xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Lidt mystik vedr. Tofaktorgodkendelse
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


881

6
13. januar 2019 @ 14:31
Veteran

Hejsa,

Jeg forstår ikke helt dette her, men er sikker på at det gør I  

Jeg har aktiveret "Tofaktorgodkendelse" for et par dage siden, og pludselig kom der en besked om, at nogen havde forsøgt at logge ind på en adresse nært København, og i meddelelsen spurgte man om jeg ville nulstille min konto. Eftersom jeg bor i Aalborg-området, måtte jeg jo hellere se at få nulstillet mit Apple-Id.

Som sagt så gjort, med alt det bøvl det giver.

Eftersom jeg stadig får disse meddelelser kan jeg ikke forstå hvad der sker og hvorfor. 

Jeg har tænkt mig at fjerne "Tofaktorgodkendelsen", da det helt klart er den og sikkert ikke en "hacker"   der vil ind på min konto fra København ... 

Hvad er op og ned i det her?

På forhånd tak.

  14
4
  1259

2709

341
PallMei (Skribent)
13. januar 2019 @ 14:39
Bit kongen

Du kan ikke fjerne 2 faktor godkendelse igen.

Kan du ikke genkende om det er dig selv som har lave et 2 faktor logon?

Der kan være grunde til at placeringen ikke er mere præcis end københavn, f.eks. at det er bestemt ud fra ip-adressen og din internetudbyder hjemme i københavn og har nogle ip-adresser der deles blandt alle dens kunder.


3580

34
13. januar 2019 @ 15:04
Virtual Machine

Det at du får de beskeder betyder jo at to-faktor godkendelsen fungerer. De beskeder kan betyde et muligvis hackerforsøg, men hackeren kunne ikke komme ind og derfor sender dig denne besked. Du skal bare slette de beskeder igen. 

Jeg vil personlig helst have den slags beskeder frem for blive hacked pga en for svag sikkerhed. Og jeg blev faktisk hacket over en periode på 3 måneder, og det stoppede brat med en to-faktor godkendelse. 

Selvom du får de mails så er du langt bedre sikret nu. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

881

6
13. januar 2019 @ 15:07
Veteran
PallMei skrev:

Du kan ikke fjerne 2 faktor godkendelse igen.

Kan du ikke genkende om det er dig selv som har lave et 2 faktor logon?

Der kan være grunde til at placeringen ikke er mere præcis end københavn, f.eks. at det er bestemt ud fra ip-adressen og din internetudbyder hjemme i københavn og har nogle ip-adresser der deles blandt alle dens kunder.

Sikke noget skod. Kan man virkelig ikke fjerne Tofaktorgodkendelsen igen ????  Så er det derfor jeg ikke kan finde funktionen ?!?

Jeg kan ikke genkende noget som helst fra den advarsel der kommer fra Købnehavns-området. Kun hvis jeg klikker på "Tillad" ser jeg en kode som jeg så kan taste ind. Men man taster jo ikke "Tillad" til sådanne meddelelser ....



881

6
13. januar 2019 @ 15:21
Veteran
Lars Sejerup skrev:

Det at du får de beskeder betyder jo at to-faktor godkendelsen fungerer. De beskeder kan betyde et muligvis hackerforsøg, men hackeren kunne ikke komme ind og derfor sender dig denne besked. Du skal bare slette de beskeder igen. 

Jeg vil personlig helst have den slags beskeder frem for blive hacked pga en for svag sikkerhed. Og jeg blev faktisk hacket over en periode på 3 måneder, og det stoppede brat med en to-faktor godkendelse. 

Selvom du får de mails så er du langt bedre sikret nu. 

Du har sikkert ret, Lars. Jeg kan se i bekræftelsesmailen, at jeg har 14 dage til at rulle tilbage til, uden tofaktorgodkendelse. Tygger lidt på den. Det er bare en underlig funktion, når beskederne er ens uanset om jeg eller en hacker er på vej ind ..


285

6
13. januar 2019 @ 17:10
Juniormedlem

Man kan ikke være sikker på at disse beskeder kommer fra Apple. Mail er håbløst usikkert.


3580

34
13. januar 2019 @ 18:46
Virtual Machine

Ja. Jeg skulle lige til at skrive det samme. Disse mail kan lige så godt komme fra en fishing mail server end fra Apple selv. 

Prøv at checke mail adressen hvor de kommer fra. Jeg har osse fået fup mails fra “Apple”. Men begynder jeg at undersøge hvem afsenderen er, står der alt andet end info@apple.com eller andre mail adresser fra Apple. 

Prøv at se hvad afsender email-adressen er. 

Hvis det er fishing mails, så kan du ikke direkte stoppe det, da det intet har med Apple at gøre. Det eneste du kan gøre er at enten selv at slette dem eller oprette et regelsæt i Mail der automatisk smider de mails væk, eller installere et spamfilter. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1663

46
13. januar 2019 @ 21:24
Stormogul
Dirla skrev:

Hejsa,

Jeg forstår ikke helt dette her, men er sikker på at det gør I  

Jeg har aktiveret "Tofaktorgodkendelse" for et par dage siden, og pludselig kom der en besked om, at nogen havde forsøgt at logge ind på en adresse nært København, og i meddelelsen spurgte man om jeg ville nulstille min konto. Eftersom jeg bor i Aalborg-området, måtte jeg jo hellere se at få nulstillet mit Apple-Id.

Som sagt så gjort, med alt det bøvl det giver.

Eftersom jeg stadig får disse meddelelser kan jeg ikke forstå hvad der sker og hvorfor. 

Jeg har tænkt mig at fjerne "Tofaktorgodkendelsen", da det helt klart er den og sikkert ikke en "hacker"   der vil ind på min konto fra København ... 

Hvad er op og ned i det her?

På forhånd tak.


Altså jeg bor i Kolding og tit når jeg vil logge ind fra en enhed i hjemme siger den også København ved mig, så ved ik om det er noget med udbyderen at gøre. Men skulle da bære mærligt at nogen hacker fra København samtidig med jeg logger ind i Kolding  🙈🙈🙈


Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

148

1
14. januar 2019 @ 06:06
Novice

Jeg oplever altid at min siger jeg er i København selvom om jeg er i Århus. Så længe man selv får koden på en anden enhed man ejer burde det være ok.



8586

198
14. januar 2019 @ 10:38
Poseidon

Alle tofaktorlogins sker via København, så uanset hvor du er i landet, så er det sikkert dig selv. 


Så mange hackere er der heller ikke i København alligevel.. 8)


383

4
14. januar 2019 @ 12:08
Lærling

Har man Stofa, står der ofte at login er et sted i Sønderjylland ;)

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

104

1
15. januar 2019 @ 06:51
Novice

Og det er jo fordi Stofa er ejet af Sydenergi :-)


1641

24
15. januar 2019 @ 09:35
Stormogul
..:: Thomas ::.. skrev:

Har man Stofa, står der ofte at login er et sted i Sønderjylland ;)

Har aldrig oplevet det...?  Og bor dog i Sønderjylland...   



Once you go Mac - You'll never go back..!

383

4
18. januar 2019 @ 11:47
Lærling

Jeg mener der stod Aabenraa? Jeg kan ikke huske det. Har ikke Stofa længere :)

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

1641

24
18. januar 2019 @ 13:06
Stormogul
..:: Thomas ::.. skrev:

Jeg mener der stod Aabenraa? Jeg kan ikke huske det. Har ikke Stofa længere :)

Hos os står der altid København...


Once you go Mac - You'll never go back..!