xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Efter Mojave - ingen netværk via bluetooth til iPhone ?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


955

9
14. december 2018 @ 19:28
Veteran

Opdaterede til Mojave.

Inden opdateringen har jeg været flittig bruger af opkobling til internettet via bluetooth til min iPhone eller iPad, men her efter Mojave kommer hverken iPad eller iPhone frem i bluetooth og kan således ikke bruge netværk den vej igennem

Hvad sker ?

Hvad kan man gøre ?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside
  18
0
  663

2581

84
14. december 2018 @ 21:13
Bit kongen

Er det din mac der skal på nettet igennem iPhone / iPad?


1708

43
15. december 2018 @ 05:38
Stormogul

955

9
15. december 2018 @ 09:39
Veteran

Ja, mac skal på nettet gennem iphone


Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

955

9
15. december 2018 @ 09:44
Veteran
Gorm Jørgensen skrev:

Læs her: Personal Hotspot

Ja, men det virker ikke !

Har oplevet dette flere gange før efter at Apple havde opdateret til nyt styresystem.

iPhone eller iPad bliver simpelthen ikke vist i bluetooth menuen på mac......

Har prøvet at genstarte telefonen, slå til/fra både på mac og iPhone & iPad ...lige lidt hjælper det

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

2709

341
PallMei (Skribent)
15. december 2018 @ 10:40
Bit kongen
Kenny Poulsen skrev:
Gorm Jørgensen skrev:

Læs her: Personal Hotspot

Ja, men det virker ikke !

Har oplevet dette flere gange før efter at Apple havde opdateret til nyt styresystem.

iPhone eller iPad bliver simpelthen ikke vist i bluetooth menuen på mac......

Har prøvet at genstarte telefonen, slå til/fra både på mac og iPhone & iPad ...lige lidt hjælper det

Det er heller ikke i Bluetooth menuen du skal kigge, men WiFi menuen ;-)

Bluetooth skal være tændt på begge, men det er kun for at annoncere muligheden og automatisere opkoblingen. Selve forbindelsen sker over WiFi og du kan også forbinde til lokal hotspot på din telefon, med den traditionelle manuelle metode, hvor du først aktivere hotspot på din telefon og efterfølgende vælger den på computeren.


955

9
15. december 2018 @ 11:20
Veteran

Det forstår jeg ikke en pind af.

Når jeg fx har siddet i en virksomhed med et "aggressivt" wifi gæstenet, har jeg slået wifi fra på macbooken for derefter at koble på nettet via telefonen via bluetooth, dvs i bluetooth menuen på mac´en  har jeg valgt min telefon og alt kører derefter.

Jeg kan på min iPhone se min iPad som opkoblingspunkte, og jeg kan på min iPad se min telefon som opkoplingspunkt, men ingen af de to vises i mac

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

2709

341
PallMei (Skribent)
15. december 2018 @ 11:41
Bit kongen
Kenny Poulsen skrev:

Det forstår jeg ikke en pind af.

Når jeg fx har siddet i en virksomhed med et "aggressivt" wifi gæstenet, har jeg slået wifi fra på macbooken for derefter at koble på nettet via telefonen via bluetooth, dvs i bluetooth menuen på mac´en  har jeg valgt min telefon og alt kører derefter.

Jeg kan på min iPhone se min iPad som opkoblingspunkte, og jeg kan på min iPad se min telefon som opkoplingspunkt, men ingen af de to vises i mac

Ok, så misforstod jeg, for jeg kan ikke forstå man ville vælge BT som flaskehals over WiFi. Men Apples vejledning (parre dem og vælge i menuen) fra tidligere link virker fint her med BT og Mojave, jeg sidder og svare fra det med WiFi slukket på min 11" Macbook Air.

Men har du telefonen indenfor BT-rækkevidde, så tvivler jeg på at gæstenetværket kan forstyre så meget at WiFi ikke stadig er at foretrække over BT. Hvis det er fordi den forbinder til gæstenetværket, så kig på din prioritetsrækkefølge under systemindstillinger->netværk->Wi-Fi->Avanceret. Træk dem i den rækkefølge du ønsker. Evt. fjern flueben ved forbind automatisk, hvis du aldrig ønsker at koble på gæstenetværket.


1708

43
15. december 2018 @ 12:24
Stormogul

Mig bekendt så skal både BT og WiFi være slået til på begge devices for at automatisk starte HotSpot op på telefonen, som så giver dig en WiFi forbindelse.


