xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvad er der galt med min Mac?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


3580

34
08. juli 2019 @ 20:26
Virtual Machine

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  28
1
  1328

1493

39
08. juli 2019 @ 20:33
Stormogul

hvorfor er der noget galt med din mac? det er da mere fremkommeligeheden til dr.dk der er en udfordring for dig. 


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

155

28
08. juli 2019 @ 20:35
Novice

Ser ikke ud til, at der er noget galt?

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

3580

34
08. juli 2019 @ 20:38
Virtual Machine

Jo, for al internet trafik er blevet enorm langsom. Og når jeg prøver speedtest.net eller ni.dk så tager siderne nok ca 30 sek om at loade færdig og være klar. Det plejer ikke at være sådan. Det plejer at være klar på 1-2 sekunder. Og inden jeg begynder at give andre skylden, så prøver jeg bare at kikke indad først, fordi det oftest er mig selv der nosser i den :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2696

335
PallMei (Skribent)
08. juli 2019 @ 20:52
Bit kongen

Isoler problemet. Hvad har du gjort til at isolere problemet til den maskine? Det er netværksproblem, så det kan være lokalt på den maskine, men kan også være fra routeren og ud. Så tjek en anden maskine har samme problemer. Hvis ikke, så er problemet nok lokalt på den maskine og du må  udelukke usual suspects som firewall, vpn og andet netværk påvirkende software.


3580

34
08. juli 2019 @ 20:52
Virtual Machine

Alt kører bare mega langsom. Normalt har jeg en ping på et sted mellem 1 og 10 ms - uden time outs.


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
08. juli 2019 @ 20:58
Virtual Machine

Jeg har en 100/100 fiber forbindelse som har en ping på 1 - 10 ms


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2696

335
PallMei (Skribent)
08. juli 2019 @ 21:02
Bit kongen

Læs min tidligere kommentar om at isolere problemet og tjek evt. om din udbyder har problemer.


3580

34
08. juli 2019 @ 21:11
Virtual Machine

Jeg aner ikke hvad du referere til ang isolere problemet, men tak for hjælpen. Og så snakker jeg lige med min udbydder i morgen... :)


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
08. juli 2019 @ 21:41
Virtual Machine

Jeg har lige ringet til min udbyder, og han mener at det er en nabo der har købt noget udstyr der støjer så meget, at mit netværk bliver smadret.

Men nu kører mit netværk fint igen.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1493

39
08. juli 2019 @ 21:44
Stormogul

1. regel på fejlfining af internet forbindelser... test med kabel.

Alle målinger med wifi kan du smide i skraldespanden, der kan være så mange udefra påvirkede faktore som man ikke kan tage højde for.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

3580

34
08. juli 2019 @ 22:06
Virtual Machine
Rasmus Lauritsen skrev:

1. regel på fejlfining af internet forbindelser... test med kabel.

Alle målinger med wifi kan du smide i skraldespanden, der kan være så mange udefra påvirkede faktore som man ikke kan tage højde for.

Korrekt. Hvad gør man så, når det kun er udefra påvirkende faktorer der pludselig ødelægger det hele på både 2.4 GHz or 5 GHz båndet (og det enda på Stofas og også min egen Apple AirPort Express router)? Det er ikke for at placere et ansvar, men for at løse et problem?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
08. juli 2019 @ 22:06
Virtual Machine
Rasmus Lauritsen skrev:

1. regel på fejlfining af internet forbindelser... test med kabel.

Alle målinger med wifi kan du smide i skraldespanden, der kan være så mange udefra påvirkede faktore som man ikke kan tage højde for.

-- dobbelt post --

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
08. juli 2019 @ 22:06
Virtual Machine
Rasmus Lauritsen skrev:

1. regel på fejlfining af internet forbindelser... test med kabel.

Alle målinger med wifi kan du smide i skraldespanden, der kan være så mange udefra påvirkede faktore som man ikke kan tage højde for.

-- tribble post --


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2696

335
PallMei (Skribent)
08. juli 2019 @ 22:18
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:
Rasmus Lauritsen skrev:

1. regel på fejlfining af internet forbindelser... test med kabel.

Alle målinger med wifi kan du smide i skraldespanden, der kan være så mange udefra påvirkede faktore som man ikke kan tage højde for.

-- dobbelt post --

Man isolere problemet. Du er nødt til at reducere antallet af variable, for at finde årsagen. Hvis det er WiFi som er problemet, så må du prøve at finde en WiFi-scanner og tjekke om der er nogle kanaler som er mindre trafikerede. Som udgangspunkt er routeren indstillet til automatisk og vil forsøge at finde en optimal kanal. En anden ting at overveje, er om om der er mere fred på 5GHz. Der er der normalt, da 2,4GHz er den ældste frekvens og også huser Microbølge ovne og Bluetooth. Sidder du f.eks. med et Bluetooth headset til samme computer kan det forstyrre begge veje er min erfaring, hvis computeren køre WiFi på 2,4GHz.


