xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Pludselig har jeg IKKE tilladelsen til mine egne filer?
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


10

0
15. januar 2019 @ 12:49
Nyt medlem

Lige pludselig kan jeg ikke ændre eller slette et dokument på min Macbook??? Jeg har Icloud deling med min Imac og jeg mener ikke at jeg har foretaget mig noget? Når jeg prøver skrives der: Du har ikke tilladelse til at skrive til mappen hvor hvori arkivet ligger - Åben tilladelser og ændre tilladelser - Men det kan jeg ikke???

Jeg kan godt få lov til at: Du kan dublere dette dokument og redigere kopien. Kun kopien vil indeholde dine ændringer.


Er der en der har en løsning?



  2
0
  699

2709

341
PallMei (Skribent)
15. januar 2019 @ 13:41
Bit kongen

Hvor er mappen placeret?

Hvilken app er det du sidder med og får de meddelelser?

I Finder er tilladelser under Vis Info.


4593

394
15. januar 2019 @ 18:57
FPU

Hvis problemet ikke skyldes ballade med iCloud, kan det MÅSKE afhjælpes ved at reparere disktilladelser med Diskværktøj.

Baggrund: for godt et års tid siden hjalp jeg en bekendt med at fikse hans eksterne harddisk; her skulle han skrive administratorpassword, hver gang han ville gemme, kopiere eller flytte filer på den. Sjovt nok var der ingen problemer, når disken var sat til min Mac. Dengang blev løsningen at sikkerhedskopiere alt, omformatere disken og så kopiere det hele tilbage igen.

Imidlertid havde jeg skrevet om problemet herinde, og et af svarene (som først dukkede op, efter at jeg var blevet færdig med redningsoperationen) var, at prøve at reparere disktilladelserne. Derfor fik jeg aldrig testet, om det ville have hjulpet, men rådet er hermed givet videre.

I det mindste kan det ikke skade at prøve. Jeg vil dog påpege som ved alle andre problemer, hvor man skal dimse med sine diske: tag først en backup af de ting, som du ikke kan tåle at miste!

Held og lykke og feedback.