xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny iMac, overførselsassistent problemer med Cubase.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
22. april 2019 @ 08:49
Seniormedlem

Hej. Jeg har lige fået min nye iMac 27" 2019 i standardudgave + 64GB RAM fra OWC. Brugte overførselsassistent fra den gamle iMac 2015 OS 10.14.4. efter at jeg havde kørt den gamle helt up to date (OS, programmer, førstehjælp etc.). Overførelsen varede ca. 12 timer-  hvilket jeg synes var lang tid i forhold til tidligere med andre maskiner, men så kørte den nye også. Der manglede nogle passwords, nogle registreringer, men småting og ikke mere end der plejer at mangle efter en overførelse. Der er stadig et par småting i OS omkring godkendelser, nye mapper og flytning af mapper, men det arbejder jeg på.

MEN min Cubase 5.5.3 januar 2013 (den er gammmel men dækker fuldt ud mit behov udi lyd) er mus og tastatur helt tosset. Hvis Cubase overhovedet reagere fra mus eller tastatur er det fuldstændig ude af kontrol - jeg kan slet ikke "tale" med programmet. Der har aldrig tidligere været nogen som helst problemer med Cubase. Mus og tastatur virker upåklageligt i OS, Adobe, Office og alle andre programmer, men Cubase !!!!!!!!!.

Jeg har endnu ikke prøvet at geninstallere. Jeg har DVD til 5, men kan så ikke mere få opdateringer fra Steinberg til 5.5.3, så det vil jeg meget nødig prøve. Og som sagt kører Cubase stadig perfekt på den gamle maskine.

Nogen forklaring - løsningsforslag.

  11
0
  1646

2273

157
22. april 2019 @ 09:08
ASCII jonglør

Jeg bruger selv aldrig Overførselsassistent - mere. Alle de gange i fortiden, hvor jeg har forsøgt, har det taget en krig og tilmed aldrig fungeret korrekt. Flere gange er Overførselsassistent blot strandet undervejs, uden man fik en popup herom - så man veeeeeenter - forgæves! - andre gange virkede det simpelthen bare ikke. Komplet spild af tid.  

Anderledes med en ren manuel geninstallering: alt foregår bevidst og åbenlyst, bagefter er alt rent, nyt og velfungerende, ingen gamle opsummerede fejl videreføres (kan mærkes på hastigheden, som bliver bedre), alle programmer geninstalleres og opdateres, alle egne dokumenter overføres i de mapper, de ligger i - kein problem. 

Betragt Overførselsesassistent som en reklame-gimmick fra Apples side...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

455

18
22. april 2019 @ 09:25
Seniormedlem

Tak for input. Jeg har ikke tidligere haft problemer med overførselsassistenten - udover småting med genregistrering etc. - og det eneste jeg bemærkedde denne gang var tiden. Tidligere 3-4 timer men denne gang som sagt 12 timer. Så er der det med geninstalleringer. Meget har jeg stadig som DVD, men der er også en del Adobe programmer som jeg har købt = er mine, men fået som download. Det kan jeg ikke mere og så skal jeg abonnere. Jeg er tilfreds med det jeg har og vil bare fortsætte.


1493

39
22. april 2019 @ 09:32
Stormogul

jeg har heller ikke oplevet problemer med overførsel assistent før - de gange jeg har brugt den.


Men hvad med en timemachine backup? tag backup på den gamle imac, og så kør ind på den nye? jeg tænker det kan være et forsøg værd.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2273

157
22. april 2019 @ 09:33
ASCII jonglør

@ MichaelCorfitsen: Meget forståeligt - men i den software-udvikling, som vi fremover altid er tvunget med - i uanset om vi vil eller ej - opstår der ind imellem situationer, hvor vi bliver tvunget til at vælge til og samtidigt fra. Måske er tiden blot inde til at vælge et nyt program istedet for et gammelt? That’s all I’m saying...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

455

18
22. april 2019 @ 09:38
Seniormedlem

Men hvad med en timemachine backup? tag backup på den gamle imac, og så kør ind på den nye? jeg tænker det kan være et forsøg værd.