8581

198
08. juli 2019 @ 23:33
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Korrekt. Hvad gør man så, når det kun er udefra påvirkende faktorer der pludselig ødelægger det hele på både 2.4 GHz or 5 GHz båndet (og det enda på Stofas og også min egen Apple AirPort Express router)? Det er ikke for at placere et ansvar, men for at løse et problem?

1. Prøver forskellige kanaler på hvert bånd og se hvad der virker.

2. Bruger ethernet i stedet for Wifi. (Klart det bedste)

3. Køber en bedre router som kan sende et ordenligt signal afsted.

4. Køber wifi boostere.

5. Installerer eksterne antenner på sine enheder.

6. Tager en fin snak med sin nabo og overtaler ham til at gennemføre step 2.

7. Ødelægger naboens wifi router. Og alle dem han køber i fremtiden.

8. Flytter til en anden bolig.

9. Bliver social hippie og lever uden Internet.


3580

34
09. juli 2019 @ 07:57
Virtual Machine
David Munch skrev:
Lars Sejerup skrev:

Korrekt. Hvad gør man så, når det kun er udefra påvirkende faktorer der pludselig ødelægger det hele på både 2.4 GHz or 5 GHz båndet (og det enda på Stofas og også min egen Apple AirPort Express router)? Det er ikke for at placere et ansvar, men for at løse et problem?

1. Prøver forskellige kanaler på hvert bånd og se hvad der virker.

2. Bruger ethernet i stedet for Wifi. (Klart det bedste)

3. Køber en bedre router som kan sende et ordenligt signal afsted.

4. Køber wifi boostere.

5. Installerer eksterne antenner på sine enheder.

6. Tager en fin snak med sin nabo og overtaler ham til at gennemføre step 2.

7. Ødelægger naboens wifi router. Og alle dem han køber i fremtiden.

8. Flytter til en anden bolig.

9. Bliver social hippie og lever uden Internet.

Jeg tror jeg snakker med mine naboer, for det er noget der er startet i sidste uge. Indtil da var alt perfekt. Og jeg har ikke lige +2000kr til til at købe en kraftigere router med eksterne antenner og wifi boostere og lave et mesh. 

Jeg har lige teste min lejlighed med Stofas wifi scanner. Og den viste kun grønne prikker over det hele her til morgen. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
09. juli 2019 @ 09:38
Poseidon

Husk det ikke behøver at være Wifi relateret. Han kan have fået andet udstyr som udsender stråling i samme spektrum.


291

45
09. juli 2019 @ 09:59
Juniormedlem

Apropos dårligt Wi-Fi, prøv at læs disse gode råd og hent den omtalte app, hvis du har mulighed for det.


75

10
09. juli 2019 @ 13:08
Novice

Prøv evt. den gratis udgave her:

https://www.netspotapp.com/netspotpro.html

vh


155

28
10. juli 2019 @ 08:16
Novice

Lars: Hvorfor skifter du ikke bare kanal på dit netværk? Da jeg boede inde midt i Århus, der skulle jeg skifte kanal jævnligt, for at opretholde min Wi-Fi hastighed.

Lav en scanning og se, hvor dine naboer ligger, og så skift kanal til en, hvor du har 2 kanaler fri på hver side. Typisk mellem 1 til 13.

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

3580

34
10. juli 2019 @ 16:41
Virtual Machine

Fejl fundet. Fejlen lå på min MBA, hvilket stemmer fint med at WiFi scannerne ikke meldte nogle problemer. Scanneren på MBA kunne i perioder slet ikke få forbindelse til nettet, og scanner app'en på 1 iPad og 2 iPhone viste ingen problemer.

Så jeg har prøvet slavisk en efter en at lukke og slette apps, efter jeg har tømt caches i Safari.

Det viste sig så, at det er DropBox som jeg installerede igår der laver et eller andet, som nærmest ligget trafikken ned på min MBA. Jeg ved ikke lige hvad den laver, men der kom fart over feltet, i samme øjeblik jeg lukkede for programmet. Så nu bliver den slettet. Tak for hjælpen, drenge.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2696

335
PallMei (Skribent)
10. juli 2019 @ 17:06
Bit kongen

Mon ikke den bare gjorde sit job og synkroniserede 🤔

Du kan se hvad den laver i menu-baren. Du kan også pause den og mener også du kan sætte grænser for hvor meget at båndbredden den må bruge. Har aldrig haft problemer med Dropbox synkronisering.. 


