xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Is Apple Making a SECRET MacBook?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2273

157
22. november 2018 @ 00:52
ASCII jonglør

Den fyr præsenterer et interessant og velargumenteret perspektiv...

Is Apple Making a SECRET MacBook?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  3
0
  417

3580

34
22. november 2018 @ 12:37
Virtual Machine

Jeg tror at der er noget om det. Men er det kun for at spare penge på processorer?


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8586

198
22. november 2018 @ 13:46
Poseidon

Personligt tror jeg ikke de kommer snarest. Ét er at de mister Intel kompatibilitet, og derved muligheden for at køre Windows på Mac, og samtidigt gør porting af software vanskeligere. Det kan dog være Apple vil trække på at udviklere så kun skal udvikle én gang, og få software på både Mac og iOS (Næsten). De store softwarehuse (MS, Adobe, etc.) har jo gentagende gange vist at de er laaang tid om at få fingeren ud af numsen ved platformsskift, så Apple kan skyde en hvid finger efter dem. Og nutildags *er* der jo fremragende alternativer... Men om det er nok for professionelle.. Tja.. Det vil tiden vise. Uanset hvad, vil en lancering kun med Macbooks, give en klar mangel på software - Medmindre Apple betaler Intel royalties for at bygge et software emulator lag (Går jeg ud fra).

Et andet er at Intel chips har mange hardware funktioner indbygget, som Apple sandsynligvis ikke vil få med, medmindre de igen betaler Intel en ordenlig omgang royalties. De vil så være nød til at tilbyde alternativer, hvilket jeg ikke aner om er muligt.


Lars Sejerup skrev:

Jeg tror at der er noget om det. Men er det kun for at spare penge på processorer?

Det skyldes nok mere at Apple får mere kontrol over processoren, i henhold til at den indeholder hvad de vil have. De kan jo godt lide at koble software og hardware sammen til noget unikt. Så slipper de også for at betale for at andre laver noget for dem, som de bruger xxx millioner af hvert år. Derudover sidder Intel fast i deres udvikling, så Apple kan måske hoppe et godt stykke foran dem.

Og sidst men ikke mindst, så er det god PR for dem at sælge noget hjemmelavet. Specielt når deres A# chips jo har vist sig at være creme-de-la-creme på processormarkedet.


2709

341
PallMei (Skribent)
22. november 2018 @ 16:39
Bit kongen
David Munch skrev:

Personligt tror jeg ikke de kommer snarest. Ét er at de mister Intel kompatibilitet, og derved muligheden for at køre Windows på Mac, og samtidigt gør porting af software vanskeligere. 

MS arbejder også aktivt for Windows på ARM og senest gået sammen Qualcomm om at hjælpe google med ARM version af Chrome.. Kan undre hvor meget arbejde det kræver, der Chrome allerede køre ARM på andre platforme, men måske der er nogle x86 windows specifikke optimeringer og så mener jeg faktisk at ARM windows p.t. kun køre 32bit eller også er det x86 emuleringen der kun er det..

Ved ikke hvad jeg personligt håber. Min næste maskine om nogle år forventer jeg bliver Macbook 12 formatet (håber på mindst 4kerner luftkølet når den tid oprinder).  Vil gerne væk fra Intels/AMD + nogle få eneret til x86 processor til ARM everywhere (Eller anden frier arkitektur). Desværre har vi Qualcomms patent dominans som forhindre lige vilkår og jeg håber det bliver brudt. Men jeg ved også at Apple vil lukke platformen fuldstændigt og det var ikke årsagen til at jeg skiftede til OSX i tidernes morgen.. Det var faktisk skiftet og mulighed for windows, der gjorde at jeg overhovedet fik mulighed for at anskaffe en Mac til arbejde. Ville væk fra Windows, men skulle være en flydende overgang.