for dem og fungere de i længden?

Har aldrig fået skidtet til fungere, og firmaet vil have at den sendes tilbage til Kina, hvilket koster min 76$, så deøn ligger på reolen... :-(


Once you go Mac - You'll never go back..!

321

4
01. februar 2020 @ 06:25
Lærling

Skidtet fungerer upåklageligt. 

Dog med et millisekunds forsinkelse i navigering, men ikke nok til at genere. Et lille minus er, som intet har med donglen at gøre, at Google i den grad trænger til, at få deres 4-5 års gamle satallit-billeder i landområderne opdateret :-)

Ud over det, er jeg tilfreds.


1

0
08. april 2021 @ 09:27
Nyt medlem

у меня хорошо работает на audi a4 2018


4593

394
08. april 2021 @ 09:40
FPU
ClaireUnder skrev:

у меня хорошо работает на audi a4 2018

Прочтите лицензионное соглашение и часто задаваемые вопросы Macnyt. Не рассылайте спам на этом форуме.


2268

156
08. april 2021 @ 10:48
ASCII jonglør

Russisk sprogskole

"Боже, что делать, если она отравилась сметаной?"

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
08. april 2021 @ 12:00
FPU
Factory skrev:

Russisk sprogskole

"Боже, что делать, если она отравилась сметаной?"

Det er umuligt at blive forgiftet af sur fløde.

Friske tomatbåde med sur fløde med et drys salt og friskkværnet peber med friskbagt mørkt rugbrød til, så bliver det ikke meget mere højsommer. Namme-nam!

Sur fløde er en absolut mangelvare på det danske marked, så når jeg laver solyanka, er jeg nødt til at bruge creme fraiche i stedet for. Det er en skandale!


1641

24
08. april 2021 @ 12:30
Stormogul
Popsi skrev:
Samson skrev:

Video
Den kan dog ikke lægges i kurv endnu.

Samson

Nu kan man bestille dyret. Til 1995,- svenske kroner (1375,- danske).

Hvem tør?

Det turde jeg.. Købt hos www.eftermontering.se og kører i en Skoda Karoq... Og den virker perfekt...!  :-)


Once you go Mac - You'll never go back..!