xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Prisforskel på 1.000 zpir for nyt tastatur...?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2273

157
20. november 2018 @ 19:02
ASCII jonglør

Forskellen på at få isat et helt nyt tastatur i MBP 15” Retina er:

GetItFixed.dk - pris kr 1.500

Supermacservice.dk - pris kr. 2.500

- der er da noget galt et eller andet sted der?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  10
1
  820

4593

394
20. november 2018 @ 20:11
FPU

Rent gæt, men det KAN jo være, at det dyre tastatur er fabriksnyt og det billigere er et brugt Grade A eller B.

Kan jo også være, at det dyre er inkl. topcase, fordi der er måske kunne være mindre risiko for efterfølgende bøvl.

Jeg tror, at du skal kontakte begge steder og få lidt flere detaljer af dem, f.eks. også om, hvor meget garanti der er på reparationen. Går i øvrigt ud fra, at begge priser er inkl. Moms.

Jeg har selv fået repareret min MBP hos Supermacservice, og der var absolut intet at udsætte på hverken reparation eller pris. Jeg tror derfor, at de har en ganske god grund til at forlange 2.500,- Kr. Jeg kan til gengæld ikke udtale mig om GetFixed, hverken positivt eller negativt, da jeg aldrig før har hørt om dem.

Zpændende med den difference på 1.000,- Zpir. Hvis du finder ud af, hvorfor der er så stor prisforskel på de to tilbud, så husk lige at fortælle os det. :0)


393

13
21. november 2018 @ 09:13
Lærling
Tonny Freimanis skrev:

Rent gæt, men det KAN jo være, at det dyre tastatur er fabriksnyt og det billigere er et brugt Grade A eller B.

Kan jo også være, at det dyre er inkl. topcase, fordi der er måske kunne være mindre risiko for efterfølgende bøvl.

Jeg tror, at du skal kontakte begge steder og få lidt flere detaljer af dem, f.eks. også om, hvor meget garanti der er på reparationen. Går i øvrigt ud fra, at begge priser er inkl. Moms.

Jeg har selv fået repareret min MBP hos Supermacservice, og der var absolut intet at udsætte på hverken reparation eller pris. Jeg tror derfor, at de har en ganske god grund til at forlange 2.500,- Kr. Jeg kan til gengæld ikke udtale mig om GetFixed, hverken positivt eller negativt, da jeg aldrig før har hørt om dem.

Zpændende med den difference på 1.000,- Zpir. Hvis du finder ud af, hvorfor der er så stor prisforskel på de to tilbud, så husk lige at fortælle os det. :0)

Jeg har også de bedste erfaringer med Supermacservice. Du behøver i alle tilfælde ikke frygte at blive taget i bagdelen af dem. Yderst kompetente og serviceminded.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

2273

157
21. november 2018 @ 10:20
ASCII jonglør

Jeg frygter intet. Frygt dræber sindet. 

Jeg er blot nysgerrig og påpasselig. Det viser sig så, at GetItFixed selv udelukkende skifter tastaturet (til et helt nyt), ikke topcasen; går ud fra at dette er alu-pladen, det dækker hele toppen rundt om tastaturet. Og hvorfor skulle jeg også lige have skiftet topcasen - no need?

1500 zpir it is. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
21. november 2018 @ 13:29
FPU
Factory skrev:

Jeg frygter intet. Frygt dræber sindet. 

Jeg er blot nysgerrig og påpasselig. Det viser sig så, at GetItFixed selv udelukkende skifter tastaturet (til et helt nyt), ikke topcasen; går ud fra at dette er alu-pladen, det dækker hele toppen rundt om tastaturet. Og hvorfor skulle jeg også lige have skiftet topcasen - no need?

1500 zpir it is. 

Så vidt jeg har forstået, er det en ret kompliceret sag at skifte selve tastaturet i forhold til at få skiftet tastatur + topcase som en enhed; mindes at have læst et eller andet sted, at der skal fjernes op imod 90 skruer, før man kan fjerne tasterne (men undersøg lige sagen selv, for det er længe siden, jeg kom på tværs af den info), og så kan man jo godt forestille sig, at der ikke skal så meget til, før det går galt. Måske gælder det kun ved udskiftning af enkelte taster og ikke hele tastaturet som en enhed, men i unibody Mac'erne ER der lang vej ind til tastaturet i forhold til de ældre G3 og G4 MBP'ere, hvor hele tastaturet kan løsnes og fjernes via to klik-knapper.

Dermed ikke sagt, at GetItFixed ikke kan reparere din Mac med 100% positivt resultat; det kan de sikkert, og det SKAL de jo også gøre, hvis du køber dem til at udføre arbejdet. Jeg formoder blot, at det er sikrere at skifte hele topcase plus tastatur, for her har man jo testet på forhånd, at hele tastaturet virker.


2273

157
21. november 2018 @ 13:41
ASCII jonglør

Tak for info. So The Jury Is Still Out   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

157
23. november 2018 @ 13:12
ASCII jonglør

En kort opdatering på priserne derude i det storkøbenhavnske. Nedenstående er udelukkende for skift til fabriksnyt tastaturet, ikke topcasen. Priserne varierer således (går ud fra det er inkl. ca. 90 skruer):

  • GetItFixed.dk -  1.500 zpir
  • Supermacservice.dk - 2.500 zpir
  • Service Partner - Afventer pristilbud
  • Humac - Kommt überhaupt nicht in frage
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

157
23. november 2018 @ 13:54
ASCII jonglør

Service Partner skifter efter ordre fra Apple kun hele topcasen for 4927 zpir. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

157
02. januar 2019 @ 01:19
ASCII jonglør

HA!   

Så fik jeg endelig opdateret min MBP til Mojave - og hvad opdager jeg så?!

Hverken Mac'ens venstre Shift-tast eller venstre tab-tast har fungeret i et par måneder og jeg har som beskrevet her i tråden ledt efter en god pris på et nyt tastatur.

Men efter at have overskrevet HD med nuller og startet helt forfra med installation af alt - så virker både Shift-tast og venstre tab-tast begge helt perfekt igen!

Det var ligegodt pokkers, en sådan software-bug har jeg ikke hørt om før - men så lærte man det også....og sparede flere tusinde zpir.

Godt Nytår!   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

157
23. januar 2019 @ 10:17
ASCII jonglør

....hvilket holdt en uges tid, så kom skavankerner igen, mærkelig nok.

Så da tasterne Tab, Shift & Alt nu var holdt på med at virke, fik jeg skiftet tastatur til et helt nyt hos GetItFixed - der som de eneste tilbød blot at skifte tastatur og ikke hele topasen. Pris 1.500 og ordnet på et par timer.

Godt så.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

931

67
23. januar 2019 @ 17:51
Veteran

Husk at spørge mig næste gang. Så kan du spare endnu mere ;-)

Min listepris på dette er 1399

Udover det jeg giver jeg yderligere rabat til alle “Macnyt-brugere” 👍

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”