xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Utrolige GIGA Pixel fotografier - zoom helt ned til ansigt
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


1905

187
PowerPalle (Administrator)
23. december 2018 @ 16:51
Stormogul

Tjek dette billede på intet mindre en 195 Gigapixel. Man kan zoome ind og se ansigter. Big Brother.

Billedet her er blot en eksemplificering på hvad de kan lade sig gøre...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  8
0
  1220

4593

394
23. december 2018 @ 20:38
FPU

Wow. Det er jo lige før, at man kan se, om potteplanterne på de forskellige kontorer trænger til vand, eller ej. ;0)

Det er rigtigt nok, at der er ved at være ret åbent for fjernovervågning, men altså: ifølge teksten tog det mange billeder, ny software og et par måneders databehandling for at lave den her mosaik, og så store anstrengelser vil man næppe gøre sig, blot fordi en eller anden har spyttet på gaden.

Udviklingen kan dog ikke rulles tilbage, og det, som var umuligt i går og kun lige kan lade sig gøre i dag, bliver hverdag i morgen, både for det gode og det onde, og her er det kun anstændig lovgivning, som beskytter individet.


174

15
23. december 2018 @ 21:47
Suspenderet

Tak for linket PP,

det bekræfter kun mine værste paranoide antagelser. Det er ikke nok længere at kigge sig over skulderen, nu skal man også se opad😱

VH


321

4
24. december 2018 @ 04:40
Lærling

"anstændig lovgivning" og Søren Pepe Dejdreng er ikke ting jeg forbinder med hinanden. 


4593

394
24. december 2018 @ 11:36
FPU

I morgenens radioaviser kunne man så erfare, at regeringen har fremsat et lovforslag, som vil give politiet uhindret adgang til f.eks. forretningers overvågningsvideoer, uden om forretningernes samtykke, og endda uden deres vidende. Det kan man da kalde en julegave af rang til den voyeuristiske del af etaten.

Jeg gad godt lide at vide, hvad rationalet bag forslaget er, for det blev ikke nævnt.


2273

157
25. december 2018 @ 11:36
ASCII jonglør

Det har jeg jo nævnt adskillige gange her i forum. Når man nævner de mange farer ved digitaliseringen, bliver man altid latterliggjort af diverse uintelligente zombier med, at man “går med sølvpapirshat.” 

Nu er vi så ved at være der - ved indgangen til den totale overvågning. Læg mærke til, at det foregår stille og roligt og altid med behageligheden og almenvellet som de lokkende argumenter, så ingen rigtig opdager katastrofen.

Og når jeg nu siger, at omkring år 2045 kommer der et skred i hele digitaliseringsprocessen, hvor menneskene i første omgang vil blive “tilbudt” at få sprøjtet en digital væske ind i blodet, så man “bedre kan være online”. Og når jeg nu siger, at dette vil være den afgrund, som utallige jubel-idioter i menneskeheden gladeligt vil springe ned i - vil man så blive troet? Og når jeg tilføjer, at blodet er bærer af bevidsthedskræfter, der ved indsprøjtningen af denne vædske vil blive endeligt ødelagt, idet en sådan proces er uigenkaldelig, altså ikke kan vendes om, så man bliver menneskelig igen - vil man så blive troet?

Næppe. Næppe. Så på den måde har dem, der tager dette til sig, fortjent den skæbne.

Menneskene står over for den største fare nogensinde - og de sover sig ind i afgrunden. For hvad er det forræderen Cypher i filmen The Matrix siger, da han forråder menneskene over en middag, fordi han ønsker sig behageligt reinstalleret i robot-softwaren: “Ignorance is Bliss!” Han gider ikke bevare sin levende jeg-bevidsthed, men foretrækker et dødt digitalt og behageligt surrogat.

Åh, menneske.....du havde chancen.....


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1905

187
PowerPalle (Administrator)
25. december 2018 @ 16:00
Stormogul

Jeg render selv rundt, både med og uden sølvpapirshat, og ser alle mulige spændende men også uhyggelige fremtidspersopektiver (og mindre synlige nutidsperspektiver). Det digitale bliver en hård nød, at knække for menneskeheden...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2273

157
25. december 2018 @ 16:11
ASCII jonglør

Lige præcis! 😉

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1905

187
PowerPalle (Administrator)
25. december 2018 @ 16:13
Stormogul

Eller bare tidens evolutionsvariant   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger