xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvad sker der når....
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


204

1
13. juni 2019 @ 20:43
Juniormedlem

Hej

Er der nogen der kan sære det ud i pap for mig.

Jeg har ikke haft iCloud og nu vil min kone og jeg gerne have det til backup af vores billeder.

Mit store spørgsmål er : Hvordan jeg undgår jeg, at hvis jeg sletter et billede på vores mobil, at den ikke slette billede på iCloud også, for sådan jeg har forstået det, køre de synkront og ikke fungere som en backup af alle de billeder vi tager, hvis i forstår.

Har læst en del om det men kan ikke rigtig finde svar på det spørgsmål.



  10
2
  1399

1129

129
13. juni 2019 @ 20:50
Stormogul

det kan ikke lade sig gøre. den kører synkront.

eneste scenarie, hvor du vil kunne slette billeder ufrivilligt hvis du er fuld :D så lad være med at drikke dig stiv. :D

når du sletter billede, så gemmes den alligevel i "papirkurven" i 30 dage. så den er ikke slettet som sådan endnu. kan genskabes. men man kan ikke slette alle billeder på telefonen for blot at beholde dem i icloud.

det er apples måde at beholde indkomst på det niveau de gerne vil have. 

så din telefon og icloud skal have plads til alle de billeder du agter at beholde.

en anden løsning kunne være, jottacloud. her kan en familie have 5 logins og 5TB (hver) plads for noget der minder 5-600kr om året. du kan endda lave backup af hele brugermappe og billeder på mobilen.


1275

36
13. juni 2019 @ 22:08
Stormogul

Jep Jottacloud er fintastisk. Jeg har ubegrænset plads for ca 700,- om året. Og det er på en (norsk tror jeg) server, som IKKE deler/høster data, som Google, Apple og mange andre er berygtet for.

Det kører fuldstændigt smertefrit - lige så snart jeg har taget billede med min iPhone, smides det op. Og når det er Fuji'ens billeder sendes de også automatisk ligesom indholdet af andre mapper jeg har defineret. Og sletter jeg på mac'en eller iPhone, forbliver de på Jottacloud. Ret enkelt at sætte op.

Mine bedste anbefalinger til jottaclud 

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

292

2
14. juni 2019 @ 07:23
Juniormedlem

 IKKE deler/høster data, som Google, Apple og mange andre er berygtet for.

What?


8586

198
14. juni 2019 @ 07:58
Poseidon
bongo skrev:

Mit store spørgsmål er : Hvordan jeg undgår jeg, at hvis jeg sletter et billede på vores mobil, at den ikke slette billede på iCloud også, for sådan jeg har forstået det, køre de synkront og ikke fungere som en backup af alle de billeder vi tager, hvis i forstår.

Du skal ikke have iCloud Fotos slået til på din telefon, men kun Min Fotostream. Så uploader den kun til din iCloud, men sletter intet. TIl gengæld får du heller ikke andre billeder på din telefon end dem du selv tager.

Jeg vil dog fraråde jer ikke at køre med samme Apple ID, da det kun laver flere problemer end fordele. Apple har desværre ikke en god løsning til et delt iCloud Fotosbibliotek endnu.


186

13
14. juni 2019 @ 10:37
Novice
mhb skrev:

 IKKE deler/høster data, som Google, Apple og mange andre er berygtet for.

What?

Det er der nu mange der gør, (gerne uden at fortælle det til nogen) TV2 Play, benytter du det via en mobil eller andet end computer, så indsamler de device info, og analyse til div ads, alle disse data indsamler de UDEN at gøre brugeren opmærksom på det (Er det lovligt?) De benytter sig af flurry.com som er ejet af yahoo... Jeg mindes ikke at ha sagt ja til det da jeg oprettede en bruger... Dog er det dejligt at man kan blokke den slags snot trafik når man opdager det... (Hurra for pihole)  https://en.wikipedia.org/wiki/Flurry_(company)#Flurry_Analytics - Og sådan er det med MANGE apps... Hvis folk så den trafik der kom fra Apple i løbet af et døgn så ville de brække sig.... ads.flurry.com og data.flurry.com = gøgl


