xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Vedhæftede filer i Mail (Apple Mail)
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


167

5
12. september 2019 @ 10:49
Novice

I outlook man lægger de vedhæftede filer sig i en linje øverst i mailen under Emnelinjen.

Kan man det samme i Apples mail. Jeg kan kun få dem til at stå (ikke særligt kønt) øverst eller nederst i selve mailteksten.

Synes jeg har prøvet at google osv. men uden held.


  10
0
  636

2709

339
PallMei (Skribent)
12. september 2019 @ 15:20
Bit kongen

Du kan højreklikke på dem og vælge at de skal vises som symbol istedet. Hvis du vil have at det skal være standard fremover skal du i terminal udføre følgende kommando:

defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool yes

Du kan også under menu->rediger->bilag vælge at de altid skal tilføjes i bunden. Ved ikke hvordan outlook håndtere mails idag, men tidligere var det et problem at sende til outlook brugere, hvis ikke bilag blev tilføjet i bunden. Outlook opfattede nemlig bilag som slutning af meddelelsen. 


167

5
13. september 2019 @ 06:50
Novice

Hej PallMei.

Tak for svaret - det med højreklik virker. Tak for det.

Hvis jeg skal lave det permanent som du skriver - kan/gider du skrive helt konkret hvad jeg skriver i terminal.

Jeg kommer fint ind i terminal - skal jeg bare copy/paste kommandoen ind og så lukke - eller ?

Jeg er helt blank med hensyn til hvordan terminal virker og lidt nervøs for at gøre noget galt så min maskine kollapser:-)



2709

339
PallMei (Skribent)
13. september 2019 @ 09:38
Bit kongen
Kimball skrev:

Jeg kommer fint ind i terminal - skal jeg bare copy/paste kommandoen ind og så lukke - eller ?

Nemlig og hvis du fortryder, så gentager du blot procedure og ændre yes til no i slutning.


167

5
13. september 2019 @ 10:09
Novice

Hos mig ser det sådan ud:

Last login: Fri Sep 13 10:04:19 on ttys000

kims-mbp:~ Kim$ defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool yes

PDF og Docx kommer som ikoner men fotos står stadig som fotos. Er det sådan det skal være - eller er der en fejl jeg gør. På forhånd tak.




2268

156
13. september 2019 @ 10:19
ASCII jonglør
PallMei skrev:
Kimball skrev:

Jeg kommer fint ind i terminal - skal jeg bare copy/paste kommandoen ind og så lukke - eller ?

Nemlig og hvis du fortryder, så gentager du blot procedure og ændre yes til no i slutning.

Kræves der ikke tilmed et tryk på ENTER-knappen for at aktivere kommandoer i Terminal?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

167

5
13. september 2019 @ 10:24
Novice

Har også lavet ENTER - desværre uden held



2709

339
PallMei (Skribent)
13. september 2019 @ 10:35
Bit kongen
Kimball skrev:

Hos mig ser det sådan ud:

Last login: Fri Sep 13 10:04:19 on ttys000

kims-mbp:~ Kim$ defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool yes

PDF og Docx kommer som ikoner men fotos står stadig som fotos. Er det sådan det skal være - eller er der en fejl jeg gør. På forhånd tak.

Det virker på mails du sender, men kan godt følge dig mht. indkommende mails. 

Men opdager netop nu hvor jeg efterprøve din påstand, at der kan du faktisk allerede som standard se dem som nedenstående (Toolbaren kommer først til syne når musen er over headeren af mailen).



167

5
13. september 2019 @ 11:36
Novice

Ok - tak for hjælpen.

Man må så leve med at man skal huske at højreklikke på billeder for at få dem som ikoner i selve mailen som eks. pdf filer.



2709

339
PallMei (Skribent)
13. september 2019 @ 12:34
Bit kongen
Kimball skrev:

Ok - tak for hjælpen.

Man må så leve med at man skal huske at højreklikke på billeder for at få dem som ikoner i selve mailen som eks. pdf filer.


Du kan prøve den her (har ikke selv testet den):

https://clivegaleni.com/os-x-mail-anti-inline-plugin/


167

5
13. september 2019 @ 17:37
Novice

Fandt ud af at der skal være "full acces" til terminal - så virker det:-)