xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Rod i "Foto's" arkiver
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


234

11
02. december 2018 @ 13:30
Juniormedlem

Hej.


Jeg efterlyser en løsning på hvordan jeg bedst får familiens forskellige fotos lagt sammen til et arkiv, som kan ses på AppleTV.


En del af mine fotos ligger på iMac som originaler og er ikke tilgængelig i iCloud. Mine egne, min kones og min datters fotos på iPhone og iPad og kan tilgås i iCloud. 


Jeg forestiller mig at mine fotos på iMac skal i iCloud, men så bliver jeg i tvivl om resten. Hvordan kan vi gøre så alle fotos fremover ligger i samme arkiv og nye fotos automatisk kommer i det arkiv, når der tages billeder med familiens iPads og iPhones? 


Inden vi brugte iCloud, kunne jeg bare importere fotos med kabel til computeren fra alt vores udstyr, men nu er det blevet noget totalt rod med tre forskellige arkiver. Kan det kun gøres via funktionen "fælles album" eller er der en lettere måde?

  6
0
  682

8581

198
02. december 2018 @ 14:37
Poseidon
Hansa skrev:

Jeg efterlyser en løsning på hvordan jeg bedst får familiens forskellige fotos lagt sammen til et arkiv, som kan ses på AppleTV.

Min løsning er at jeg har vores bibliotek i mit iCloud Fotobibliotek, og jeg importerer min kærestes billeder med PowerPhotos 1-2 gange om året.

Jeg forestiller mig at mine fotos på iMac skal i iCloud, men så bliver jeg i tvivl om resten. Hvordan kan vi gøre så alle fotos fremover ligger i samme arkiv og nye fotos automatisk kommer i det arkiv, når der tages billeder med familiens iPads og iPhones? 

Det er ikke muligt, medmindre 1. I alle kører på samme iCloud konto, hvilket absolut ikke anbefales, eller 2. Du sætter en automatisk synkroniserings- og importeringsautomatik op selv.


Inden vi brugte iCloud, kunne jeg bare importere fotos med kabel til computeren fra alt vores udstyr, men nu er det blevet noget totalt rod med tre forskellige arkiver. Kan det kun gøres via funktionen "fælles album" eller er der en lettere måde?

Der er desværre ikke en let måde. Du kan bruges PowerPhotos som jeg, til at importere andre Fotos biblioteker og fusionere dem, og så evt. samtidigt søge efter duplikater. Alternativt skal du importere billeder direkte fra de andres iOS enheder, ind i dit bibliotek.


1708

43
02. december 2018 @ 14:56
Stormogul

Kan du ikke oprette en family sharing på iCloud med din Foto app og så tillade at andre kan uploade billeder til den ?



234

11
02. december 2018 @ 21:08
Juniormedlem

Hej begge to: Jeg vil prøve mig frem efter det i har skrevet til mig. Mange tak for svarene.


Opfølgningsspørgsmål: Inden jeg går i gang, vil jeg gerne have en komplet backup af alle billeder i "Fotos". Vi er tre brugere af min mac (jeg, min kone og min datter) Jeg har TimeMachine Backup, men jeg er i tvivl om det kun er mine billeder, som der er backup af. Altså at det kun er mine filer som TimeMachine laver en backup af? Eller har man en kopi af filerne på alle tre brugere, når man kører TimeMachine fra administrator kontoen (mig)?


1708

43
02. december 2018 @ 21:31
Stormogul

Time Machine laver KUN backup af den pågældende bruger, ikke andre brugere.


234

11
02. december 2018 @ 21:52
Juniormedlem
Gorm Jørgensen skrev:

Time Machine laver KUN backup af den pågældende bruger, ikke andre brugere.

Hold da op, det er først her til aften jeg kom til at tænke på det. Har kørt længe med TimeMachine og troet at jeg havde backup af alle brugere  


Nå, men hvis jeg skal lave en backup af alle tre fotobiblioteker er det så nok at kopiere 

/Users/bruger/Pictures/Fotos Library.photoslibrary til en ext. hardisk eller skal der andre midler til? Det er kun til nu, inden jeg lægger alle fotos over på min bruger. -Hvis noget går galt.



234

11
03. december 2018 @ 18:38
Juniormedlem

Hej David.

Jeg har anskaffet PowerPhotos men jeg kan ikke hitte ud af hvordan jeg "merger" andre brugers fotos. Vi er, som jeg skrev i går, tre brugere med hver sin profil på min iMac.

 Når jeg forsøger at merge, for jeg ikke mulighed for at vælge andre biblioteker end mit eget. Jeg har også forsøgt at importere billeder fra de andres brugerprofiler, men får besked om at det har jeg ikke rettigheder til. Kopierer du andre brugeres biblioteker over på din egen profil først, og så merger derefter?