xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Min datters iCloud blev osse hacket
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


3580

34
17. august 2018 @ 10:43
Virtual Machine

Min 8-årige datters iCloud konto er blevet hacket mens hun har haft sommerferie, mens telefonen har lagt min skrivebordsskuffe hele ferien igennem.

Hvordan fandt vi ud af det? Telefonen bad om iCould kode med det samme da vi tændte for den. Så prøvede jeg at logge på den nogle gange uden held. Den skrev at koden var forkert. Ingen af os har dog ændret den. Det var underligt syntes jeg, fordi jeg har et sted hvor jeg gemmer alle vores passwords. Og den liste bliver opdateret så snart der kommer ny password, eller der bliver ændret et. Så snakkede jeg med konen og min datter om, om de har haft den telefon tændt i feren, og ændret koden. Det nægtede de begge, og sagde at jeg er den eneste der holder styr på den slags. Det må så mig være mig. Så hvis den var ændret, ville jeg vide det, og nemt kunne finde frem til den igen.

Så gik jeg ind tjekkede hendes Apple ID mail, for at se om der var noget mail aktivitet. Det er jo ikke en jeg ellers kikker på, da det er min datters mail. (BINGO) Fanme ikke at hun har fået en lignende mail om uregelmæssigt aktivitet på hendes iCloud konto, som jeg fik i begyndelsen af året. Det er satme sært det her. Nu har vi dog så fået ændret hendes password igen.

Det er godt nok noget galt med Apples sikkerhed her. Hvis det her er oprigtig hacking og ikke bare en software bug vel og mærket. 

Min kone fortalte mig, at hun har mistet to iCloud konti fordi hendes password pludselig ikke længere fungerede. Det var i begyndeslen af vores forhold, hvor jeg ikke selv har været igennem det samme. Og jeg har så heller ikke spurgt om hun har tjekket om hun har fået en mail om at en computer fra et andet land har logget på hendes iCloud konto. Men nu har jeg oplevet det to gange, og HVIS det er hackere, så er der sgu noget galt et sted.

Jeg skal have lavet to-faktor-godkendelse på min kones og datters konti i næste uge. 


Kære "Bruger"


Dit Apple-id ("email"@gmail.com) er blevet brugt til at logge ind på iCloud på en webbrowser.

Dato og klokkeslæt: 10. juli 2018 kl. 21.06 PDT
Browser: Safari


Hvis oplysningerne ovenfor ser bekendte ud, kan du se bort fra denne besked.

Hvis du ikke for nylig har logget ind på iCloud, og du mener, at nogen muligvis har fået adgang til din konto, skal du nulstille din adgangskode på Apple‑id (https://appleid.apple.com).

Med venlig hilsen

Apple-support

Apple-id |  Support | Anonymitetspolitik
Copyright © 2018 Apple Distribution International, Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Ireland. Alle rettigheder forbeholdes.
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  10
0
  882

2581

84
17. august 2018 @ 10:56
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:

Jeg skal have lavet to-faktor-godkendelse på min kones og datters konti i næste uge. 

Der er ikke andet galt her end at den konto ikke har været beskyttet med andet end et simpelt password. Der er en god grund til at Apple for flere år siden indførte ekstra sikkerhed omkring adgang til iCloud. 

Det kræver ikke nogen hacker at omgå den sikkerhed. Hvis det reelt er sådan at en 3. part har skiftet det password, så kan du sætte din næste månedsløn på højkant for, at hendes mailkonto er kompromiterer i en eller anden grad. 

Var password på iCloud kontoen genbrug fra en anden online tjeneste? 

og forøvrigt ... Apple tog hensyn til den manglende sikkerhed fra brugerens side og sendte en mail som ikke blev læst før længe efter. 

Det hele peger tilbage på dig Lars.



3580

34
17. august 2018 @ 11:15
Virtual Machine

Hold nu kæft din idiot. Jeg vil da håbe for dig at du vil blive stille til ansvar for indbrud i din egen bolig fordi du ikke haft dobbelt låse på dine døre. Idiot.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

76

3
JanPed (Skribent)
17. august 2018 @ 11:27
Novice
Lars Sejerup skrev:

Hold nu kæft din idiot. Jeg vil da håbe for dig at du vil blive stille til ansvar for indbrud i din egen bolig fordi du ikke haft dobbelt låse på dine døre. Idiot.

Sikke et sprogbrug!!! 


2581

84
17. august 2018 @ 11:31
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:

Jeg vil da håbe for dig at du vil blive stille til ansvar for indbrud i din egen bolig fordi du ikke haft dobbelt låse på dine døre.

Jeg kan garantere dig for at mit forsikrings selskab stiller mig til ansvar, hvis jeg ikke sikrer min bolig tilstrækkeligt. Lige som min bank stiller mig til ansvar hvis jeg ikke passer på min pinkode.



8586

198
17. august 2018 @ 12:38
Poseidon

Hvis du tjekker din datters og kones emails, så vil du sandsynligtvis se de er blevet kompromiseret via et andet site, og eftersom iCloud konti er et af de mest eftertragtede ting at få fat på (Af uransagelige årsager), så er det logisk at grumme folk vil afprøve det.


Løsning: Mere end ét kodeord, samt to-faktorgodkendelse.

Efterdønninger: Det her er ikke Apples skyld, men brugernes egen.

Der var engang en Mac...

2581

84
17. august 2018 @ 12:47
Bit kongen
David Munch skrev:

Efterdønninger: Det her er ikke Apples skyld, men brugernes egen.

Så er vi åbenbart 2 idioter ... 


1493

39
17. august 2018 @ 13:03
Stormogul
Jesper Arning skrev:
David Munch skrev:

Efterdønninger: Det her er ikke Apples skyld, men brugernes egen.

Så er vi åbenbart 2 idioter ... 

Jeg kan godt være den 3. for jeg mener det samme 😂 


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

687

6
17. august 2018 @ 14:26
Veteran

jeg er også en idiot.

jeg bygger alt i toffifee og løg

148

1
17. august 2018 @ 14:47
Novice

Meetoo


2185

44
17. august 2018 @ 15:50
ASCII jonglør
stikket skrev:

Meetoo

Du glemte @    - nååå nej det er jo noget andet   

Men ja, det er snart en del år siden at specielt Apple og iCloud var ude i et meget omtalt hacker angreb, hvor en del berømtheder blev berørt af dette - og i den forbindelse efterfølgende blev anbefalet for det første at have et "stærkt" unique password, og ikke mindst at benytte 2-step login, hvor man fik en SMS (forløberen for 2-faktor login, som i dag benyttes - og som også i dag kan være en SMS).

Men hvis ikke man har foretaget sig noget i den forbindelse, og så efterfølgende bliver hacket, og tilligemed  skriver om det herinde, og så får svar på tiltale - og så kalder os for idioter - bum bum - hvem er det lige er er idioten her ??