xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Konvertere FLAC til ALAC
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


3580

34
20. maj 2019 @ 08:55
Virtual Machine

Når jeg skal konvertere fra FLAC til ALAC, så fylder de ca det dobbelte. Kan det være rigtigt?

Jeg checker først inde i VLC hvilken kvalitet de er i.

Og så smider jeg dem over i konvertere og sætter den til "same as source". Og jeg checker lige om verdieren er det samme. Det er de så.

VLC skriver 44.1000 / 32 / ukendt kbps og så konverterer jeg den over i iTunes 44.100 / 32 / mellem 1.000 - 5.000 kbps. Jeg syntes at er en ret sindsyg kbps uden at vide om det skal være sådan. Sådan er det med alle FLAC filer jeg konverterer.

Så jeg kan ikke lige helt se hvorfor de skulle fylde det samme.

Jeg bruger Switch og Ocenaudio. Og de begge generere helt hysteriske bitrates og ALAC filer der fylder ca dobbelt så meget som FLAC.

Er FLAC en container filtype, hvor man bare kan omdøbe filen til ALAC, og så smide den ind iTunes?

Jeg konverterer kun FLAC til ALAC fordi jeg bruger iTunes til at smide filerne over på min telefon med. Men måske burde jeg helt glemme at smide dem derover, og så bare bruge en anden musikafspiller af bedre kvalitet? Jeg er nemlig ret træt af iTunes interface og indskrænkede muligheder.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  6
0
  354

3580

34
20. maj 2019 @ 09:08
Virtual Machine

Her lige et billedeeksempel som jeg glemte at få med i starten. Jeg har sat begge konverter apps til auto for ikke at lave en downsampling. Men muligvis upsampler de begge to?


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
20. maj 2019 @ 10:29

Her er en længere udredning, der går på, at FLAC og ALAC kun er som en zip eller rar fil, og selve filstørrelsen kan ændres, men selve musikken forbliver lossless:

What happens is that your lossless track is more or less zipped into a FLAC or ALAC. The contents is identical but the degree of compression (as in: compression of the file itself, not the music) might differ. It is like storing data in a zip or a rar file.


285

6
20. maj 2019 @ 10:47
Juniormedlem

Det er ekstremt usandsynligt at dit kildemateriale er 32 bit.


8586

198
20. maj 2019 @ 12:41
Poseidon

Både FLAC og ALAC er codecs, ikke containers. ALAC kommer ofte i en MP4 container.

ALAC filer er forventeligt større end FLAC, som du også kan læse om her. Bitraten du oplever finder jeg ikke unaturlig høj, du har trods alt lossless filer med et langt større dynamisk spektrum end din standard MP3. Jeg tror dog VLC giver dig forkert information omkring din FLAC fil, men det skyldes nok den måde den håndterer FLAC på:

In the core of VLC, 24bits are padded to 32bit. Most decoders are outputing 32bits integers directly, including our FLAC decoder (modules/codec/flac.c line 489).

Then, they are converted to floats, in most cases, and notably in the Windows case (modules/audio_output/wasapi.c line 354).

Niels Jørgen Kruse skrev:

Det er ekstremt usandsynligt at dit kildemateriale er 32 bit.

Indeed. FLAC understøtter kun op til 24 bit.


3580

34
20. maj 2019 @ 15:39
Virtual Machine
David Munch skrev:

Både FLAC og ALAC er codecs, ikke containers. ALAC kommer ofte i en MP4 container.

ALAC filer er forventeligt større end FLAC, som du også kan læse om her. Bitraten du oplever finder jeg ikke unaturlig høj, du har trods alt lossless filer med et langt større dynamisk spektrum end din standard MP3. Jeg tror dog VLC giver dig forkert information omkring din FLAC fil, men det skyldes nok den måde den håndterer FLAC på:

In the core of VLC, 24bits are padded to 32bit. Most decoders are outputing 32bits integers directly, including our FLAC decoder (modules/codec/flac.c line 489).

Then, they are converted to floats, in most cases, and notably in the Windows case (modules/audio_output/wasapi.c line 354).

Niels Jørgen Kruse skrev:

Det er ekstremt usandsynligt at dit kildemateriale er 32 bit.

Indeed. FLAC understøtter kun op til 24 bit.

Takker. Hvordan finder jeg så frem til FLAC filernes originale formater, så jeg kan lave en korrekt konvertering næste gang?


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8586

198
20. maj 2019 @ 15:55
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Takker. Hvordan finder jeg så frem til FLAC filernes originale formater, så jeg kan lave en korrekt konvertering næste gang?

Kigger på indstillingerne på den encoder du har brugt til at lave dem i i første omgang.   ALAC -> FLAC konverteringen er nok korrekt, med undtagelse af bit-opløsningen som nævnt ovenfor. Og det giver jo ikke fejl i musikken, filerne er bare et nøk større fordi der er tom information.