3580

34
14. juni 2019 @ 10:58
Virtual Machine

Det er meget interessant det du beskriver der. Men dine links virker ikke. Dog kommer det kun med en halv overraskelse at Apple sælger data, for det gør alle idag. Og jeg har ikke set et eneste firma være 100% tro endnu. Så hvis det bliver bevist at Apple også sælger brugernes data, vil jeg blive skuffet og syntes at det er pisse ærgerligt. Men jeg bliver ikke chokeret. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

186

13
14. juni 2019 @ 11:08
Novice
Lars Sejerup skrev:

Det er meget interessant det du beskriver der. Men dine links virker ikke. Dog kommer det kun med en halv overraskelse at Apple sælger data, for det gør alle idag. Og jeg har ikke set et eneste firma være 100% tro endnu. Så hvis det bliver bevist at Apple også sælger brugernes data, vil jeg blive skuffet og syntes at det er pisse ærgerligt. Men jeg bliver ikke chokeret. 

Nu var det ikke mening du skulle trykke på dem, det er dem der oprettes tilgang til når man bruger tv2.play appen på en iPhone, lav et lookup på dem og block dem i hosts file eller dnssmg .... åben terminal og skriv flg..

dig data.flurry.com

Hvilket vil give dig et lille overblik over hvad der spørg og hvem der giver svar... Det kræver dog man forstår hvad DNS er og betyder,,, Folk der tror de kan skifte til 1.1.1.1 eller googles dns server og på samme tid tror de er "skjult" de er direkt stupide... 


kali:~ noway$ dig data.flurry.com


; <<>> DiG 9.8.3-P1 <<>> data.flurry.com

;; global options: +cmd

;; Got answer:

;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 48944

;; flags: qr aa rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0


;; QUESTION SECTION:

;data.flurry.com.       IN  A


;; ANSWER SECTION:

data.flurry.com.    2   IN  A   0.0.0.0


;; Query time: 50 msec

;; SERVER: This is PIhole#53(This is PIhole)

;; WHEN: Fri Jun 14 11:10:28 2019

;; MSG SIZE  rcvd: 49


Du vil se andet end 0.0.0.0 - hver gang data.flurry.com kommer med request sendes de til 0.0.0.0 = no response


186

13
14. juni 2019 @ 13:03
Novice

Man kan faktisk blokke flg. og stadig benytte tv2 play på IOS uden problemer, så tænker ikke de er så vigtige for andre end TV2 og alt deres analyse fis..

data.flurry.com

ads.flurry.com

history.production-k8s-aws.tv2net.dk

status.ovp.tv2.dk

userdevices.ovp.tv2.dk

cws.conviva.com

e.crashlytics.com

settings.crashlytics.com

concurrency.delivery.theplatform.eu



186

13
14. juni 2019 @ 13:24
Novice

Åbner man så Dplay så bliver man en del af en graf på facebook som Discovery bruger..

Jeg var ikke klar over jeg var på facebook, om jeg vil eller ej :/


186

13
14. juni 2019 @ 14:07
Novice
Lars Sejerup skrev:

Det er meget interessant det du beskriver der. Men dine links virker ikke. Dog kommer det kun med en halv overraskelse at Apple sælger data, for det gør alle idag. Og jeg har ikke set et eneste firma være 100% tro endnu. Så hvis det bliver bevist at Apple også sælger brugernes data, vil jeg blive skuffet og syntes at det er pisse ærgerligt. Men jeg bliver ikke chokeret. 

Prøv at læs dette : https://lifehacker.com/i-asked-apple-for-everything-it-knows-about-me-and-her-1831045096

og jo Apple sælger data til ads virksomheder udfra hvad du gør i App Store og din aktivitet i apps på dine IOS devices...