xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Genskabe startdiske fra SuperDuper.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


451

18
16. august 2019 @ 20:21
Seniormedlem

MBP 15" tidlig 2011, 1TB SSD, 16GB RAM. Disken blev slettet helt og partitionderne A 250GB og B 750GB blev dannet. Jeg har 2 sæt SD med hhv. OS 10.6.8 og 10.11.6 - et sæt fra en iMac og et sæt fra en MBP 2008. Herefter kørte jeg SD med OS 10.6.8 til A og det gik fint. Satte den som startdisk og alt var OK. Så skulle jeg køre SD med OS 10.11.6, men uanset hvilken SD jeg bruger bliver der fejl og overførelsen stopper. I fejlmeddelelsen står der:

Error | SDCopy: Error copying /Volumes/SD-MBP OS X/Users/michaelcorfits org.virtualbox.vboxwebsrv.plist to /Volumes/OS X 10.11.6/Users/michaelcorfitsen/Library/ org.virtualbox.vboxwebsrv.plist of type 8 due to error 7: Argument list too long

og jeg har prøvet flere gange - stopper samme sted. Hvad er der galt.

  5
0
  468

2696

335
PallMei (Skribent)
16. august 2019 @ 21:16
Bit kongen

Hvad en hurtig google fortæller, så kan det skyldes det at du gendanner en nyere version fra en ældre. Som hvis du er startet op i 10.6.8 og køre gendannelsen af 10.11.6 derfra. Grunden er, at der er kommet nye tilføjelser, som den ældre version ikke kender.


451

18
16. august 2019 @ 21:43
Seniormedlem

Altså - hvis jeg starter "udefra" med en OS 10.11.6 så skulle det kunne lade sig gøre.


2696

335
PallMei (Skribent)
16. august 2019 @ 22:04
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Altså - hvis jeg starter "udefra" med en OS 10.11.6 så skulle det kunne lade sig gøre.

Ja, eller nyere. Apple har med tiden tilføjet flere og flere attributter til fil-systemet, som en ældre version ikke forstår.


451

18
18. august 2019 @ 14:10
Seniormedlem

Det var det der skulle til - og jeg vil da lige fortælle om forløbet.

De 2 SD arkiver jeg havde fra en iMac med OS 10.14.6 ville min MBP 2011 naturligvis ikke starte fra. Så startede jeg fra det SD arkiv der kom fra den gamle (nu afdøde) MBP 2008 med OS 10.11.6 og det gik OK men meget langsomt og trægt (Little Snitch blandede sig hele tiden), men MBP 2011 startede. Nu havde jeg jo kun det SD arkiv der skulle flyttes til MBP 2011 på den disk jeg startede fra så jeg måtte vælge den som afsender og så til partitionen forberedt på MBP 2011 som modtager og startede SD. Den startede med 0,5 mb/sec !!!!!!! og jeg tænkte mit - men SD kørte og det var jo min eneste chance for at genskabe. Hastigheden steg til ca. 10 mb/sec og SD kørte stadig og så længe den gjorde det havde jeg da håb. Efter ca. 15 timer var overførelsen OK - flueben i alle SD-punkter.

Nu kører min MBP 2011 fint med start enten fra OS 10.6.8 eller 10.11.6. Den med OS 10.6.8. helt uden problemer, men med OS 10.11.6 er der lidt problemer med internet og med Little Snitch - det arbejder jeg nu med. Jeg søger nok hjælp i en ny tråd når jeg ikke selv kan komme længere

Det var bare det.


2696

335
PallMei (Skribent)
18. august 2019 @ 16:01
Bit kongen

Tak for opdateringen. Jeg har selv en historisk forkærlighed for Carbon Copy Cloner over Super Duper. Det har altid gået stærkt og fejlfri. Men det hjælper ikke hvis datamaterialet er i Super Duper format (har ikke undersøgt om Carbon Copy Cloner understøtter det). Jeg har heller ikke tjekket hvordan landet ligger og det aktuelle styrkeforhold.