3580

34
10. juli 2019 @ 18:12
Virtual Machine
PallMei skrev:

Mon ikke den bare gjorde sit job og synkroniserede 🤔

Du kan se hvad den laver i menu-baren. Du kan også pause den og mener også du kan sætte grænser for hvor meget at båndbredden den må bruge. Har aldrig haft problemer med Dropbox synkronisering.. 

Der var intet at synkronisere. De to foldere jeg lavede for at par dage side var begge tomme 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2696

335
PallMei (Skribent)
10. juli 2019 @ 21:36
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:
PallMei skrev:

Mon ikke den bare gjorde sit job og synkroniserede 🤔

Du kan se hvad den laver i menu-baren. Du kan også pause den og mener også du kan sætte grænser for hvor meget at båndbredden den må bruge. Har aldrig haft problemer med Dropbox synkronisering.. 

Der var intet at synkronisere. De to foldere jeg lavede for at par dage side var begge tomme 

Det kunne jo være den anden vej. Ting der hentes ned. Skal da heller ikke udelukke at den på en eller anden måde er gået i baglås og forstyrret forbindelsen, men det finder vi ikke ud af nu og er også ligemeget. Anekdotisk har jeg haft dropbox installeret siden de startede og aldrig oplevet problemer af den type.


3580

34
10. juli 2019 @ 21:55
Virtual Machine
PallMei skrev:
Lars Sejerup skrev:
PallMei skrev:

Mon ikke den bare gjorde sit job og synkroniserede 🤔

Du kan se hvad den laver i menu-baren. Du kan også pause den og mener også du kan sætte grænser for hvor meget at båndbredden den må bruge. Har aldrig haft problemer med Dropbox synkronisering.. 

Der var intet at synkronisere. De to foldere jeg lavede for at par dage side var begge tomme 

Det kunne jo være den anden vej. Ting der hentes ned. Skal da heller ikke udelukke at den på en eller anden måde er gået i baglås og forstyrret forbindelsen, men det finder vi ikke ud af nu og er også ligemeget. Anekdotisk har jeg haft dropbox installeret siden de startede og aldrig oplevet problemer af den type.

Jeg kan godt se hvad du mener med "den anden vej". Men der er ingen andre end mig der ligger data ind på de foldere. Og jeg tilsutter mig også dig med at jeg aldrig har haft problemer med DropBox i alle de år jeg har brugt den. Men lige denne her gang, lavede den noget. Jeg har ikke haft DropBox i ca. et år. Og da jeg så lige downloadede den her for et par dage siden, get der kage i maskineriet. Den har faktisk fået en opdateret UI siden jeg sidst brugte den. Men det er noget helt andet.

Og hvis DropBox gør sådan noget, som tvinger min computer i knæ, skal den bare ud. Og det er lige meget af hvilken årsag den så har haft for det, vil jeg mene. Jeg vælger bare en anden løsning. :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

291

45
10. juli 2019 @ 22:26
Juniormedlem

Dropbox er desværre gået ned ad bakke med den nye klient, som er det værste bloatware længe… fx bruger den over 0,5 GB RAM, fordi den indeholder en Chromium-webbrowser.

John Gruber skrev om den i starten af juni: The new Dropbox sucks


3580

34
10. juli 2019 @ 22:29
Virtual Machine
Michael Rasmussen skrev:

Dropbox er desværre gået ned ad bakke med den nye klient, som er det værste bloatware længe… fx bruger den over 0,5 GB RAM, fordi den indeholder en Chromium-webbrowser.

John Gruber skrev om den i starten af juni: The new Dropbox sucks

Det lettede da lidt på, at jeg ramte plet med hvor fejlen var. Så må jeg se om jeg kan finde en anden løsning med at overføre filer til andre computere på. Måske overføre direkte uden at bruge en cloud løsning som mellem led 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

189

12
11. juli 2019 @ 08:27
Novice
Lars Sejerup skrev:
Michael Rasmussen skrev:

Dropbox er desværre gået ned ad bakke med den nye klient, som er det værste bloatware længe… fx bruger den over 0,5 GB RAM, fordi den indeholder en Chromium-webbrowser.

John Gruber skrev om den i starten af juni: The new Dropbox sucks

Det lettede da lidt på, at jeg ramte plet med hvor fejlen var. Så må jeg se om jeg kan finde en anden løsning med at overføre filer til andre computere på. Måske overføre direkte uden at bruge en cloud løsning som mellem led 

Jeg bruger WeTransfer når jeg skal overføre store filer. Den virker upåklagelig.