2709

341
PallMei (Skribent)
15. december 2018 @ 12:50
Bit kongen
Gorm Jørgensen skrev:

Mig bekendt så skal både BT og WiFi være slået til på begge devices for at automatisk starte HotSpot op på telefonen, som så giver dig en WiFi forbindelse.

Ikke hvis du manuelt tænder for hotspot på telefonen og derefter forbinder til den fra computeren. 


1708

43
15. december 2018 @ 16:10
Stormogul

Korrekt.


955

9
15. december 2018 @ 16:13
Veteran

Jeg har prøvet at fjerne alt af bluetooth indstillinger i mac for at starte komplet forfra med at søge bluetooth enheder, parre enheder og lignende. Desuden restartet alt, flytilstand til/fra og mere.

Nu virker det....aner ikke hvorfor, men problemet kom med Mojave.

Tak for støtte :-)



Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

4593

394
15. december 2018 @ 17:41
FPU

Det er da rart, at det kører igen, men hvorfor overhovedet gå på nettet via BT?

Det letteste burde være sådan her:

1. Sørg for at WiFI er slået til på din Mac og smid den på vågeblus.

2. På din iPhone: gå til Indstillinger -> Internetdeling og slå det til.

3. Lad Internetdeling blive i forgrunden.

4. Væk din Mac fra vågeblus.

5. Vælg din iPhone's netværk i Mac'ens WiFi-menu og skriv adgangskoden.

Nu burde der være hul igennem, også uden at WiFi og BT er slået til på din iPhone.

Din Mac burde nu kunne huske din iPhone's netværk fremover, men du skal huske, at Internetdeling SKAL være "forest" (altså vises på skærmen), når du skal forbinde din Mac eller iPad til 'fonen. Bagefter kan du bruge telefonen som du vil; forbindelsen til Mac(iPad vil stadig være der, men af en eller anden grund (i hvert fald ti og med IOS 10), vil enheder ikke forbinde til iPhone's hotspot-funktion, hvis Internetdeling er lagt i baggrunden, selvom den er slået til.


285

6
15. december 2018 @ 21:41
Juniormedlem

Det er ikke nødvendigt at have internetdeling slået til. Når man klikker på WIFI symbolet og menuen med netværk kommer ned, så venter man blot et øjeblik og telefonen tilbyder sig. Man kan se styrken på mobilnettet og telefonens batteristand.

Virker med Mojave på en late 2012 iMac og med en iPhone XR.


955

9
17. december 2018 @ 08:19
Veteran

Problemet var at intet kom frem, og ingen telefon eller pad tilbød sig....før efter jeg fjernede alt i mac.

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

955

9
17. december 2018 @ 08:23
Veteran
Tonny Freimanis skrev:

Det er da rart, at det kører igen, men hvorfor overhovedet gå på nettet via BT?

l.

Fordi nogle firmaers internet igen igen og så igen bliver ved med at tilbyde sig. Så slår jeg simpelthen wifi fra på mac og kører den anden vej med ganske glimrende resultat

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

2709

341
PallMei (Skribent)
17. december 2018 @ 11:07
Bit kongen
Kenny Poulsen skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Det er da rart, at det kører igen, men hvorfor overhovedet gå på nettet via BT?

l.

Fordi nogle firmaers internet igen igen og så igen bliver ved med at tilbyde sig. Så slår jeg simpelthen wifi fra på mac og kører den anden vej med ganske glimrende resultat

Kan du ikke løse det som jeg tidligere har nævnt ved at ændre prioriteten af trådløse netværk. Jeg ville mene at hvis dit lokale iphone hotspot er trukket helt op i toppen og dermed førstevalg, så burde den slet ikke overveje de andre netværk, når den er tilgængelig. 🤔

Jeg syntes ren BT* er en stor flaskehals og træls til mere end nødstilfælde, men mine enheder understøtter heller ikke BT 5.0, som jeg kan se tilbyder 2mbps.

*BT har en high-speed standard, men det benytter WiFi 😆



955

9
17. december 2018 @ 11:26
Veteran

Måske, men det andet virker.

Jeg checker din løsning senere.

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

4593

394
17. december 2018 @ 13:39
FPU
Kenny Poulsen skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Det er da rart, at det kører igen, men hvorfor overhovedet gå på nettet via BT?

l.

Fordi nogle firmaers internet igen igen og så igen bliver ved med at tilbyde sig. Så slår jeg simpelthen wifi fra på mac og kører den anden vej med ganske glimrende resultat

Aha. Ja, det er jo en plausibel forklaring og en ganske elegant løsning.