xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Kopiere samme fil til mange mapper/undermapper
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


477

7
14. juni 2019 @ 06:55
Seniormedlem

Hvordan kopierer jeg en grafikfil til alle mapper og undermapper i et hierarki?

Jeg går ud fra det det skal strikkes sammen i Terminal?

  10
2
  844

4593

394
14. juni 2019 @ 10:42
FPU

Måske kan du gøre det ved at lave et AppleScript.

Jeg har aldrig rigtig rodet med det, men AppleScript til visse rutiner foreslås af og til af hajerne herinde.


186

13
14. juni 2019 @ 11:04
Novice

https://askubuntu.com/questions/300744/copy-the-content-file-to-all-subdirectory-in-a-directory-using-terminal


477

7
15. juni 2019 @ 15:43
Seniormedlem

Mine mapper ligger her: /Users/kh/Walton. I Walton ligger "covers.jpg", som jeg ønsker kopieret ind i alle undermapper.

Jeg har prøvet mange forskellige varianter af find <target-dir> -type d -exec cp <the file> {} \;, men jeg får hele tiden at vide, at mappen eller filen ikke findes.


477

7
15. juni 2019 @ 15:49
Seniormedlem

Har også prøvet denne:

for i in ./* # iterate over all files in current dir
do
if [ -d "$i" ] # if it's a directory
then
cp cover.jpg "$i" # copy cover.jpg into it
fi
done

- men filen bliver IKKE kopieret til undermapperne.


4593

394
15. juni 2019 @ 17:35
FPU

Towie, jeg mener at have læst et sted, at man kan "optage" sit AppleScript, altså starte AppleScript-optagelsen, gøre de ting, som skal automaitisres, stoppe og gemme optagelsen, og så få den til at gentage de ting, som man har optaget, hver gang man afspiller den.

Jeg tror, at det er forsøget værd at læse lidt op på emnet.

Lykke til!


2709

341
PallMei (Skribent)
15. juni 2019 @ 18:40
Bit kongen

Prøv om ikke nedenstående gør det. Virker hos mig, men selvfølgelig med andre mappe/filnavne.

sudo find /Users/kh/Walton -type d -execdir cp  /Users/kh/Walton/covers.jpg {} \


477

7
16. juni 2019 @ 06:31
Seniormedlem

Tak for forsøget. Jeg åbner en terminal på harddiskens rod (500SSD). På prompten står der:

Kurts-iMac:/ kh$
Der kører jeg så dit forslag og der kommer da heller ingen fejlmeddelelser, men filen bliver altså ikke kopieret ned i under- og underundermapperne.

Jeg er vokset op med DOS og senere med Windows, men har kørt Mac siden 2011. Det der med "roden" har jeg aldrig forstået. På en DOS/Windowsmaskine er det jo C:[kan ikke lige finde en backslash]>. Afvikler jeg det forkerte sted?


2709

341
PallMei (Skribent)
16. juni 2019 @ 09:52
Bit kongen

Prøv at skriv "man find" til at finde ud af hvordan kommandoen faktisk fungere. Prøv delvis at bygge den op. f.eks. 

find /Users/kh/Walton

find /Users/kh/Walton -type d

Der skulle gerne liste alle filer og derefter kun mapper. 

Jeg ændrede -exec til -execdir, fordi det var hvad der lod til virke her. Men har ikke nærstuderet dokumentation og kan tage fejl.

Når der angivet absolutte stier som i mit forslag, så skulle det ikke gøre nogen forskel hvor du befinder dig. Det gør den til gengæld også så ufleksibel, at du ikke kan genbruge den uden at rette i den.

Roden på Unix lignende operativ systemer som macOS er "/" (slash). Det er meget mere rod end "c:\" er (du laver en backslash ved at holde alt-tasten nede og når du laver en / på mac). For det er roden på selve maskinen (alt dens hardware inkl. tilsluttede eksterne enheder) og ikke kun roden på et drev.


2709

341
PallMei (Skribent)
16. juni 2019 @ 12:58
Bit kongen

Ok, nu prøvede jeg lige at læse lidt videre i man og fik det til at virke uden sudo og execdir

find /Users/kh/Walton -type d -mindepth 1 -exec cp /Users/kh/Walton/covers.jpg {} ";"

Eller med relativ stinavn (./ betyder aktuelle bibliotek), hvis du bevæger dig ind i  /Users/kh/Walton først (cd  /Users/kh/Walton).

find ./ -type d -mindepth 1 -exec cp covers.jpg {} ";"

Forskellen i forhold til ubuntu forslaget er terminering af -exec med ";" istedet for \.

Jeg har også tilføjet -mindepth 1 for at det kun skal være underbiblioteker, da cover.jpg allerede ligger i /Users/kh/Walton og medføre en fejlmelding som muligvis afbryder resten af forløbet.


477

7
16. juni 2019 @ 16:41
Seniormedlem

Hurraaaa, så virker det. mange tak for hjælpen :-)