Da nu alt andet er OK vil jeg ikke forsøge med TM - hvilket der også er mange meninger/erfaringer om. Jeg har en SuperDuper up to date med den gamle maskine og kunne måske bruge den, men stadig kun Cubase problem.


455

18
22. april 2019 @ 09:41
Seniormedlem

@ MichaelCorfitsen: Meget forståeligt - men i den software-udvikling, som vi fremover altid er tvunget med - i uanset om vi vil eller ej - opstår der ind imellem situationer, hvor vi bliver tvunget til at vælge til og samtidigt fra. Måske er tiden blot inde til at vælge et nyt program istedet for et gammelt? That’s all I’m saying...

Jo jo, jeg har da også købt ny bil igennem tiden. Overvejer at opdatere Cubase men håber først på en løsning af det nuværende problem.


2273

157
22. april 2019 @ 10:11
ASCII jonglør

Så ville jeg i din situation slette alt og geninstallere fra SuperDuper. Har selv SuperDuper som ekstra backup (ud over TimeMachine) og har brugt denne et par gange i nødsituationer med virkelig godt resultat, også rimelig hurtig. 

Men du siger også, at du ikke kan opgradere din Cubase 5 herfra ?

Ellers kan du jo vælge blot at slette Cubase totalt, og så geninstallere dette program alene - eller hür?

PS. Lyder i øvrigt rigtig fedt med din nye iMac 27" 2019 + 64GB RAM fra OWC - tillykke med den! Hvad måtte du give for de 64GB RAM - og hvorfor så mange RAM?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2185

44
22. april 2019 @ 12:12
ASCII jonglør

Cubase 9.5.41 og 10.0.5 er de to officielt supportet versioner til macOS Mojave 10.14.x - så det er vist på tide at opdatere :)


455

18
22. april 2019 @ 12:39
Seniormedlem

Cubase 9.5.41 og 10.0.5 er de to officielt supportet versioner til macOS Mojave 10.14.x - så det er vist på tide at opdatere :)

Det kunne jeg ja, men 5.5.3 er fint til mig og den kører stadig perfekt på den gamle maskine og som sagt i OS 10.14.4.


455

18
22. april 2019 @ 12:49
Seniormedlem

Så ville jeg i din situation slette alt og geninstallere fra SuperDuper. Har selv SuperDuper som ekstra backup (ud over TimeMachine) og har brugt denne et par gange i nødsituationer med virkelig godt resultat, også rimelig hurtig. 

Når nu alt andet kører perfekt, hvorfor så løbe en risiko.

Men du siger også, at du ikke kan opgradere din Cubase 5 herfra ?

Jeg så ikke ordentligt efter på Steinberg - du har ret, det kan jeg godt.

Ellers kan du jo vælge blot at slette Cubase totalt, og så geninstallere dette program alene - eller hür?

Det kunne jeg, men stadig alt OK på den gamle maskine og OS 10.14.4. så......

PS. Lyder i øvrigt rigtig fedt med din nye iMac 27" 2019 + 64GB RAM fra OWC - tillykke med den! Hvad måtte du give for de 64GB RAM - og hvorfor så mange RAM?

Dejlig maskine ja. 3,6 GHz og 1TB SSD. OWC i alt ca. dkr. 4.100 incl. alle afgifter og fragt. Fra bestilling til levering hos mig 6 dage. 64GB - tja, nu var jeg igang og det siges jo altid, at RAM kan der ikke være for mange af. Programmer FCP og PS, så derfor.


455

18
24. april 2019 @ 15:18
Seniormedlem

Til orientering.

Jeg har ikke kunne få Cubase 5.5.3. til at køre på den nye iMac selvom den stadig kører fint på den gamle - så jeg krøb til korset og opgraderede og kører nu 10.0.20. og den kører fint. Heldigvis er der ikke lavet så meget om fra 5 til 10 end at jeg nogenlunde kunne finde rundt med det samme, noget jeg havde frygtet med et spring på 5. versioner.